wtorek, 1 kwietnia, 2025

Toyota wyprodukuje nowej generacji baterie do samochodów elektrycznych. 1000 km zasięgu, ładowanie w 10 minut – start produkcji w 2026

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Toyota otrzymała rządową certyfikację na rozpoczęcie produkcji nowej generacji akumulatorów do samochodów elektrycznych oraz dalsze prace rozwojowe i wdrożenie do produkcji nowej technologii baterii ze stałym elektrolitem. Pierwsze baterie nowego typu opuszczą linie produkcyjne w 2026 roku.

Toyota Motor Corporation ogłosiła, że plany rozwoju i produkcji wysokowydajnych baterii nowej generacji do samochodów elektrycznych oraz nowych akumulatorów ze stałym elektrolitem zostały zatwierdzone przez Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu Japonii w ramach rządowego programu „Plan zapewnienia stabilnych dostaw baterii”.

Rząd Japonii przyznał Toyocie certyfikację na trzy projekty – produkcję baterii nowej generacji przez spółkę Prime Planet Energy & Solutions, produkcję baterii nowej generacji w zakładach firmy Primearth EV Energy, a także na dalsze prace rozwojowe oraz uruchomienie produkcji w fabrykach Toyoty nowej technologii baterii ze stałym elektrolitem. Łączne możliwości produkcyjne wszystkich trzech projektów wyniosą 9 GWh rocznie. Produkcja nowych baterii zostanie uruchomiona w 2026 roku i będzie stopniowo rozwijana.

Strategiczne znaczenie produkcji baterii

Rządowy program zapewnienia stabilnych dostaw baterii opiera się na ustawie o promowaniu bezpieczeństwa gospodarczego i ma na celu wzmocnienie infrastruktury produkcyjnej baterii, w tym ogniw, materiałów i maszyn produkcyjnych, które zostały uznane za zasoby krytyczne. Produkcja baterii jest branżą o wysokich wymaganiach technologicznych i sprzętowych, co wiąże się z dużymi inwestycjami w obiekty przemysłowe o znaczeniu strategicznym. Dlatego producenci baterii oraz kluczowe branże wchodzące w skład ich łańcucha dostaw, w tym producenci surowców i maszyn fabrycznych, otrzymują wsparcie rządu Japonii, aby utrzymać i rozwijać zdolności technologiczne i produkcyjne japońskiego przemysłu.

Inwestując w programy badawczo-rozwojowe oraz zakłady produkcyjne baterii w Japonii, Toyota przyczynia się do dalszego rozwoju branży oraz wzmocnienia krajowej infrastruktury produkcji baterii. Celem firmy jest także zwiększenie konkurencyjności pojazdów elektrycznych na rynku, aby dzięki wielotorowej strategii rozwoju bezemisyjnych napędów szybciej osiągnąć neutralność węglową.

Zgodnie z tą strategią, już w 2030 roku Toyota planuje osiągnąć poziom produkcji 3,5 mln samochodów elektrycznych rocznie. 1,7 mln aut będzie montowanych w BEV Factory, nowej, rewolucyjnej fabryce, stosującej innowacyjne procesy produkcyjne. Fundamentalną rolę w zwiększaniu dostępności aut elektrycznych odegrają baterie nowej generacji, a Toyota zadba o to, by klienci mogli wybrać auto dostosowane do swoich potrzeb i możliwości.

Nowa generacja baterii i 1000 km zasięgu

Do końca tej dekady wprowadzone zostaną cztery nowe technologie o poprawionych parametrach ładowania oraz zwiększonym zasięgu. Ma to związek z nową linią samochodów elektrycznych, z której pierwsze modele trafią do sprzedaży za dwa lata. Już w 2026 roku zadebiutuje nowa generacja baterii litowo-jonowych, która pozwoli na pokonanie ponad 800 km oraz tańsze i wydajniejsze bipolarne baterie litowo-żelazowo-fosforanowe, które będą montowane w popularnych modelach i pozwolą na przejechanie powyżej 600 km. Kolejnym etapem będzie wprowadzenie bipolarnych baterii litowo-jonowych z zasięgiem ponad 1000 km. Na 2027 roku planowane jest stosowanie w samochodach elektrycznych baterii ze stałym elektrolitem zapewniających 1000 km zasięgu, w których czas szybkiego ładowania zostanie skrócony do 10 minut. Toyota pracuje także nad specyfikacjami tych baterii umożliwiającymi przejechanie ponad 1200 km.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Nowe normy emisji? Najpierw infrastruktura – mówią Polacy

Zmiany klimatyczne wymuszają na europejskich organach legislacyjnych tworzenie coraz...
00:09:43

Elektryfikacja ciężarówek w Polsce ruszyła, ale natrafia na pięć poważnych barier

Samochody ciężarowe w Polsce powoli się elektryfikują – choć...

Branża dealerska komentuje raport KRD – długi to tylko mikroskopijny ułamek wartości branży

Krajowy Rejestr Długów S.A. opublikował raport na temat zadłużenia...

4 miliardy złotych na infrastrukturę dla eHDV. Ruszają dwa kluczowe programy NFOŚiGW

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił...

Podobne tematy

Większość używanych aut hybrydowych w Polsce ma ponad 3 lata, prawie co 2. to Toyota

Statystyczne używane auto z napędem hybrydowym w Polsce ma...

Polacy wybierają wygodę kosztem bezpieczeństwa w sieci – wyniki Adyen Digital Report 2024

Pomimo rosnącej liczby cyberataków i oszustw 30 proc. konsumentów...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Badanie „Kobiety w biznesie” – jak przedsiębiorczynie zmieniają polski rynek?

Gdyby więcej jednoosobowych działalności gospodarczych należało do kobiet, to...

Urząd Ochrony Danych Osobowych bada zgodność DeepSeek z regulacjami UE

Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) rozpoczął analizę modelu DeepSeek...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie