Rosną obawy kryzysowe managerów, dyrektorów ds. komunikacji oraz rzeczników największych polskich firm i instytucji. Przygotowywany na podstawie ich opinii wskaźnik Kryzysometr, tworzony corocznie przez...
Branża handlowa najczęściej ze wszystkich doświadcza ataków ransomware. Według analizy ekspertów firmy Sophos, aż 44% należących do niej firm doświadczyło w ostatnim roku cyberataku,...
W związku ze zmianami wywołanymi pandemią, w ciągu ostatnich dwóch lat mocno nagłaśniano rosnące znaczenie obecności biznesu w sieci - ludzie otworzyli się na...
Pandemia koronawirusa SARS-Cov-2 spowodowała wiele zmian w branży sprzedaży bezpośredniej. Brak możliwości spotkań przyczynił się do wzrostu sprzedaży internetowej. Jedną z głównych wartości branży...
Nie ma lepszego czasu niż obecny, aby rozmawiać o danych. Są one nazywane strategicznym surowcem – najcenniejszym aktywem organizacji. Każdy rodzaj działalności generuje ich...
W ubiegłym roku aż 64 proc. polskich konsumentów zadeklarowało, że kupi online przynajmniej jeden prezent gwiazdkowy.
Zakupy przez internet to nie tylko...
Trwający od prawie dwóch lat kryzys nie zagroził postępowi globalizacji.
Handel towarami osiągnął poziom o 5% wyższy niż przed pandemią.
Wbrew oczekiwaniom, pandemia...
Informatyzacja społeczeństwa i gospodarki postępuje na niespotykaną wcześniej skalę. Wg najnowszych danych GUS ponad 92% gospodarstw domowych posiada dostęp do internetu, a odsetek przedsiębiorstw...
Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok notuje intensywne wzrosty, jednak dwa ostatnie lata były pod tym względem wyjątkowe. Pandemia dodatkowo przyspieszyła jego...
Dlaczego Polska?
Polska jest jednym z 10 europejskich państw z największą liczbą inwestycji zagranicznych zgodnie z wynikami corocznego badania EY “Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2020” zajmuje...
Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek oraz poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych są opłacalne dla sklepów - tak...
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich...
Przypadające w ostatni weekend listopada dni Black Friday oraz Cyber Monday rozpoczynają sezon na świąteczne zakupy. Od tego momentu, aż do Bożego Narodzenia, sklepy...
Krajowy rynek e-commerce prężnie się rozwija - według wskazań PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tysięcy, z czego 80 tysięcy...
Według szacunków zebranych w oparciu o dane z europejskiego i północnoamerykańskiego rynku, już 82 proc. konsumentów planuje skorzystać z cyfrowych promocji w ramach Cyber...
41% firm MŚP korzysta w swojej działalności z robotów cyfrowych, 30% z botów, a 18% z robotów przemysłowych. W perspektywie najbliższych 5 lat zdecydowanie...
W USA firmy, których klientami są inne firmy już kilkanaście procent swoich produktów i usług sprzedają w internecie. Jego udział w sprzedaży rośnie w...
Rabaty, promocje, święta. Dla konsumentów robiących zakupy w sieci to niemal synonimy. Szczególnie gdy do tej listy dodamy „Black Friday” czy „Cyber Monady”, czyli...
Przedświąteczna zakupowa gorączka rozpocznie się już w ostatni weekend listopada. Słynny piątek to czas bardzo aktywnego „polowania” na promocje i atrakcyjne wyprzedaże. Nie tylko...
IDC prognozuje, że europejski biznes nareszcie otworzy się na analitykę Big Data, a tempo wzrostu będzie dwucyfrowe. Czas najwyższy, bo jak na razie o...
Regularne audyty IT powinny być standardem w biznesie, ponieważ zagrożenie cyberatakiem wciąż rośnie – liczba ataków np. ransomware wzrosła 10-krotnie.
Często popełnianymi błędami,...
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom...
Gartner przewiduje, że do 2025 roku co drugi pracownik umysłowy będzie codziennie korzystać z wirtualnego asystenta. Dla porównania w 2019 na chwilę przed cyfrowym...
Choć pandemia się jeszcze nie skończyła, już dziś jesteśmy w stanie badać pierwsze skutki, które wywołała. Zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i krajowym. Firma...
Ostatni rok przyspieszył procesy digitalizacji we wszystkich dziedzinach naszego życia, zarówno pod względem prywatnym, jak i zawodowym. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się...
Prowadzenie biznesu w e-commerce bez mierzenia i badania jego kluczowych elementów można porównać do chodzenia z zamkniętymi oczami. Pole bitwy o klienta jeszcze nigdy...
Rozwój i coraz powszechniejsze zastosowanie sztucznej inteligencji sprawiają, że jest ona tematem coraz większej ilości eksperckich dyskusji. O rosnącym wpływie AI na otaczający nas...
Dane M/platform za wrzesień 2021 nieubłaganie potwierdzają wzrost cen dla większości kategorii spożywczych i napojowych. Mimo notowanej ponownie rosnącej liczby zachorowań, nie powróciliśmy do...
Czy podczas Czarnego Piątku wystarczy poczekać na klienta, który sam do nas przyjdzie zwabiony magią wyprzedaży, czy może w listopadzie sprzedawca musi starać się...
Sklepy internetowe w Polsce w czasie lockdownów przeżyły prawdziwy szturm. Często nadwyrężył on ich możliwości technologiczne, powodując przestoje w działaniu. Czy są przygotowane na...
AliExpress, globalna platforma handlu internetowego, należąca do Alibaba Group,
ogłosiła, że pierwsze samodzielne centrum logistyczne w Polsce zostało ukończone i rozpocznie działalność. Hub logistyczny powstał we współpracy z Cainiao, ramieniem logistycznym platformy....
Ostatnie miesiące mocno zweryfikowały zarówno sposób funkcjonowania jak i przeznaczenie centrów handlowych. Jednym z wiodących rozwiązań na rynku nieruchomości retail jest transformacja przestrzeni, między...
Zaledwie 13 proc. firm inwestuje w cyfryzację procesów biznesowych, nie oszczędzając na tym – wynika z raportu Symfonii, producenta oprogramowania dla sektora MŚP. Przed...
To dlatego, że mowa tutaj o coraz częstszych kradzieżach w tradycyjnych sklepach, w tym szczególnie tych wielkopowierzchniowych. W całej Europie, sprzedawcy z tytułu kradzieży...
Gdzie bije serce organizacji w czasach, gdy biuro i firmowe korytarze świecą pustkami? Czy w dobie pracy zdalnej pracownikom wciąż może zależeć na kulturze...
Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, stawiają swoim przyszłym pracodawcom zupełnie nowe wymagania. Co istotne, nie wynika to wyłącznie z różnic pokoleniowych, do...
Osoba kreatywna to człowiek szczególnie zaangażowany w ideę, że musi istnieć lepszy sposób postępowania i rozwiązania problemów. Przecież epoka kamienia łupanego nie skończyła się...
Pandora Papers, kolejne międzynarodowe śledztwo dziennikarskie, rzuciło światło na działanie wielkich biznesmenów, ale też i polityków czy gwiazdy popkultury. Wspólny mianownik to fikcyjna optymalizacja...
Już 57% polskich konsumentów chętniej wybiera zakupy online zamiast wyprawy do stacjonarnego sklepu. Rosnąca popularność e-zakupów nie idzie jednak w parze ze świadomością zabezpieczeń...
Windykatorzy wciąż mają pełne ręce roboty. Sytuacja markoekonomiczna gospodarki nie jest zła. Przedsiębiorstwa dynamicznie się rozwijają, bezrobocie spada, a wynagrodzenia rosną. Kiedy jednak spojrzymy...
Od 3 października wybrane sklepy sieci ALDI zostaną otwarte we wszystkie niedziele. Sieć stopniowo będzie dołączać kolejne lokalizacje. Otwarte sklepy dzięki współpracy ALDI z...
Nikt nie był w stanie przewidzieć, że bezpośredni kontakt z zespołem, współpracownikami i klientami zostanie ograniczony na tak długo. Przez pandemię znaczna większość firm...
Czy wraz z przedłużającą się pandemią zmieniło się podejście pracowników do pracy zdalnej/hybrydowej?
Z pewnością dzięki pandemii hybrydowy model pracy oraz praca zdalna zostały oswojone....
W ostatnim czasie platformy sprzedażowe doświadczały wielu wyzwań w wykorzystaniu swojej infrastruktury technologicznej. Blisko 80 proc. sklepów internetowych dostrzegło istotne problemy w tym obszarze...
Wciąż niepewna sytuacja epidemiologiczna, która może nabrać całkowicie nowych barw jesienią, nie zachęca przedsiębiorców do odważnych działań inwestycyjnych. Z drugiej zaś strony sytuuje się...
Gospodarka azjatycka zdecydowanie stawia na e-commerce. Do Chin czy Japonii doszlusowują kraje Azji Południowo-Wschodniej, które były do tej pory w cieniu kontynentalnych liderów. Do...