poniedziałek, 3 lutego, 2025

Wzrost przychodów o 21 proc., dalsza ekspansja zagraniczna i zmiana na stanowisku CEO w WhitePress

Sprzedaż na poziomie 134,24 mln zł, ponad 23 tys. nowych portali w bazie i obecność na 38 rynkach zagranicznych – to liczby, które najlepiej podsumowują 2024 rok w WhitePress. Spółka osiągnęła 21-procentowy wzrost przychodów względem roku ubiegłego, a także powiększyła międzynarodowy zespół o kolejne 23 osoby. Przełom 2024 i 2025 roku przyniósł również zmiany w zarządzie WhitePress. Nowym Prezesem został Tomasz Domański, który na stanowisku zastąpił Pawła Strykowskiego – współzałożyciela spółki.

WhitePress rośnie w siłę w Polsce i za granicą

To już drugi raz z rzędu, gdy roczna sprzedaż w WhitePress przekracza granicę 100 mln zł. W 2024 roku przychód spółki wyniósł 134,24 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. względem poprzedniego okresu. Dane finansowe pokazują tempo międzynarodowej ekspansji firmy – udział sprzedaży zagranicznej był najwyższy w historii WhitePress i wyniósł 48,5 proc. Dla porównania: w 2023 roku odsetek ten wynosił 42,4 proc., a w 2021 – 18,5 proc. Dynamika wzrostu pociągnęła za sobą konieczność zwiększenia międzynarodowego zespołu firmy. W ostatnich 12 miesiącach dołączyły do niego 23 osoby, co oznacza, że WhitePress zatrudnia już ponad 200 pracowników spoza Polski.

Konsekwentna kontynuacja strategii międzynarodowej ekspansji pozwoliła poszerzyć ofertę WhitePress o dwa nowe rynki azjatyckie – Wietnam i Tajlandię. Zwiększyło się również grono ambasadorów marki – w 2024 roku dołączyli do nich Robert Niechciał i Koray Tuğberk GÜBÜR.

Zmiany w zarządzie WhitePress

Rok 2025 rozpoczął w WhitePress nową epokę. Po 11 latach funkcję CEO przestał pełnić Paweł Strykowski – jeden ze współzałożycieli spółki i współtwórca jej sukcesu. Nowym Prezesem Zarządu został Tomasz Domański, który jako Head of International Growth i Członek Zarządu odpowiadał dotychczas za międzynarodową ekspansję marki – początkowo na terenie Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii, następnie w innych krajach Europy, aż w końcu WhitePress stał się globalną marką obecną na 38 rynkach.

Do Zarządu Spółki wraz z Tomaszem Domańskim dołączył Bartosz Kastelik, Global Chief of Sales. Na swoich stanowiskach pozostali z kolei Tomasz Kwaśny (Chief Technology Officer, Wiceprezes Zarządu) oraz Tomasz Biegun (Head of Content Marketing & SEO, Członek Zarządu).

– Obejmuje stanowisko CEO WhitePress w momencie, w którym kondycja spółki jest bardzo dobra, podobnie jak perspektywy jej rozwoju. W kolejnych latach z pewnością będziemy kontynuować strategię, dzięki której staliśmy się europejskim liderem w branży content marketingu i SEO, a także mocno zaznaczyliśmy już swoją obecność na świecie. W 2025 r. wchodzimy na kolejne ważne biznesowo rynki – Australię i Nową Zelandię. To region stanowiący hub innowacji cyfrowych i rozwoju e-commerce, co czyni go istotnym uzupełnieniem naszej oferty. Planujemy optymalizację zyskowności i efektywności działań poprzez rozwój nowych źródeł dochodów. Tu na pierwszy plan wysuwa się międzynarodowy influencer marketing i digital PR. Wraz z całym zespołem nadal będziemy umacniać wizerunek marki – zarówno w warstwie biznesowej, jak i eksperckiej – komentuje Tomasz Domański, CEO WhitePress.

Ponad 110 tys. portali w bazie WhitePress i rozwój platformy

W 2024 roku w bazie WhitePress przybyło 23 tys. polskich i zagranicznych portali. Klienci mogą prowadzić swoje działania content marketingowe i link buildingowe, wybierając interesujące ich strony i blogi spośród ponad 110 tys. pozycji! Dodatkowo WhitePress poszerzył swoją ofertę o usługę outreach, która umożliwia pozyskiwanie linków z trudno dostępnych i wartościowych źródeł.

Platforma zyskała również nowe funkcjonalności. Masowy import artykułów z Google Drive to z kolei opcja, która od maja ułatwia pracę SEO-wców i marketerów, obsługujących większe projekty i pracujących z wieloma artykułami. W WhitePress pojawiła się również możliwość linkowania Tier 2, która pozwala na tworzenie hierarchicznej struktury linków. Poszerzona została lista narzędzi służących do weryfikacji danych z portali, m.in. ruchu organicznego – do Senuto, Ahrefs, Semstorm, Majestic i MOZ dołączył Semrush.

Po wielu miesiącach intensywnej pracy strona internetowa WhitePress przeszła niemałą rewolucję. Oprócz nowego designu i ulepszonej nawigacji, zaktualizowane zostały opisy produktów i usług. Informacje o materiałach edukacyjnych i eventach są aktualnie wyraźnie wyeksponowane, dzięki czemu każdy marketer może je szybko odnaleźć.

Branżowe wydarzenia od WhitePress na światowym poziomie

Dzielenie się wiedzą i spotkania z pasjonatami SEO i content marketingu – to stałe pozycje na to do list firmy WhitePress. W 2024 roku marka zorganizowała 5 szkoleń i 24 webinary, a także wzięła udział w licznych międzynarodowych konferencjach branżowych, m.in. Brighton SEO w San Diego i B2B Marketing Expo w Los Angeles. Jak podkreśla Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing w WhitePress, sporym przedsięwzięciem była organizacja najważniejszych wydarzeń SEO w kraju i za granicą.

– W maju w Białce Tatrzańskiej zorganizowaliśmy kolejną edycję SEO Vibes Poland – jeden z kluczowych eventów branżowych w tej części Europy. Trzy miesiące później w Mikołajkach odbył się SEO Rejs. Z formatem SEO Vibes wyszliśmy poza granice Polski. W lutym konferencja miała miejsce w Dubaju, z kolei w październiku odbyła się na Cyprze edycja e-commerce. W międzyczasie zorganizowaliśmy SEO Vibes on Tour, organizując 18 wydarzeń w Europie i jedno w Ameryce Południowej. Praca nad tymi eventami pochłonęła sporo czasu i zasobów, ale dała nam ogrom satysfakcji – możliwość dzielenia się wiedzą i poznawania ekspertów z różnych zakątków świata jest tym, co nas napędza – mówi Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing w WhitePress.

Wraz z początkiem 2025 roku WhitePress powoli wypełnia kalendarz tegorocznych branżowych wydarzeń. 19 lutego na wszystkich zainteresowanych wiedzą o SEO czeka pierwszy z serii bezpłatnych webinarów w ramach Akademii WhitePress. Damian Kwinta – SEO Manager w Answear.com opowie w nim o strategii SEO dla e-commerce. W marcu rusza pierwsze z serii pięciu szkoleń stacjonarnych poświęconych SEO i Content Marketingowi w największych polskich miastach. Spotkania w Warszawie, Gdańsku, Krakowie i Bielsku-Białej poprowadzą eksperci z kilkunastoletnim doświadczeniem: Tomasz Biegun, Head of Content Marketing & SEO i Członek Zarządu WhitePress oraz Dominik Fajferek, Head of SEO w agencji SEM House.

– Już teraz warto też zaznaczyć w swoim terminarzu daty: 27 do 31 maja. To wtedy odbędzie się w Nosalowym Dworze w Zakopanem nasza międzynarodowa konferencja – SEO Vibes Summit’ 25. Tegoroczne wydarzenie obejmie 3 ścieżki tematyczne: digital marketing, biznes oraz SEO i AI. Na uczestników będzie czekać ponad 30 ekspertów ze świata SEO i digital. Więcej informacji o prelekcjach, warsztatach i dodatkowych atrakcjach podamy już wkrótce, ale zapewniamy, że zarówno poziom wiedzy, jak i rozrywka będą tradycyjnie na najwyższym poziomie – wyjaśnia Aleksandra Smętkiewicz, International Project Manager w WhitePress.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Ecnology: Plus wprowadza do sprzedaży Watt Optimizer Analytics

Ecnology Group, polska firma technologiczna z branży energetycznej, podpisała...

Dynamiczny start roku dla BETA ETF

Pierwszy miesiąc 2025r. okazał się wyjątkowym miesiącem w historii...

Wstępne wyniki XTB za 2024 rok: skokowy wzrost aktywnych klientów i rosnące obroty

W 2024 roku do grona klientów XTB dołączyła...

Historyczna emisja obligacji ORLEN w Ameryce Północnej – 1,25 mld USD na strategiczne inwestycje

ORLEN, w ramach pierwszej w historii emisji obligacji na...

Develia nabywa grunt we Wrocławiu od Puro Hotels za 40,6 mln zł

Develia kupiła grunt przy pl. Orląt Lwowskich we Wrocławiu....

Podobne tematy

Fabrity S.A. konsoliduje działalność

Sąd rejestrowy sfinalizował proces połączenia Fabrity Holding z zależną...

Jedno rozwiązanie, które odmieni Twój e-commerce – wypróbuj Abonamenty dla firm od InPost!

Jak zoptymalizować koszty dostaw i uprościć logistykę? Abonamenty dla...

Etykieta logistyczna – klucz do sprawnego zarządzania łańcuchem dostaw

Etykieta logistyczna GS1 to kluczowy element w globalnym łańcuchu...

Microsoft bezapelacyjnym liderem… marek, pod które podszywają się cyberprzestępcy

Marki technologiczne cały czas są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców...

Dane GUS: Liczba nowych budów mieszkań wzrosła o 33% w 2024 roku

Deweloperzy w Polscy dynamicznie odbudowali swoją pozycję na rynku...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie