środa, 19 marca, 2025

Prawie połowa Polaków nie planuje obchodzić Walentynek w tym roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Każdego roku z początkiem lutego w sklepach pojawiają się liczne ozdoby z serduszkami, zaś repertuary kin wypełniają liczne komedie romantyczne. Wiąże się to oczywiście z obchodzonymi 14 lutego walentynkami. Jak Polacy postrzegają święto zakochanych i jak planują je spędzić sprawdziła firma PAYBACK w ramach najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll.

Walentynki dzielą Polaków

Walentynki są jednym z najpopularniejszych świąt, jednak, co może być zaskoczeniem 42,88% Polaków nie planuje go w tym roku obchodzić. Wśród najczęściej wskazywanych powodów dominowały: bycie singlem (31%) oraz fakt, że w opinii respondentów uczucia powinno się okazywać cały rok, a nie tylko od święta (27%). Wielu osobom przeszkadza również atmosfera święta pełna kiczu, panująca wokół tego dnia (17%).

Grupę obchodzących święto zakochanych, która stanowi nieco ponad połowę społeczeństwa, zapytano o to, z kim i w jaki sposób spędzą ten dzień. Zdecydowana większość respondentów zadeklarowała, że będzie świętować ze swoimi partnerami/partnerkami (19%), narzeczonymi (14%) i małżonkami (54). Pozostałe osoby będą obchodzić Walentynki z rodziną (7%) i przyjaciółmi  (6%).

Największa grupa celebrujących walentynki planuje spędzić w domu, ale nie ma jeszcze konkretnych planów (14%). Duża popularnością cieszą się również tradycyjnie wyjścia do restauracji (10%), chociaż również niemała grupa planuje w tym roku spróbować własnych sił w kuchni, przygotowując romantyczny obiad lub kolację (6%). 13% respondentów stwierdziło, że nie ma jeszcze planów lub wprost przyznaje się, że zamierza podjąć decyzje spontanicznie 14 lutego.

Prezenty walentynkowe

Zdecydowana większość (75%) respondentów badania PAYBACK Opinion Poll obchodzących Walentynki, planuje wręczyć swojej drugiej połówce prezent. Badani najczęściej na ten cel planują przeznaczyć od 51 do 150 złotych (47%). Wśród wymienianych prezentów dominują trzy kategorie produktów – perfumy (7%), kwiaty (6%) oraz słodycze (5%).

Zdarza się, że to, co dostajemy w ramach prezentu, nie pokrywa się z naszymi oczekiwaniami. Jak jest w przypadku walentynek? W odpowiedzi na pytanie „Jaki jest Pana/i wymarzony prezent walentynkowy?” Polacy najczęściej wskazywali na: perfumy (11%), biżuterię (7%), kwiaty (7%), bilety np. do teatru czy na koncert (6%) i własnoręcznie wykonany prezent (4%).

Do randek podchodzimy z pewnością

Jak wynika z badania, Polacy podchodzą do walentynkowych randek z dużą pewnością siebie. Zaledwie 11 % respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie o to, czy odczuwają stres przed tego typu spotkaniem.

Jak wskazują wyniki badania PAYBACK, walentynki to również czas, kiedy dużo uwagi poświęcamy swojemu wyglądowi, do którego większą wagę przywiązuje ponad 40% respondentów. 17% Polaków stara się zrobić wszystko, żeby spodobać się bliskiej osobie w tym dniu.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Optymalizacja zatrudnienia – jak zmniejszyć koszty pracy bez utraty jakości?

Koszty zatrudnienia stanowią jedną z największych pozycji w budżetach...

Inicjatywa SprawdzaMy – piąta tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

SprawdzaMy – Inicjatywa Przedsiębiorcy dla Polski zaprezentowała piątą turę...

Polska tuż za Indiami – rosnące znaczenie CEE w sektorze BPO

Europa Środkowa i Wschodnia (CEE) dynamicznie wzmacnia swoją pozycję...

Zatrudnienie w BSS rośnie – ponad 457 tys. pracowników w Polsce

Polska pozostaje jednym z kluczowych rynków dla sektora usług...

Złota era Nokii minęła – Finlandia szuka nowych impulsów wzrostu

Finlandia jest często przedstawiana jako modelowy przykład kraju o...

Podobne tematy

Automatyzacja w IT: jak AI zmienia programowanie i cyberbezpieczeństwo?

Trzy lata temu sztuczna inteligencja podbiła świat, wyznaczając główne...

Rewolucja w wyszukiwarkach: jak AI zmienia Google i strategie SEO?

Ostatnie pięć lat przyniosło prawdziwą rewolucję, zmieniającą zasady gry...
00:03:10

Polska zmniejsza dystans do Zachodu – PKB na mieszkańca już blisko 70% poziomu Niemiec

Kiedy około 30 lat temu powstał Trójkąt Weimarski, czyli...

Złota era Nokii minęła – Finlandia szuka nowych impulsów wzrostu

Finlandia jest często przedstawiana jako modelowy przykład kraju o...

Chińskie grupy cyberszpiegowskie w natarciu. Na celowniku dyplomaci z Europy Środkowo-Wschodniej

Powiązana z Chinami grupa cyberprzestępców MirrorFace zaatakowała jeden...

Jak połączyć ulgę na ekspansję z innymi ulgami podatkowymi dla firm?

Ulga na ekspansję to narzędzie wspierające przedsiębiorców w zwiększaniu...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie