Jeszcze na początku tego roku, w obliczu rosnącej inflacji i wojny w Ukrainie, Polacy deklarowali chęć zmniejszenia wydatków na używki, w tym alkohol i...
Przedsiębiorcy szykują się na trudną jesień. „Dla wielu to będzie taniec na granicy opłacalności”.
Dla całej gospodarki to może być najtrudniejsza jesień i zima od...
Negatywny wpływ dyskryminacji na gospodarkę przyciągnął uwagę ekspertów podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Rozmiar strat da się wyliczyć: jak szacuje Open For Business, koalicja...
Elastyczność, możliwość dopasowania umiejętności i doświadczenia programistów do oczekiwań klienta, a przede wszystkim terminowość. To tylko kilka warunków, które mogą zadecydować o powodzeniu projektu,...
Konflikt zbrojny pomiędzy Chinami a Tajwanem, miałby zapewne katastrofalne skutki nie tylko dla samej branży IT, ale także dla szerokorozumianego przemysłu czy motoryzacji. Tajwan...
Ostatnie lata dla rynku transakcji M&A można określić jako dobre i coraz lepsze. I być może zwyżkowa tendencja nie byłaby niczym wątpliwym, gdyby nie...
Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach....
Od serii złych opinii, po poważny skandal, czy negatywny incydent, który może mieć potężny wpływ na reputację. Jeśli myślisz, że Twoja organizacja nigdy nie...
- Utrzymujący się od kilku lat trend premiumizacji będzie zwalniał – prognozują szefowie firm winiarskich zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Powód? Galopujące...
Według badania UCE RESEARCH i Grupy BLIX, wysoka inflacja sprawia, że niemal ośmiu na dziesięciu Polaków szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników. Z...
W czasach gdy świat staje się praktycznie bez granic, w różnego rodzaju kontaktach komunikatywna znajomość angielskiego czy tłumacz Google i internetowe oraz książkowe słowniki...
Najnowsza edycja Edelman Trust Barometer wyraźnie pokazuje, że konsumenci oczekują od firm aktywnych działań proekologicznych. Jednocześnie 52% respondentów twierdzi, że ich zdaniem firmy nie...
Od 2020 roku tendencje zakupowe Polaków zmieniły się diametralnie. Co kupowali w czasie pandemii? Jak to się kształtowało w ciągu 2021 roku? Co cieszyło...
Na polskim rynku e-commerce trwa rywalizacja Allegro z Amazonem czy Shopee. Jednak walka o klientów przenosi się też na inne fronty np. do wirtualnych...
Rosyjscy sprzedawcy detaliczni pomimo sankcji obracają sprzętem takich marek, jak iPhone, Samsung, PlayStation, Xbox czy Nintendo. W Moskwie kwitnie również handel zagranicznymi elementami garderoby czy...
Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą...
Jak wiodące polskie firmy, instytucje i organizacje radzą sobie w czasach geopolitycznej i społecznej niestabilności związanej z wojną w Ukrainie – wyniki specjalnej edycji...
Przedsiębiorcy nie wierzą w efektywność instytucji publicznych. Doceniają samą istotę ich funkcjonowania, jednak zgodnie uważają, że administracja publiczna w Polsce nie działa skutecznie na...
Zgodnie z szacunkami firmy badawczo-doradczej Mordor Intelligence globalny rynek gamifikacji został wyceniony w 2020 roku na 10,19 mln UDS i oczekuje się, że do...
Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że o wizerunek sklepu należy zadbać w odpowiedni sposób. Istotny jest nie tylko jego asortyment, ale również doznania, jakie oferuje...
Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o...
Analiza przygotowana wspólnie przez Polską Radę Centrów Handlowych i firmę badawczą GfK weryfikuje postrzeganie centrów handlowych przez klientów, przedstawia siłę branży oraz identyfikuje jej...
Wojna w Ukrainie przywróciła bardzo pesymistyczne nastroje w sektorze MŚP. Jak wynika z Barometru EFL przedsiębiorcy nie widzą szans na poprawę swojej sytuacji w...
Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...
Wiosną 2020 roku właściciele biznesów gastronomicznych oswajali się z pierwszą falą pandemii, ciągle jeszcze licząc na w miarę szybki powrót do normalności. Po dwóch...
Procesy, które zaistniały w konsekwencji pandemii COVID-19, spowodowały wzrost zapotrzebowania na przetwarzanie danych na brzegu sieci, a więc bliżej końcowego użytkownika. Zjawisko to dotyczy...
Z każdym rokiem rosną wydatki firm na usługi w chmurze obliczeniowej. To dowód na to, że specjaliści IT dostrzegają potencjał chmury i chcą wykorzystywać...
Sektor finansowy od lat utrzymuje się w czołówce branż o największej dojrzałości technologicznej. Choć w czasie pandemii cyfrowa transformacja nabrała tempa również w innych...
Choć firmy branży cyfrowej będą zmuszone dokonać istotnych modyfikacji swojej działalności, zaadaptować się do nowych przepisów i odczują związane z tą koniecznością koszty, to...
Polsko-ukraińską granicę przekroczyło łącznie (na dzień 28 marca 2022 roku) ponad 2,3 mln osób uciekających przed wojną*. Prawdopodobne jest, że niezależnie od rezultatu wojny,...
Niepewność gospodarcza i geopolityczna odbija się nie tylko na wskaźnikach stricte ekonomicznych, ale również mniej mierzalnych – nastrojach konsumenckich. Te z kolei, abstrahując od...
W obliczu rekordowej inflacji, rosnących kosztów surowców i niepewności gospodarczej związanej z wojną na Ukrainie, wiele polskich firm staje przed wyzwaniem utrzymania płynności finansowej....
Wydarzenia ostatnich dwóch lat zweryfikowały tradycyjne modele biznesowe i przyspieszyły transformację cyfrową. W związku z postępującą digitalizacją, a także potrzebą szybkiego reagowania na zagrożenia...
Z jednej strony miesiąc to zaledwie kilkanaście dni. Z drugiej, to co obserwujemy od 24 lutego zmieniło naszą rzeczywistość na wszystkich płaszczyznach – społecznej,...
W 2021 roku Polacy kupowali telefony i komputery, szukali najlepszych kaw i herbat oraz urządzali wnętrza. Czym jeszcze interesowali się konsumenci w e-sklepach w...
E-podpis to rozwiązanie, z którego korzysta wiele firm na całym świecie. W Polsce liczba przedsiębiorstw decydujących się na wdrożenie go u siebie od pewnego...
Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystki. Są one obecne tuż za naszym...
W Polsce funkcjonują oddziały międzynarodowych korporacji, które na co dzień obsługują klientów z całego świata, świadcząc usługi najwyższej jakości i stanowiąc kluczowe ośrodki tych...
Przedsiębiorcy o podwyższeniu stóp procentowych. „Wizja ostrego, gospodarczego hamowania przed nami”
- Na pewno możemy powiedzieć, że ostatnie lata przynoszą sytuację nie widzianą w gospodarce...
Cyfrowa rewolucja nie zwalnia tempa. Dostępność nowych technologii narzędzi umożliwia tworzenie środowiska cyfrowego w biurze. W szeroko rozumianej pracy biurowej wdrożenie Digital workplace jest...
Czym jest “Metropolia Krakowska 2030”?
“Metropolia Krakowska 2030” to nazwa strategii ponadlokalnej przyjętej w grudniu 2021 roku, przez Stowarzyszenie Metropolia Krakowska. To dokument wyznaczający cele...
Wiele firm nie mogłoby funkcjonować bez kompleksowego wsparcia w obrębie działań IT. W innych przypadkach oddelegowanie opieki nad infrastrukturą cyfrową zdejmuje z przedsiębiorstwa ciężar...
Rozwój wielu trendów technologicznych tylko do pewnego stopnia jest reakcją na spowodowane przez pandemię COVID-19, zmiany w zwyczajach konsumenckich czy ograniczenia gospodarcze. W szerszym...
Detaliści zmagają się wysoką inflacją i kosztami paliw, które przekładają się na ogólny wzrost cen towarów. Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znaczenie trudniej...
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 9,2% – podał GUS.
Pierwsza tarcza antyinflacyjna...