- Pierwszych 100 stypendystów programu stypendialnego Mercedes-Benz beVisioneers
z całego świata, w tym z Polski, jest na ostatniej prostej do ukończenia 12-miesięcznego programu stypendialnego. Ich obiecujące projekty zostały zaprezentowane podczas wydarzenia Global Summit w Stuttgarcie. - Program organizacji non-profit The DO School Fellowships wciąż się rozwija – w tym roku ma zostać rozszerzony do 500 uczestników z 35 krajów świata.
- Mercedes-Benz w dalszym ciągu wspiera inicjatywę beVisioners darowiznami pochodzącymi z aukcji najcenniejszego samochodu świata, modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupé.
Pierwszy rok realizacji programu stypendialnego Mercedes-Benz beVisioneers dobiega końca. Udział w projekcie bierze blisko 100 młodych ludzi z Indii, Republiki Południowej Afryki i sześciu krajów europejskich (Niemcy, Polska, Dania, Szwecja, Hiszpania, Wielka Brytania); ich program rozpoczął się w czerwcu 2023 r. i zakończy się w maju 2024 r. Stypendyści zaprezentowali swoje obiecujące projekty i pomysły podczas wydarzenia Global Summit (z ang. globalny szczyt) zorganizowanego 28 lutego w Stuttgarcie przez organizację non-profit The DO School Fellowships GmbH. Obejmują one zarówno ambitne absorbery CO₂ oraz asfalt pochłaniający wodę, jak i przyjazne dla środowiska materiały budowlane. W ciągu ostatnich kilku miesięcy powstały już pierwsze prototypy.
Po pomyślnym wdrożeniu Mercedes-Benz kontynuuje finansowanie swojego globalnego programu stypendialnego z darowizn i dalej rozwija go na całym świecie. Od maja 2024 r. program ma zostać rozszerzony z obecnych 8 do 35 krajów i z obecnych 100 do 500 uczestników. Oprócz krajów uczestniczących już w programie uwzględnione zostaną tu: Korea Południowa, Stany Zjednoczone, Meksyk, Kenia, Uganda, Szwajcaria oraz wszystkie inne państwa Unii Europejskiej, które dotąd nie były częścią programu. Celem beVisioners na przyszłość, począwszy od 2025 r., jest wspieranie do 1000 młodych ludzi rocznie.
„Jesteśmy bardzo dumni, że możemy wspierać tę wyjątkową inicjatywę darowiznami, wzmacniając w ten sposób nowe, zdywersyfikowane pokolenie innowatorów w dziedzinie ochrony środowiska. W Stuttgarcie po raz kolejny miałam okazję przekonać się o pomysłowości i optymizmie stypendystów beVisioneers. Jestem zachwycona,
że po pomyślnym zainicjowaniu programu możemy rozszerzać nasze wsparcie. Dzięki temu jeszcze więcej utalentowanych młodych ludzi będzie mogło realizować pozytywną zmianę. Życzymy stypendystom samych sukcesów w realizacji ich wizji” – powiedziała Renata Jungo Brüngger, członkini zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za integralność, zarządzanie oraz zrównoważony rozwój.
Podczas wydarzenia Global Summit wybrani stypendyści pierwszego roku beVisioneers mogli prezentować swoje projekty jury i tym samym otrzymać dalsze dofinansowanie na ich realizację. Oprócz stypendystów w szczycie wzięli udział eksperci ds. zrównoważonego rozwoju, a także przedstawiciele biznesu i nauki.
Na skróty:
Informacje na temat programu
Niezależny program stypendialny Mercedes-Benz beVisioneers został zaprojektowany i wdrożony przez niemiecką organizację non-profit The DO School Fellowships; jego finansowanie odbywa się z darowizn Mercedes-Benz. Sponsoring tytularny podkreśla zaangażowanie producenta luksusowych aut. Aby zapewnić kapitał początkowy dla tej inicjatywy, w maju 2022 r. Mercedes-Benz sprzedał na aukcji egzemplarz modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupe z 1955 r. Osiągnął on rekordową cenę 135 mln euro, co czyni go najdroższym samochodem w historii.
Stypendium adresowane jest do kreatywnych osób w wieku od 16 do 28 lat, które mają obiecujące pomysły na innowacyjne projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju. Organizacja non-profit The DO School Fellowships wybiera przyszłych stypendystów z różnych krajów i środowisk na podstawie ich realnych pomysłów. Powinny one zapewniać wymierny, pozytywny wpływ na środowisko oraz lokalne społeczności.
Stypendyści otrzymują dostęp do finansowania projektu oraz, w razie potrzeby, dalszego wsparcia finansowego. Program oferuje im szeroko zakrojone, intensywne szkolenie, ze szczególnym naciskiem na przywództwo, przedsiębiorczość i zrównoważony rozwój. Podczas 12-miesięcznej fazy nauczania hybrydowego każdemu stypendyście przydziela się osobistego mentora, z możliwością omawiania swoich pomysłów podczas regularnych spotkań.
Jednak nawet po ukończeniu intensywnego 12-miesięcznego programu stypendyści pozostają częścią społeczności i mają dostęp do dalszego wsparcia. Długoterminowym celem beVisioners jest zbudowanie inkluzywnej, energicznej społeczności stypendystów, mentorów i ekspertów z całego świata, którzy współpracują na rzecz intensyfikowania zrównoważonego rozwoju.
Specjalny program mentorski dla zespołu Mercedes-Benz
Specjalnie opracowany program mentorski dla pracowników Mercedes-Benz zapewnia im możliwość rozwijania własnych umiejętności jako mentorów i zdobywania cennych spostrzeżeń, przydatnych zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Szkolenie kwalifikuje ich do podjęcia roli mentorskiej, np. dla stypendystów programu beVisioners. W ten sposób pracownicy Mercedes-Benz mogą wspierać młode osoby spoza firmy
w przeprowadzaniu zrównoważonych zmian, a tym samym przyczyniać się do własnego rozwoju. A gdy pracownicy pielęgnują swój osobisty rozwój poprzez szkolenia lub doświadczenia mentorskie, korzyści odnosi także ich pracodawca – Mercedes-Benz. Im więcej współpracowników zdobywa takie doświadczenia,
tym głębsze i bardziej wszechstronne staje się ich zrozumienie zrównoważonej transformacji firmy.
Strategia obywatelstwa korporacyjnego Mercedes-Benz
W ramach swojego zaangażowania w obywatelstwo korporacyjne Mercedes-Benz wspiera projekty promujące zrównoważony rozwój środowiska i/lub wzmacniające podmiotowość społeczną. Stypendium beVisioners promuje te dwa aspekty, odzwierciedlając ważne elementy strategii obywatelstwa korporacyjnego
Mercedes-Benz.
Kapitał początkowy: środki z aukcji modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupé
W maju 2022 r. Mercedes-Benz sprzedał prywatnemu kolekcjonerowi jeden z zaledwie dwóch zachowanych egzemplarzy modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 r. – za rekordową cenę 135 mln euro. Decyzja o sprzedaży tej motoryzacyjnej ikony była dobrze przemyślana: środki miały wesprzeć szczytny cel. Nazwany na cześć swojego twórcy i głównego inżyniera Rudolfa Uhlenhauta, 300 SLR Uhlenhaut Coupé uchodzi wśród ekspertów i entuzjastów motoryzacji na całym świecie za jeden z najwybitniejszych przykładów samochodowej inżynierii oraz designu.