KATEGORIA

BIZNES

Lojalni klienci są warci aż 22 razy więcej

Cenna wiadomość dla sprzedawców: wartość jednego klienta, który jest lojalny, jest równa wartości 22 klientów, którym dana marka czy sklep jest obojętna. Upside, firma specjalizująca...

Turcja wyrasta na silnego gracza w handlu. Jak mogą na tym skorzystać polskie firmy?

Prawie jedna piąta tureckiego eksportu trafia do krajów Bliskiego Wschodu. Dlatego dobra współpraca z kontrahentami w Turcji to dla polskich firm szansa nie tylko...

Praca elastyczna – w planach firm i rozważaniach specjalistów

Przyszłość globalnego rynku pracy w dużej mierze będzie bazować na elastyczności. Pandemia udowodniła wielu firmom, iż korzystanie z nowoczesnych form zatrudnienia – pracy tymczasowej,...

Adaptuj się albo zgiń – dlaczego marki muszą odważnie reagować na zmieniającą się biznesową rzeczywistość?

Pandemia przyspieszyła szereg procesów (i planów) marek – od wizerunku i wizji działania po kwestie operacyjne, a nawet techniczne. W najnowszym raporcie specjalnym ZMIANA swoimi doświadczeniami dzielą się...

Dlaczego nikt nie kupuje mojej marki?

Stworzenie dobrze sprzedającej się marki produktów to droga z wieloma  zakrętami, na których łatwo się wykoleić. W większości przypadków odcinek, który jest najbardziej stromy...

Handel broni się przed bankructwem

Według Monitora Sądowego i Gospodarczego do końca sierpnia 2021 roku wszczęto w Polsce 1269 postępowań restrukturyzacyjnych. Wśród branż, które najczęściej wybierały restrukturyzację był handel...

Parki handlowe i centra convenience nadal w fazie wzrostu

Choć polski rynek handlowy wciąż zmaga się ze skutkami pandemii COVID-19, prognozy dla kraju są korzystne w porównaniu z resztą Europy. Według Oxford Economics...

Szczepionki na cyfrową odporność firm

Przed 2019 rokiem tylko nieliczni zdawali sobie sprawę, jak duże znaczenie dla odporności firm na utrudnienia w ich działalności, ma odporność cyfrowa. Dopiero koronawirus...

Jak bezpiecznie przeprowadzić transformację cyfrową firmy?

8 na 10 polskich przedsiębiorstw jest w trakcie transformacji cyfrowej. Stałym elementem zmian IT firmy powinny być audyty bezpieczeństwa. Testować należy nie tylko...

Według Unii, 3/4 firm w Polsce ma wdrożyć do 2030 roku rozwiązania na bazie Big Data, AI i chmury

Do 2030 r. trzy na cztery firmy w Unii Europejskiej będą korzystać z usług przetwarzania w chmurze, big data i rozwiązań sztucznej inteligencji –...

Cyfrowa transformacja: firmy chcą, ale czy na chęciach się skończy?

Cyfrowa transformacja przyspieszy. Jak wynika z raportu firmy WNS: Business Transformation After the Digital Tipping Point, aż 73% ankietowanych firm daje sobie 5 lat...

Duże firmy są coraz bardziej zainteresowane projektami badawczo-rozwojowymi

ArcelorMittal Poland, Celsa „Huta Ostrowiec” i Grupa Azoty to liderzy w realizacji projektów badawczo-rozwojowych w Polsce. Coraz więcej dużych przedsiębiorstw prowadzi takie prace nad...

Rynkowe wyzwania i trendy w e-handlu. E-commerce rośnie w siłę w zawrotnym tempie

Lockdown wywołany przez pandemię wiosną ubiegłego roku zasadniczo wzmocnił branżę e-commerce, która i tak do tego czasu notowała dynamiczne wzrosty. Społeczna izolacja stworzyła jednak...

Branża gier mobilnych w Polsce jest już warta ponad miliard złotych. Polscy deweloperzy są jednymi z najbardziej rozchwytywanych na świecie

Wartość polskiego rynku gier na koniec ubiegłego roku wzrosła już do blisko 2,5 mld zł. Największy udział w tym wzroście miały gry mobilne, z których przychody przekroczyły 1 mld zł, rosnąc o 12...

Rząd szykuje się na różne scenariusze czwartej fali. Przedsiębiorcy apelują o niewprowadzanie kolejnego lockdownu

– Czwarty lockdown byłby gospodarczym złem i nie wszystkie firmy zdołałyby go przetrwać – ostrzegają przedsiębiorcy z Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie, którzy już w lipcu apelowali do...

ARP: Polska gospodarka jest przygotowana na czwartą falę pandemii. Duży udział mają w tym polskie firmy

– Jeśli jesienią pojawi się czwarta fala pandemii, być może będzie pewne spowolnienie, ale jesteśmy już na tyle odporni i przygotowani, że zareagujemy w odpowiedni sposób...

Rząd zajmie się zmianami w planowanej ustawie podatkowej w ramach Polskiego Ładu. Przedsiębiorcy apelują o odłożenie reformy w czasie

W poniedziałek Komitet Stały Rady Ministrów omawiał temat zmian podatkowych w Polskim Ładzie, jednak, jak podał rzecznik rządu, decyzję podejmie sam rząd dopiero w środę. Z...

Czy Polski Ład wyhoduje nam polskie jednorożce?

W przypadku Polskiego Ładu na oceny warto poczekać do momentu ukazania się konkretnych projektów ustaw – jak wiemy diabeł często tkwi w szczegółach i...

Digital workspace nadal trendem numer jeden w IT

Rozwiązania digital workspace nadal cieszą się popularnością. Powrót do biur może sprawić, że słupki sprzedaż znów osiągną rekordowe wyniki. Cały czas pozostaje jednak grupa...

Zamiast do restauracji, to do Biedronki albo Dino? Polski turysta zdecydowanie zmienił swoje nawyki wakacyjne

Czy sezon wakacyjny okazał się dobrym czasem odbicia dla branży gastronomicznej? Eksperci mają wątpliwości o czym może świadczyć m.in. opinia Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, której...

Brokering szkoleniowy? To musi się udać! Kinga Nowacka z CE&B

Czerpanie z doświadczeń ekspertów zewnętrznych jest na polskim rynku coraz częstszą praktyką, a korzyści płynące z brokeringu szkoleniowego są niezaprzeczalnym bodźcem do jeszcze częstszej...

Fundusze Europejskie i anioły na dobry początek własnego biznesu

Do lipca 2021 roku 64 tys. osób otrzymało z Funduszy Europejskich bezzwrotne wsparcie na założenie firmy. Z danych Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej wynika,...

Handel 2021: kto wciąż utrzymuje się na fali, a kto zaczął tracić?

Opracowany właśnie przez firmę Medallia – raport The Future of Retail Consumer Behavior nakreśla trendy, które kształtować będą oblicze branży retail w najbliższej przyszłości....

Krakowski Obszar Funkcjonalny Metropolii Krakowskiej – rozwój zrównoważony terytorialnie

Celem Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego jest umożliwienie zrównoważonego wzrostu nie tylko nowym inwestorom, ale również istniejącym już podmiotom gospodarczym poprzez uwolnienie potencjału inwestycyjnego w regionie....

Nowe wyzwanie Amazona. Bez nowych magazynów nie będzie wzrostów

Amazon ogłosił nieco mniej korzystne wyniki w segmencie sprzedażowym niż można było oczekiwać. Zaowocowało to giełdowym spadkiem. O kryzysie nie ma jednak mowy. Wręcz...

Średni koszt przestoju IT wzrósł o 30%

Od 2016 roku średni koszt 1 godziny przestoju wzrósł o 30% - donosi badanie ITIC. Cena awarii definiowana jest jako zysk, który firma traci,...

Rynek rowerów i dwukołowych pojazdów elektrycznych – produkcja, sprzedaż oraz wymagania w logistyce

Do 2050 roku 70% światowej populacji będzie mieszkać w miastach. Wraz ze wzrostem tej liczby oraz świadomości zagrożenia zmianami klimatycznymi rośnie również zapotrzebowanie na...

Bąbelki wciąż na fali

Badania jednoznacznie pokazują, że koronawirus nie zatrzymał „apetytu Polaków na bąbelki”. Kategoria wciąż notuje wzrosty, w zeszłym roku aż o kilkanaście procent. Rozwijamy kulturę...

Wszystko, co musisz wiedzieć o spółce z o.o.

Jedną z dostępnych form prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce jest spółka z o.o. Z uwagi na swoją odrębną osobowość prawną, stanowi bardzo popularną formę prawną...

Pracownicy kontra pracodawcy, czy praca zdalna stanie się kością niezgody? McKinsey mówi: owszem.

Ponad połowa prezesów firm nie ma wątpliwości: koniec z pracą zdalną! Sęk w tym, że pracownicy mają zgoła odmienne zdanie i oczekują przynajmniej możliwości...

Podróże i wyjazdy służbowe, a zatarcie dystansu terytorialnego w biznesie

Pandemia i związane z nią, oraz utrzymujące się przez długi czas, obostrzenia drastycznie zmieniły obszar podróży i wyjazdów służbowych. Praca zdalna i wszystkie wykorzystywane...

Restauratorzy szukają szans na odbicie po wielomiesięcznym zamknięciu. Rosnąca inflacja i zadłużenie wywołały wzrost cen w gastronomii

Ceny w restauracjach w ostatnich miesiącach wzrosły. To głównie efekt wyższych kosztów i droższych produktów oraz sezonu wakacyjnego. – Przedsiębiorcy muszą teraz podnieść ceny, żeby jak najszybciej spłacić...

FPP: nie stać nas na kolejny lockdown

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) jako pierwsza organizacja przedsiębiorców apelowała o wprowadzenie przepisów, które ochronią gospodarkę przed kolejnym lockdownem. Minęło 14 dni, a rząd nie...

Biznes musi szybciej postawić na OZE

Przyjęty przez Komisję Europejską w połowie lipca pakiet wniosków o dostosowanie polityki wspólnotowej do obniżenia emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc....

Jak analityka pozwala przewidzieć zachowania klientów? Wykorzystanie danych w branży e-commerce

Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród...

Zakupy wakacyjne Polaków – co króluje na liście must have?

Aż 37 proc. Polaków planujących wyjazd wakacyjny zamierza w związku z tym zakupić dodatkowe ubrania – wynika z najnowszego raportu Danae stworzonego we współpracy...

4 błędne przekonania, które powstrzymują przedsiębiorców przed automatyzacją procesów biznesowych

Pandemia przyspieszyła procesy digitalizacji podmiotów z sektora średnich i dużych firm. Optymalizacja procesów biznesowych pozwoliła im skoncentrować się na potrzebach klientów, ekspansji i rozwoju...

5 błędów przedsiębiorcy, które skutkują brakiem płynności finansowej

W wyniku pandemii co drugi Polak jest zadłużony. Kryzys okazał się szczególnie dotkliwy dla jednoosobowych działalności gospodarczych. Jakich błędów unikać, by zachować płynność finansową...

Tylko do 6 sierpnia 2021 r. można anulować covidowe prolongaty umów najmu

Najemcy centrów handlowych, którzy złożyli wynajmującym oferty przedłużenia umów najmu, będą mogli uchylić się od ich skutków prawnych. 23 lipca 2021 roku wchodzi w...

E-commerce w cieniu pandemii – ewolucja czy raczej rewolucja

Pandemia okazała się dobrym środowiskiem dla rozwoju e-handlu, który w wielu sytuacjach pociągnął za sobą cyfryzację biznesu i implementację wielu nowoczesnych technologii. Odporny na...

Pakiet e-commerce szansą na rozwój polskich sklepów internetowych

Nowe zasady rozliczania VAT weszły w życie z początkiem lipca tego roku. Nowelizacja ustawy „ukróciła” tanie zakupy na platformach e-commerce spoza UE, takich jak...

E-commerce napędza rozwój transakcji bezgotówkowych. Polacy będą coraz bardziej zbliżeniowi i mobilni

Z roku na rok będziemy coraz bardziej bezgotówkowi – wszystko przez pandemię, która przyspieszyła rozwój e-commerce, a także zamiłowanie Polaków do nowych rozwiązań w...

Czym wyróżnia się polski e-konsument?

Globalny rynek e-commerce w ostatnim czasie stał się prawdziwą potęgą. Jak podaje Statista w tym roku aż 2,14 miliarda osób będzie kupować online, a...

E-commerce jedzie na mobile’u?

Najnowsze prognozy PwC wskazują, że w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Oznacza to, że średnio w...

Czy inwestorzy ‘odpłyną’ z Polski do innych europejskich krajów?

Wzrost kosztów pracy o blisko 6% względem 2020 roku, rekordowe podwyżki cen prądu, wysoka absencja chorobowa wśród pracowników zakładów produkcyjnych oraz niejasne przepisy podatkowe....

Nowa grupa klientów – cyfrowi nowicjusze

Dwa lata temu w Polsce blisko 5 mln osób nie korzystało z Internetu. Choć wciąż tysiące osób gubi się w cyfrowym labiryncie i określa siebie...

Zacznij planować akcje marketingową back to school już teraz. Sprawdź, od czego zacząć budowanie strategii.

Proces planowania kampanii marketingowej „back to school” jest złożony i wymaga pogłębionej analizy. Dostarczanie jednego spójnego (i skutecznego!) komunikatu w wielu kanałach nie jest...

Coraz większa konkurencja. Analogowe sklepy tracą klientów

Klienci nie wybaczają błędów. Niedawny upadek brytyjskiej sieci sklepów Debenhams jest tego najlepszym przykładem. Sklepy muszą dziś przeformułować sposób, w jaki komunikują się z klientami. Dotyczy to nie tylko tych działających wyłącznie online,...

Czerwcowe wyniki badania Nastrojów Handlu Tradycyjnego (NHT) świadczą o utrwaleniu optymizmu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy handlu tradycyjnego

Czerwcowe wyniki badania Nastrojów Handlu Tradycyjnego (NHT) świadczą o utrwaleniu optymizmu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy handlu tradycyjnego. Ocena respondentów ankiety przeprowadzonej w ramach M/platform...

Jak dotrzeć do e-konsumenta? Jak wygląda tort reklamowy w e-commerce

Pandemia zmieniła branżę e-commerce, ale nie wpłynęła diametralnie na rynek reklamy online. Sklepy internetowe obecnie inwestują głównie w działania reklamowe w wyszukiwarkach i content...
Exit mobile version