MOTORYZACJAToyota liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. Ponad 71 000 rejestracji w 8 miesięcy

Toyota liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. Ponad 71 000 rejestracji w 8 miesięcy

Toyota liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. Ponad 71 000 rejestracji w 8 miesięcy

  • Toyota najpopularniejszą marką w Polsce – w ciągu 8 miesięcy zarejestrowano 71 284 auta osobowe i dostawcze marki
  • Wzrost o 13% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku
  • Corolla najchętniej wybieranym samochodem w Polsce – 17 510 rejestracji od stycznia
  • Pięć modeli Toyoty liderami w swoich segmentach
  • Toyota najczęściej wybieraną marką zarówno przez firmy, jak i klientów indywidualnych

W okresie od stycznia do sierpnia 2024 roku polscy klienci zarejestrowali 71 284 samochody osobowe i dostawcze marki Toyota, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dzięki temu Toyota osiągnęła 17,8% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym. Toyota ponownie potwierdziła swoją dominującą pozycję na rynku, rejestrując więcej pojazdów niż łącznie marki zajmujące drugie i trzecie miejsce.

W sierpniu Toyota zarejestrowała 7725 pojazdów, ponownie zajmując pierwsze miejsce. Toyota była najczęściej wybieraną marką zarówno przez firmy, jak i klientów indywidualnych, którzy odebrali odpowiednio 4967 i 2758 nowych aut.

Corolla – zdecydowany lider

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów osobowych w 2024 roku znalazło się aż pięć modeli Toyoty. Na czele rankingu plasuje się Corolla z wynikiem 17 510 zarejestrowanych egzemplarzy w ciągu ośmiu miesięcy, co stanowi wzrost o 12% rok do roku. W samym sierpniu do klientów trafiło 1705 egzemplarzy tego modelu.

Yaris Cross, najpopularniejszy model Toyoty w Europie, zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 10 715 zarejestrowanych samochodów, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu do ubiegłego roku. Tuż za nim znajduje się Yaris hatchback, z 9299 rejestracjami od stycznia 2024 roku. Toyota C-HR uzyskała siódmy najlepszy wynik w kraju dzięki rejestracji 8561 aut, co oznacza wzrost o 38% rok do roku. RAV4, średniej wielkości SUV Toyoty, uplasował się na ósmym miejscu z wynikiem 8241 samochodów, co stanowi wzrost o 61% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku.

5 modeli Toyoty liderami segmentów

Dominacja Toyoty na polskim rynku motoryzacyjnym to efekt doskonałych wyników wszystkich kluczowych modeli marki. Aż pięć z nich zajmuje pierwsze miejsca w swoich segmentach. Corolla, jako najpopularniejsze auto w Polsce, jest również liderem segmentu C. 26,2% kompaktów to Corolle. Toyota Aygo X z 41,6-procentowym udziałem w segmencie dominuje w klasie małych samochodów. Od stycznia do sierpnia zarejestrowano 2578 egzemplarzy tego modelu. Yaris jest najczęściej wybieranym autem miejskim, z 9299 rejestracjami i 29,3% udziału w tej części rynku. Yaris Cross posiada 22,6% udziału w segmencie miejskich crossoverów, z 10 715 rejestracjami. Toyota C-HR prowadzi w segmencie kompaktowych SUV-ów z wynikiem 8561 zarejestrowanych samochodów, co stanowi 38% udziału. W tym samym segmencie Corolla Cross zajmuje 7 miejsce, z 3118 rejestracjami i 5,4-procentowym udziałem w klasie C-SUV.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...