czwartek, 6 lutego, 2025

Żabka wchodzi w retail media. Uruchamia Żabka Ads

Żabka Ads – Shopper-Driven Media to nowe narzędzie pozwalające reklamodawcom na skuteczne docieranie do milionów odbiorców, codziennie dokonujących zakupów w sklepach Żabka. Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze cyfrowych nośników, których jest już ponad 1500, klienci na ekranach będą mogli zobaczyć już nie tylko oferty produktowe, ale i usługi, informacje o wydarzeniach, czy np. akcjach społecznych. Kampanie będą mogły być prowadzone ogólnopolsko i lokalnie, a reklamodawcy otrzymają rekomendacje w jaki sposób skutecznie docierać ze swoimi przekazami do klientów.

Retail media to znana na całym świecie technika marketingowa, oparta na nośnikach digitalowych umiejscowionych bezpośrednio w miejscach zakupów, również tych fizycznych. Ten niezwykle szybko zyskujący na popularności, globalny trend zmienia sposób planowania budżetów marketingowych. Już dziś przeznaczany jest na niego 1 z 5 dolarów wydatków mediowych na świecie[1], a w Polsce niemal połowa marketerów planuje zwiększyć swoje inwestycje w tym obszarze[2].

Mechanizm Żabka Ads polega na opracowaniu przez zespół Żabki rekomendacji dla partnerów, w celu efektywnego dotarcia do konsumentów danej kategorii. Rekomendacje są przygotowywane przede wszystkim na podstawie skonsolidowanych i w pełni zanonimizowanych danych sprzedażowych, pochodzących z ponad 11 000 sklepów. Wspierająco, statystyki z aplikacji Żappka dostarczają ogólnej wiedzy na temat struktury grupy klientów pod kątem demografii czy preferowanej pory zakupów, natomiast są one zawsze zagregowane, a dostęp do nich regulują zgody samych użytkowników.

Dzięki Żabka Ads oferujemy reklamodawcom możliwość zwiększenia skuteczności kampanii wspierających wprowadzenie na rynek nowych produktów, aktywacji promocyjnych, a także kampanii storytellingowych przy półce sklepowej. Żabka Ads może być również atrakcyjną formą promocji dla firm spoza sektora FMCG, takich jak np. platformy streamingowe – komentuje Paweł Grabowski, Head of Żabka Nano and unmanned solutions.

Co zyskuje klient? Dzięki Żabka Ads może pozyskać więcej informacji o samym produkcie – będąc przy sklepowej półce, poznać jego historię, dowiedzieć się o nowych wariantach smakowych czy skorzystać z promocji i zniżek, które są lepiej dostosowane do jego potrzeb.

Zainteresowanie Żabka Ads potwierdza pilotażowa kampania przeprowadzona wspólnie z firmą Red Bull.

W Red Bull Polska cenimy innowacyjne podejście do komunikacji, dlatego zdecydowaliśmy się przetestować Żabka Ads przy promocji limitowanej edycji Red Bull Winter Edition. To rozwiązanie daje markom nowe możliwości precyzyjnego dotarcia do konsumentów w kluczowym momencie podejmowania decyzji zakupowych. Dzięki zaawansowanym narzędziom targetowania oraz skutecznemu wykorzystaniu danych mogliśmy znacząco wzmocnić naszą kampanię i osiągnąć imponujące wyniki. Rozwój sieci nośników takich jak Żabka Ads to nie tylko istotny krok naprzód w kategorii DOOH, ale także atrakcyjna alternatywa dla marek szukających bardziej efektywnych form kontaktu z konsumentami – podsumowuje zespół marketingu Red Bull Polska.

[1] Insider Intelligence, eMarketer Forecast, Grudzień 2023

[2] Badanie SAR & TVN Media; Opinie Jury Effie Awards Polska 2024; N=120

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Po sukcesie w Polsce, czas na Wielką Brytanię – Grupa T2S rozwija skrzydła

Branża outsourcingu pracowniczego i procesowego w Polsce stale się...

PHN i Centrum Łukasiewicz rozpoczynają współpracę

Polski Holding Nieruchomości i Centrum Łukasiewicz podpisały list intencyjny...

7R pozyskuje 150 mln zł z emisji zielonych obligacji

Deweloper 7R pomyślnie zakończył pierwszą fazę emisji zielonych obligacji....

Grupa Elemental uruchamia zakład recyklingu katalizatorów w Indiach

Elemental Econrg India Private Limited, spółka utworzona w wyniku...

Podobne tematy

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Polska i świat w obliczu zmian klimatu: co mówią dane z 2024 roku?

Wszystko wskazuje na to, że styczeń 2025 roku będzie...

Bezgotówkowa Polska? Nie tak szybko – gotówka wciąż ma silną pozycję

Polska jest krajem, w którym mocno rozwinięte są płatności...

Cena złota na historycznych szczytach – co napędza wzrosty?

Cena złota na samej końcówce stycznia wyznaczyła nowe ATH...

Branża TSL apeluje do Prezydenta: nowelizacja małej ustawy sankcyjnej może sparaliżować eksport

Przedstawiciele branży TSL są zaniepokojeni nowelizacją tzw. małej ustawy...

Nowe przedstawicielstwo CEE Digital Coalition w Brukseli. Cel? Większy wpływ na unijne regulacje

Stałe przedstawicielstwo w Brukseli otworzyła koalicja organizacji cyfrowych z...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Google wspiera startupy medyczne – rusza nabór do Growth Academy: AI for Health

Google for Startups ogłasza nabór do kolejnej edycji programu...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie