Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) przyjął Strategię rozwoju na lata 2025-2028, która koncentruje się na skalowaniu biznesu i przyspieszeniu rozwoju Spółki. Strategia zakłada koncentrację na kluczowych obszarach: segmencie kosmetycznym i odzieży UV (marki: „8belle” oraz „Brown as Berries”) oraz wykorzystaniu potencjału grafenu. Punktem wyjścia dla sformułowania i przyjęcia Strategii jest wysoki poziom zaawansowania rozwijanych projektów oraz widoczne zapotrzebowanie na produkty, które chce oferować Spółka.
Przyjęcie Strategii rozwoju na lata 2025-2028 to ważny moment w rozwoju Highlander Enterprise, który został poprzedzony szeroką analizą rynku, dotychczasowych osiągnięć, posiadanych przez nas kompetencji i możliwości, jakie na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiły się przed Spółką. Chcemy w pełni skupić się na rozwoju naszego portfolio produktowego, w tym szerokiej gamy lakierów hybrydowych, kosmetyków do pielęgnacji dłoni i ciała oraz unikalnej odzieży UV. Nie zapominamy również o możliwościach grafenu i wykorzystaniu posiadanych patentów oraz komercjalizacji wybranych technologii. Nasze działania mają na celu osiągnięcie pełnej synergii biznesowej i kosztowej pomiędzy wszystkimi segmentami działalności – mówi Artur Górski, Prezes Zarządu Highlander Enterprise S.A.
Strategia Highlander Enterprise na lata 2025-2028 zakłada koncentrację na trzech głównych obszarach działalności. Pierwszym z nich jest segment produktów kosmetycznych, w tym marek „8belle” oraz „Brown as Berries”. W ramach pierwszej, oferowane będą lakiery hybrydowe nowej generacji, bazy i topy oraz sprzęt i akcesoria do stylizacji paznokci. Produkty skierowane będą do klienta profesjonalnego i sprzedawane za pośrednictwem własnego e-commerce B2B oraz poprzez sieć dystrybutorów, a także handlowców. Launch produktów nowej marki „8belle” planowany jest na przełomie 2Q/3Q 2025 r. W ramach marki „Brown as Berries”, do której prawa nabyte zostały w marcu br., Spółka oferować będzie innowacyjną linię kosmetyków do pielęgnacji dłoni – kremy i serum. Produkowane kosmetyki w ramach linii „Brown as Berries Care” wyróżniać się będą przede wszystkim unikalną formułą wzbogaconą o składniki aktywne wspierające regenerację i ochronę skóry.
Drugim segmentem działalności Highlander Enterprise jest obszar innowacyjnej odzieży UV.
W ramach linii „Brown as Berries” oferowane będą unikalne stroje kąpielowe wykonane z opatentowanej tkaniny przepuszczającej promienie słoneczne i jednocześnie chroniącej skórę zintegrowanym filtrem SPF 35. Produkty sprzedawane będą również za pośrednictwem własnego sklepu online oraz przy współpracy z innymi odzieżowymi platformami e-commerce. Po rynkowej walidacji produktu, Spółka rozważy rozszerzenie asortymentu o kolejne produkty, m.in. przeznaczone dla dzieci oraz nowych kolekcji sportowych dla osób uprawiających sporty na świeżym powietrzu.
Naszym celem jest jak najszybsze wypracowanie rozpoznawalności marek „8belle” oraz „Brown as Berries” na rynku krajowym oraz wybranych rynkach europejskich. Chcemy, aby oferowane przez nas produkty stały się pierwszym wyborem wśród profesjonalistów, zajmujących się pielęgnacją paznokci oraz dłoni. Liczę na to, że dzięki zdobytej przeze mnie wiedzy, doświadczeniu oraz kontaktom branżowym, cel ten uda nam się osiągnąć szybciej niż zakłada nasza strategia – mówi Sylwia Gołębiewska, Wiceprezes Zarządu Highlander Enterprise S.A.
Ostatnim obszarem działalności jest szerokie wykorzystanie potencjału grafenu. W pierwszej kolejności Zarząd planuje zacieśnienie współpracy z obecnymi partnerami z takich branż jak automotive, druk 3D oraz przemysł. Chce on również wykorzystać posiadane w tym obszarze patenty oraz rozpocząć komercjalizację wybranych technologii. Następnie Spółka planuje uruchomienie nowoczesnego centrum badawczo – rozwojowego oraz skupienie się na poszukiwaniu nowych zastosowań grafenu, m.in. w segmencie kosmetycznym (stworzenie nowej marki lakierów hybrydowych zawierających grafen oraz opatentowanie tej technologii).
Głównym celem Zarządu jest osiągnięcie pełnej synergii biznesowej i kosztowej pomiędzy wszystkimi segmentami działalności oraz budowanie wartości dla akcjonariuszy.