poniedziałek, 30 listopada, 2020
MARKETING Remarketing Google Ads – najważniejsze informacje

Remarketing Google Ads – najważniejsze informacje

-

Do kogo i w jaki sposób kieruje się reklamy w remarketingu AdWords? Czym powinna charakteryzować się dobra reklama w remarketingu AdWords?

Remarketing Google Ads – najważniejsze informacje

Remarketing Google Ads umożliwia szybki kontakt z użytkownikami i kierowanie reklam do konsumentów w odpowiednim momencie. Pozwala stworzyć precyzyjne reklamy i dotrzeć z nimi do ogromnego grona precyzyjnie dobranych odbiorców. Korzystając z galerii reklam, możesz stworzyć za darmo reklamy graficzne, tekstowe i wideo. Poza tym masz dostęp do statystyk i podczas trwania kampanii otrzymujesz raporty na temat jej wyników. Sprawdź, jak działa remarketing AdWords, jakie są jego rodzaje i czym powinna charakteryzować się dobra reklama.

Jak działa remarketing Google Ads?

Remarketing Google Ads (wcześniej remarketing AdWords) to narzędzie, dzięki któremu skierujesz przekazy reklamowe do osób, które już wstępnie zapoznały się z Twoją ofertą – weszły na stronę, przeglądały zakładki, korzystają z aplikacji mobilnej, subskrybują newsletter, dodały produkty do koszyków lub dokonały w przeszłości zakupów (ale od tej pory minęło sporo czasu, a Ty dodałeś do swojej oferty nowe, interesujące produkty czy usługi). Ponieważ tacy konsumenci już wcześniej znali Twoją markę i wykazali zainteresowanie Twoimi produktami, kierowanie do nich „przypominających” przekazów reklamowych może okazać się skuteczną strategią.

Remarketing Google Ads sprawdza się przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych, ale nie tylko – kampanie remarketingowe wdraża się także m.in. po to, by zwiększyć lub zbudować świadomość marki czy nakłonić do wejścia na stronę.

Warto wiedzieć! Jak remarketing wygląda od strony użytkownika?

Jeśli dana osoba znalazła się w sprecyzowanej przez Ciebie grupie docelowej, podczas przeglądania innych stron czy internetowych (np. YouTube) zobaczy Twoją reklamę, która będzie przypominać mu np. o tym, że w koszyku nadal czekają produkty, które dodał lub że oferujesz nową promocję, produkt czy usługę.

Do kogo i w jaki sposób kieruje się reklamy w remarketingu AdWords?

Jak już wiesz, reklamy emitowane w ramach kampanii remarketingowych mogą być kierowane do osób, które miały już kontakt z Twoją stroną. Istnieją jednak różne sposoby targetowania reklam. Do rodzajów remarketingu należą :

  • remarketing standardowy – reklamy wyświetlane są podczas przeglądania innych witryn i korzystania z aplikacji w sieci reklamowej. Przekazy trafiają do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę,
  • remarketing dynamiczny – pozwala uwzględnić w reklamach produkty lub usługi, które zainteresowały użytkowników (przeglądali je na stronie lub aplikacji). Jest to jeszcze bardziej zaawansowana funkcja niż remarketing standardowy,
  • listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce – reklamy wyświetlane są osobom, które odwiedziły Twoją stronę i trafiają do nich wtedy, gdy po opuszczeniu Twojej witryny użytkownicy nadal wyszukują informacje w Google,
  • remarketing wideo – reklamy wyświetlają się osobom, które weszły w interakcję z Twoim kanałem na YouTube lub z konkretnymi filmami. Docierają do nich podczas korzystania z YouTube lub przeglądania filmów, innych stron czy aplikacji w sieci reklamowej,
  • remarketing kierowany na listę klientów – umożliwia przesłanie listy z danymi kontaktowymi otrzymanymi od klientów. Reklamy mogą być wyświetlane w różnych usługach Google po zalogowaniu się użytkowników w Google.

Istnieją też różne strategie remarketingu. Do najpopularniejszych należą:

  • remarketing porzuconych koszyków – reklamy kieruje się do osób, które wcześniej dodały produktu do koszyka, ale nie dokończyły zakupów,
  • remarketing podstron – reklamy są dopasowywane do tematyki stron, które odwiedził użytkownik,
  • up-selling i cross-selling – reklamy kieruje się do osób, które już skorzystały z Twojej oferty, jednak tym razem prezentuje się klientom produkty lub usługi, które dodatkowo mogłyby zainteresować użytkowników (mogą to być np. produkty uzupełniające dokonany już zakup lub inna, nowa oferta).

Czym powinna charakteryzować się dobra reklama w remarketingu AdWords?

Dobra strategia to jedno, jednak nawet najlepiej zaplanowana kampania może okazać się fiaskiem bez dobrze zaprojektowanych reklam. Aby reklama zachęciła odbiorców do kliknięcia i przejścia na Twoją stronę, musi być:

  • atrakcyjna wizualnie – powinna pokazywać produkt lub usługę w ciekawy sposób. Grafika czy wideo to bowiem pierwsze elementy, na które zwracają uwagę użytkownicy. Postaraj się zaciekawić odbiorcę i przyciągnąć jego uwagę, ale skup się też na prezentacji samego produktu czy usługi,
  • ciekawa z punktu widzenia treści – przyciągnięcie uwagi grafika czy wideo to pierwszy krok do sukcesu. Drugim jest tekst. Musi być czytelny, chwytliwy i krótko, ale treściwie informować o Twojej ofercie czy marce. Dobrze jest skusić użytkowników informacjami np. na temat promocji, wyprzedaży czy darmowej przesyłki.

Skuteczność kampanii remarketingowej zależy od wielu czynników – dobrze dobranej grupy docelowej, atrakcyjności reklamy i odpowiedniej strategii. To złożone działania, których przeprowadzenie (zwłaszcza na szerszą skalę) wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Możesz spróbować swoich sił samodzielnie, jednak musisz dobrze się do tego przygotować – w innym wypadku możesz stracić za dużo budżetu, a kampania nie będzie skuteczna. Możesz też zdecydować się na współpracę z dobrą agencją marketingową, np. agencją adCookie z Wrocławia.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

forex

Wpływ epidemii Covid-19 na gospodarkę – komentarz Grzegorza Maliszewskiego

0
W tym tygodniu publikowane będą kolejne dane z gospodarek rozwiniętych, wskazujących na skalę załamania koniunktury w następstwie epidemii koronawirusa. W tym kontekście istotne będą wskaźniki koniunktury w USA i strefie euro. Oczekiwać można dalszego...
2

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym....

0
W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co...
rozwoj

Tarcza Antykryzysowa: przykłady działań polityki podatkowej w innych państwach

0
Doświadczenia z kryzysu z 2008 roku pokazały, że instrumenty podatkowe mają istotną rolę w łagodzeniu skutków spowolnienia gospodarczego. Aktualne działania innych państw pozwalają stwierdzić, że polityka podatkowa ma i będzie mieć istotne znaczenie w...