KATEGORIA

BIZNES

Pierwsza tarcza antyinflacyjna została skruszona. Druga również nie oprze się naporowi wzrastających cen

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 9,2% – podał GUS. Pierwsza tarcza antyinflacyjna...

Branża budowlana przed sezonem

Firmy budowlane u progu sezonu szukają pracowników i pieniędzy. Bez tego będą schodzić z inwestycji i bankrutować. 91% firm z branży zgłasza...

Nastroje konsumenckie są gorsze niż rok temu. Więcej Polaków zamierza zaciskać pasa na zakupach

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX, przeszło połowa Polaków planuje w pierwszym kwartale br. ograniczyć wydatki zakupowe. Według raportu,...

Czy można zarobić na stacji ładowania?

Ceny paliw w sprzedaży hurtowej i na stacjach detalicznych potrafią fluktuować z tygodnia na tydzień. Dodatkowo wprowadzona akcyza na paliwa oraz inne podatki prowadzą...

Europa Środkowo-Wschodnia przyjaznym gruntem dla inwestorów w obszarze technologii

Mogło się wydawać, że czas pandemii znacząco wpłynie na funkcjonowanie rynku fuzji i przejęć, powodując jego spowolnienie. Okazuje się jednak, że jest lepiej, niż...

Szybkie zakupy i automatyczne uzupełnianie produktów. Sklepów najeżonych technologiami będzie coraz więcej

Supermarket przyszłości to sklep, w którym klienci robią zakupy przede wszystkim szybko. Jego główną częścią będą inteligentne półki. Jakie są ich zalety? Likwidują kolejki,...

Dyrektorzy IT oceniają, że działają sprawnie, a wydatki na IT będą nadal rosły

Jak wynika z raportu, ​​większość CIO (dyrektorów IT) ocenia siebie jako bardziej zwinnych niż ich konkurenci w pięciu zbadanych obszarach – szybkości wdrażania technologii,...

Inflacja – duże firmy opóźniają płatności na rzecz małych partnerów, kredytują sie ich kosztem

Rekordowa inflacja i szybki spadek wartości pieniądza dotyka mikrofirmy. Przelew za usługę, który przychodzi za trzy miesiące, nie jest już wart tyle samo,...

Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały...

Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi

„Udostępniam specjalny kod dla moich followersów: z nim kupicie AirPodsy nie za 599 zł, a za 130 zł!”. „Oddam zabawki dla dzieci za darmo,...

Trendy w marketingu e-commerce w 2022 roku

Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych...

Nie strzelać w swoje kolano – brak lockdownów wzbudza optymizm w sektorze handlowym

Jeszcze pod konieć 2021 roku, w centrach handlowych panowała radość i entuzjazm. Brak widma locdownu, wypełnione okazje typu Black Friday oraz perspektywa Świąt to...

Posiadanie sklepu internetowego już nie wystarcza. Na co zwrócić uwagę w 2022 roku, aby przyciągnąć e-klienta?

Pod koniec 2021 r. całkowita liczba paczkomatów najpopularniejszej firmy wykorzystującej tego typu usługi wyniosła 17 968, co oznacza wzrost o 62 proc. r/r. Ten wynik...

Za produkty spożywcze płacimy coraz więcej

Jak wynika z danych M/platform za grudzień 2021, ceny produktów spożywczych wciąż rosną. Szczególnie dotkliwe wzrosty odnotowuje kategoria „oleje i oliwy”. Mimo że w...

Handel przyszłości

Rzędy kas samoobsługowych, zakupy online z dostawą do domu czy odbiorem osobistym jeszcze do niedawna były synonimem rewolucji, jaka zachodzi w handlu. Dziś coraz...

Za wino zapłacimy 10-20 % więcej

To już pewne: skokowy wzrost cen wina w tym roku jest nieunikniony – mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. I...

W 2022 roku rynek kosmetyków dla mężczyzn dalej będzie się rozwijał

Choć produkty do pielęgnacji dla mężczyzn to nadal niszowa branża, ma ona duży potencjał. Z roku na rok osiąga coraz większe wartości sprzedaży, a...

Co wpłynie na sukces albo porażkę polskich eksporterów i importerów w 2022 r.?

W najbliższych miesiącach rodzimi przedsiębiorcy będą się mierzyć z wieloma wyzwaniami: konsekwencjami gospodarczymi pandemii, napięciami geopolitycznymi oraz inflacją wywołaną bezprecedensowym dodrukiem pieniądza w latach...

Co czwarta firma chce dzielić się swoimi maszynami, autami, a nawet pracownikami z innymi firmami

Świat idzie w kierunku używania, a nie posiadania, i przedsiębiorcy z sektora MŚP chcą się w ten trend wpisać. Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja...

Światowe trendy w sprzedaży jabłek

Wygoda i styl życia definiują owocowe wybory europejskich konsumentów Styl życia Europejczyków staje się coraz szybszy, a co za tym idzie wzrasta zainteresowanie „wygodnym” jedzeniem....

NFQ: Polska ma ogromny potencjał do tworzenia jednorożców

Polska – w zależności od przyjętej metodyki liczenia – ma albo najwięcej jednorożców w naszym regionie Europy, albo wciąż jeszcze czeka na swojego pierwszego...

Rok 2021 udany dla polskiej branży IT. Ale przed nią globalne wyzwania

ostępująca cyfryzacja, inwestycje zagraniczne i globalizacja pozytywnie wpłynęły na polski rynek IT w ostatnim roku. Przed rodzimą branżą pojawiają się jednak globalne wyzwania, na...

Trendy, które zdominują handel i rynek płatności w 2022 roku

Nowe zwyczaje zakupowe, które zaczęły kształtować się wiosną 2020 roku, widocznie wpisały się w krajobraz polskiego handlu detalicznego. Prym zaczęły wieść koncepty łączące elementy...

Jak pandemia wpłynęła na rynek alkoholi?

Pandemia towarzyszy nam już drugi rok i choć tego nie chcemy, oddziałuje na nasze życie. Zmniejszenie liczby hucznych imprez wpłynęło na trendy zakupowe. Jednak...

Ericsson Hot Consumer Trends: hybrydowe galerie handlowe w 2030 r.

Klienci przewidują, że w roku 2030 hybrydowe galerie handlowe będą powszechnie stosowanym rozwiązaniem Konsumenci będą mogli doświadczać relacji, interakcji oraz więzów społecznych o...

Zapewnij firmie mocny I kwartał 2022 roku. Sprawdź top trendy dotyczące strategii rozwoju

Rynek e-commerce w Polsce rośnie średnio o 12 proc. rok do roku. Jak wynika z danych PwC do końca 2026 roku osiągnie wartość 162...

Jak będzie wyglądał rok 2022 na rynku pracy?

Mijający rok nie należał do najłatwiejszych dla pracodawców. Zmagali się oni między innymi z dynamicznie zmieniającymi się pandemicznymi obostrzeniami, problemami z płynnością prowadzonych biznesów,...

Pracownicy a restrukturyzacja przedsiębiorstwa – jak utrzymać miejsca pracy?

Pandemia oraz rosnąca inflacja nie wpływają korzystnie na biznes. Coraz większa liczba procesów restrukturyzacyjnych budzi niepokój nie tylko wśród przedsiębiorców, ale również pracowników. Zatrudnieni...

Ile w tym roku wydamy na święta?

Wkraczamy w decydujący moment wielkiej przedświątecznej gorączki. Jaki budżet przeznaczymy w tym roku na zakup produktów na wigilijny stół, ile wydamy na prezenty dla...

Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe 2022 roku?

Rosną obawy kryzysowe managerów, dyrektorów ds. komunikacji oraz rzeczników największych polskich firm i instytucji. Przygotowywany na podstawie ich opinii wskaźnik Kryzysometr, tworzony corocznie przez...

Branża handlowa najbardziej dotknięta przez ransomware

Branża handlowa najczęściej ze wszystkich doświadcza ataków ransomware. Według analizy ekspertów firmy Sophos, aż 44% należących do niej firm doświadczyło w ostatnim roku cyberataku,...

Polskie MŚP dopiero na początku drogi do online? Biznesowe postanowienia noworoczne

W związku ze zmianami wywołanymi pandemią, w ciągu ostatnich dwóch lat mocno nagłaśniano rosnące znaczenie obecności biznesu w sieci - ludzie otworzyli się na...

Nowa generacja sprzedaży bezpośredniej – phygital marketing

Pandemia koronawirusa SARS-Cov-2 spowodowała wiele zmian w branży sprzedaży bezpośredniej. Brak możliwości spotkań przyczynił się do wzrostu sprzedaży internetowej. Jedną z głównych wartości branży...

5 kroków do zostania Data – Driven Organization

Nie ma lepszego czasu niż obecny, aby rozmawiać o danych. Są one nazywane strategicznym surowcem – najcenniejszym aktywem organizacji. Każdy rodzaj działalności generuje ich...

Jak nie dać się oszukać podczas świątecznych zakupów?

W ubiegłym roku aż 64 proc. polskich konsumentów zadeklarowało, że kupi online przynajmniej jeden prezent gwiazdkowy. Zakupy przez internet to nie tylko...

Globalizacja kontra pandemia – raport DHL

Trwający od prawie dwóch lat kryzys nie zagroził postępowi globalizacji. Handel towarami osiągnął poziom o 5% wyższy niż przed pandemią. Wbrew oczekiwaniom, pandemia...

Tempo dalszego rozwoju gospodarki cyfrowej zależy od obranego modelu transformacji cyfrowej biznesu

Informatyzacja społeczeństwa i gospodarki postępuje na niespotykaną wcześniej skalę. Wg najnowszych danych GUS ponad 92% gospodarstw domowych posiada dostęp do internetu, a odsetek przedsiębiorstw...

Dynamika rozwoju sektora e-commerce. Prognoza na 2022

Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok notuje intensywne wzrosty, jednak dwa ostatnie lata były pod tym względem wyjątkowe. Pandemia dodatkowo przyspieszyła jego...

Najlepsze lokalizacje inwestycyjne w Polsce: Metropolia Krakowska

Dlaczego Polska? Polska jest jednym z 10 europejskich państw z największą liczbą inwestycji zagranicznych zgodnie z wynikami corocznego badania EY “Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2020” zajmuje...

Czarny Piątek działa. Zaangażowanie kupujących rośnie o 37 proc., wzrosty sprzedaży nawet o 64 proc.

Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek oraz poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych są opłacalne dla sklepów - tak...

Emocje na zakupach – każdy produkt może pobudzić minimalnie dwa zmysły

Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich...

Plaga fałszywych sklepów przed Black Friday

Przypadające w ostatni weekend listopada dni Black Friday oraz Cyber Monday rozpoczynają sezon na świąteczne zakupy. Od tego momentu, aż do Bożego Narodzenia, sklepy...

Na co zwracać uwagę przy zakładaniu e-sklepu

Krajowy rynek e-commerce prężnie się rozwija - według wskazań PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tysięcy, z czego 80 tysięcy...

Cyfrowy Poniedziałek symbolicznie wypiera Czarny Piątek

Według szacunków zebranych w oparciu o dane z europejskiego i północnoamerykańskiego rynku, już 82 proc. konsumentów planuje skorzystać z cyfrowych promocji w ramach Cyber...

Raport EFL: boty zdominują handel, a roboty produkcję

41% firm MŚP korzysta w swojej działalności z robotów cyfrowych, 30% z botów, a 18% z robotów przemysłowych. W perspektywie najbliższych 5 lat zdecydowanie...

Średnia siła nabywcza Europejczyka to ponad 8000 euro

W 2021 r. średnia siła nabywcza przypadająca na mieszkańca w Europie wynosi 15 055 euro. Jednak wśród 42 krajów objętych badaniem ta kwota jest...

Cyfryzacja uwalnia uśpione moce firm B2B

W USA firmy, których klientami są inne firmy już kilkanaście procent swoich produktów i usług sprzedają w internecie. Jego udział w sprzedaży rośnie w...

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne

77% internautów kupuje online. Oznacza to wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – wynika z najnowszego badania „E-commerce w Polsce”. Co...

W tym roku obniżki na „Black Friday” i inne wyprzedaże niskie jak nigdy

Rabaty, promocje, święta. Dla konsumentów robiących zakupy w sieci to niemal synonimy. Szczególnie gdy do tej listy dodamy „Black Friday” czy „Cyber Monady”, czyli...

Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów. Złodzieje zacierają ręce, zwłaszcza na towary luksusowe

Przedświąteczna zakupowa gorączka rozpocznie się już w ostatni weekend listopada. Słynny piątek to czas bardzo aktywnego „polowania” na promocje i atrakcyjne wyprzedaże. Nie tylko...
Exit mobile version