poniedziałek, 25 października, 2021

KATEGORIA

BIZNES

- Reklama-

Branża eventowa powraca, ale w tym roku nie zdąży nadrobić strat

Jak wynika z danych zgromadzonych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz SBE, w wyniku kryzysu wywołanego pandemią, przychody firm zajmujących...

Centra danych czeka modernizacja. Powodem wzrost cen energii

Coraz wyższe ceny energii zmuszają centra danych do modernizacji i szukania nowych źródeł zasilania. Według firmy analitycznej Markets and Research, dzięki wykorzystaniu OZE i...

Czy sprzedaż bezpośrednia na stałe zagości w świecie online?

Rok 2020, w którym rozpoczęła się pandemia koronawirusa SARS-Cov-2, przyczynił się do przyśpieszenia wzrostu znaczenia gałęzi e-commerce w branży sprzedaży bezpośredniej. Spotkania konsultantów/partnerów z...

Metropolia Krakowska – obszar inwestycji z potencjałem

Metropolia Krakowska to region, który wyróżnia się ekonomicznie w Województwie Małopolskim. Co roku przybywa tu ponad 10 tysięcy nowych przedsiębiorstw, wliczając w to startupy...

Wysoka jakość produktów i dobre relacje z kontrahentami – to kluczowe aspekty konkurencyjności według polskich MŚP

Dla polskich firm MŚP z sektora przemysłowego najważniejszym czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej jest wysoka jakość produktów (54,2 proc.). Na kolejnych miejscach są dobre...

Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

Polski e-handel bije rekordy na rynku wewnętrznym, ale z coraz większym zainteresowaniem patrzy też na eksport. W przypadku e-commerce w modelu B2C to już...

Polska będzie jednym z beneficjentów postpandemicznych inwestycji. Zainteresowanie zagranicznych graczy rośnie

Ubiegły rok przyniósł tylko chwilowe spowolnienie inwestycji zagranicznych. Już od III kwartału obserwowane jest odmrożenie. Polska Agencja Inwestycji i Handlu w 2020 roku obsłużyła prawie 200...

Jaka przyszłość rysuje się dla handlu detalicznego w czasie po pandemii?

Po pierwszej fali globalnej pandemii w 2020 roku sprzedawcy detaliczni stali się świadkami coraz wyraźniejszego zwrotu w stronę handlu elektronicznego i sprzedaży wielokanałowej. Tymczasowe...

Zmiany w koszyku zakupowym Polaków po lockdownie 2021. Stajemy się coraz bardziej smart, rośnie wartość paragonów

Pandemia koronawirusa zmieniła przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Produkty impulsowe odnotowały wysokie spadki. Wzrosła z kolei sprzedaż produktów suchych oraz ekologicznych. Na znaczeniu zyskują również marki...

Zasada wzajemności w budowaniu lojalności

Relacje międzyludzkie rządzą się swoimi zasadami, a jedną z najsilniejszych jest zasada wzajemności. Ta złota reguła ma ogromne znaczenie również w biznesie – dobrze...

Nowy VAT dla e-commerce – kto zyska a kto straci?

1 lipca w całej Unii Europejskiej mają zacząć obowiązywać nowe przepisy dotyczące podatku VAT dla sklepów internetowych i serwisów marketplace. Zmiany prawne skomplikują zakup...

Startupowcy muszą nauczyć się rozmów z funduszami venture capital

Pierwszy dialog między reprezentantem funduszu a start-upem przypomina nieco rozmowę kwalifikacyjną. Jest to pewna utarta konwencja, w ramach której padają podobne pytania: o model...

Pomysł na start-up to dopiero początek. Jaki anioł biznesu powinien towarzyszyć Ci w drodze na szczyt?

Integralną częścią startupowego ekosystemu są tzw. aniołowie biznesu, którzy w idealnym modelu wspierają młodych i ambitnych przedsiębiorców na ścieżce rozwoju danego pomysłu. Niestety w...

Polak kupujący online. Czym wyróżniamy się jako klienci?

Polska ma najgęstszą sieć automatów do odbierania i nadawania przesyłek w Europie. Klienci znad Wisły częściej płacą za pobraniem i samodzielnie odbierają paczki w...

Już 60% firm w Polsce ufa nowoczesnym technologiom

Transformacja cyfrowa w polskim biznesie nie zwalnia tempa. Już blisko 60% firm deklaruje, że na co dzień wykorzystuje nowe technologie lub jest na zaawansowanym...

Rosną wydatki Polaków na hazard w internecie. Co trzecia złotówka trafia do operatorów działających poza polskim prawem

Polacy wydają coraz więcej na hazard w internecie. Według analiz EY przeciętne polskie gospodarstwo domowe w 2020 roku wydało na niego blisko 243 zł, o prawie 40...

Od 1 lipca br. e-sprzedawców czekają duże zmiany w rozliczaniu VAT

Od 1 lipca br. firmy, które prowadzą transgraniczną sprzedaż przez internet, czekają duże zmiany w zakresie rozliczania podatku VAT. Po pierwsze, nie będą musiały rejestrować się w każdym...

Jaka jest recepta na prowadzenie biznesu w ciężkich czasach? Wywiad z Olgą Kozierowską, Prezeską Fundacji Sukces Pisany Szminką

Jak w czasach pandemii Fundacja realizuje swoje cele statutowe? Jeszcze przed pandemią używałyśmy narzędzi online, zatem dla nas transformacja i przeniesienie całej działalności do Internetu...

Fintech zmienia oblicze irlandzkiej bankowości. Czy Polska jest jeszcze przed cyfrową rewolucją?

Czy jest jakikolwiek wspólny mianownik między sytuacją tradycyjnych instytucji finansowych w Irlandii a rynkiem bankowym w Polsce? Oczywiście, że tak — i to nawet...

Barometr E-shopper 2020: E-konsumenci w pandemii bardziej otwarci na nowości

W czasie pandemii koronawirusa nie tylko wzrosło zainteresowanie zakupami online, ale także zmieniły się zwyczaje konsumentów. Mimo niepewnej sytuacji społecznej i gospodarczej oraz, jak...

GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających

W ubiegłym roku 65 proc. galerii i 51 proc. muzeów ograniczyło z powodu pandemii swoją działalność, czasowo zawieszając prace nad ofertą dla publiczności, ale wiele z nich przeniosło...

Galerie czeka szturm klientów. Blisko co drugi Polak odłożył zakupy do czasu ich ponownego otwarcia

Podczas ostatniego zamknięcia galerii handlowych prawie 52% Polaków odłożyło planowane zakupy do czasu ich pełnego otwarcia. Blisko 46% nie czekało na ten moment. Ponad...

W 2021 wzrosną inwestycje w sektor data center, Polska staje się nowym kluczowym rynkiem

Trudno nie docenić funkcji, jaką centra danych pełnią w gospodarce. Ich niedostępność spowodowałaby poważne zakłócenia w codziennym życiu. Wstrzymany zostałby handel na giełdach towarowych...

Raport IBM: pandemia przyspieszyła wdrożenia rozwiązań sztucznej inteligencji w europejskich firmach

Zaufanie ma kluczowe znaczenie dla przyjęcia rozwiązań AI 72 procent przedsiębiorców twierdzi, że zaufanie do wyników pracy AI jest istotne dla ich biznesu IBM...

Polacy chętniej sięgają po tańsze smartfony

W 2020 roku w Polsce sprzedano ponad 8,5 mln smartfonów. To spadek o ok. 8,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jeszcze bardziej spadła jednak łączna wartość...

Zniesienie lockdownu, odrmożenie gospodarki i powrót do normalności. Marzenia ściętej głowy czy realny scenariusz?

Maj to czas długo oczekiwanego zniesienia obostrzeń. Najbardziej skorzystają branże: gastronomiczna i turystyczna. Szacuje się, że podmioty z tych dziedzin zasiliły Krajowy Rejestr Dłużników...

Co dla MŚP oznacza otwarcie gospodarki? Wystawianie faktur i problem z gotówką

Rok temu majowe zdejmowanie zakazów gospodarczych zwiększyło liczbę faktur wystawianych przez MŚP o 30%. Zanim jednak przelewy wpłynęły na konta, przedsiębiorcy znaleźli się...

Uzyskanie ochrony prawnej wynalazków, wzorów i znaków towarowych będzie szybsze i tańsze

Prawa własności intelektualnej są ważnym składnikiem każdej firmy i mogą stanowić o jej przewadze rynkowej. Przedsiębiorstwa, które zarejestrowały swoje prawa i je chronią, uzyskują o blisko 1/3 większe przychody na pracownika – wynika z danych...

Zdecydowany wzrost pozytywnych nastrojów w handlu tradycyjnym

Kwietniowe wyniki badania Nastroju Handlu Tradycyjnego (NHT) wykazują zdecydowany wzrost optymizmu wśród prowadzących małe i średnie sklepy handlu tradycyjnego – wynika z ankiety przeprowadzonej...

Nie zawsze chodzi o to, by było najtaniej. Dostawy tego samego dnia to wielka szansa dla MŚP

W polskich sklepach internetowych panuje przekonanie, że konkurowanie najniższymi cenami jest najlepszą możliwą strategią na wyprzedzenie konkurencji. Nie należy jednak zapominać o takich rzeczach,...

Roboty i automatyzacja zdobywają handel

Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył...

87% sprzedawców detalicznych przynajmniej raz doświadczyło naruszenia bezpieczeństwa IT

Rozwój technologiczny, zmiany nawyków zakupowych klientów oraz pandemia COVID-19 wymusiły wśród detalistów istotne zmiany w podejściu do procesu sprzedaży. Dla funkcjonowania i rozwoju sklepów...

Praca zdalna znacząco zwiększyła sprzedaż sprzętu komputerowego

Po ponad roku od wybuchu pandemii COVID-19 blisko jedna trzecia Polaków nadal pracuje zdalnie. Koronawirus wymusił jednak nie tylko przeniesienie pracowników do domu, lecz także konieczność...

Jak zmieniają się zachowania zakupowe Polaków w sieci – raport UPS

50% polskich konsumentów wybiera wygodę dostawy jako powód, dla którego w przyszłości pozostanie przy zakupach online 42% polskich ankietowanych chce robić zakupy u...

Ranking e-commerce’ów w Polsce 2020 – gdzie i jak Polacy robią zakupy

Wydatki Polaków w sklepach internetowych rosną najszybciej w Europie. Ponad połowa wydaje już tą drogą ponad 300 zł miesięcznie, a blisko 10 proc. nawet...

Rynek general aviation zyskuje w pandemii na przekór spadkom w ruchu lotniczym. Prywatne loty coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla zamożnych klientów

Według Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w ubiegłym roku całkowita liczba operacji na polskich lotniskach spadła o 56,4 proc. Mimo trudnego okresu dla branży lotniczej dobrą passę ma jednak...

Spotkanie Prezydenta Dudy z branżami zamkniętymi – jest szansa na dialog

Prezydent RP: powrót branż zamkniętych do kondycji sprzed pandemii będzie długim procesem, potrzebna będzie dalsza systemowa pomoc ze strony państwa; Wicepremier Gowin: wskazana...

Zarządzający firmami świadomi znaczenia odpowiedzialnego biznesu

Po raz pierwszy cykliczne badanie „Menedżerowie CSR” zostało uzupełnione o głos osób zarządzających firmami. Uczestnicy badania pokazują, że osoby zajmujące najwyższe stanowiska w strukturach...

Czy Dolina Krzemowa zamieni się w Dolinę Łez?

Przez długie lata Dolina Krzemowa była technologicznym Hollywood - ziemią obiecaną wizjonerów i geniuszy. Pewnego dnia jednak nastał koronawirus i zmienił (niemal) wszystko. Czy...

Pandemia sprzyja fałszywym e-sklepom. Blisko co trzeci Polak natrafił już na taką sytuację w sieci

Coraz więcej osób trafia na fałszywe sklepy w sieci. Jak wynika z sondażu opinii publicznej, w ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków...

Firmom brakuje kapitału, żeby odbić się po pandemii

Na początku tego roku banki udzieliły mikrofirmom o 637 mln zł kredytów mniej niż w tym samym okresie przed rokiem. Posucha trwa...

Wymaganie przedpłaty to dobry pomysł. 7 na 10 przedsiębiorców ma problemy z uzyskaniem terminowej płatności

Nagromadzenie się przeterminowanych zadłużeń, które przechodzą na kolejnych kontrahentów, pozostających ze sobą w zależności biznesowej – to definicja zatorów płatniczych. Jeżeli jeszcze przed pandemią...

Pandemia a nowe nawyki klientów – jak omnichannel rozwija się w obliczu zmian zachodzących na rynku?

W ciągu ostatnich lat coraz częściej okazywało się, że zdalny kontakt nie jest dla firm gorszym narzędziem do kształtowania relacji z klientem, ale może...

Początek końca kryzysu w MŚP? Po roku od wybuchu pandemii widać uspokojenie nastrojów

Z 7. edycji Barometru COVID-19, zrealizowanej przez EFL po roku od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, wynika że nastroje w sektorze mikro, małych i...

Jogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal  wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt...

Dokąd zmierza uberyzacja biznesu? Szanse i zagrożenia sharing economy w czasach pandemii

Ekonomia współdzielenia, czyli sharing economy, ma krótką historię. Rozpowszechniła się mocniej zaledwie kilkanaście lat temu i zrewolucjonizowała rynek konsumencki, dając każdej osobie prywatnej możliwość...

Co CSR ma wspólnego z podejściem sustainability i dlaczego w pandemii jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej?

Działania z obszaru CSR nie od dziś są obecne w polskich firmach. Coraz częściej jednak przyjmują postać dbania o sustainability. To model zarządzania przedsiębiorstwem,...

Od początku roku ceny drobiu szybują. Mimo to producenci i hodowcy wciąż liczą straty po całym roku pandemii

Zamknięcie gastronomii, czasowe przerwanie łańcuchów dostaw i grypa ptaków okazały się mieszanką wybuchową dla branży drobiarskiej. Wzrosły koszty surowców, wiele ferm musiało zlikwidować zarażone stada, a...

Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż alkoholu?

Czy przez pandemię pijemy więcej? Niekoniecznie. W 2020 r. Polacy zapłacili za zakupy alkoholowe 39,2 mld złotych. To wzrost w stosunku do 2019 r.,...

Odroczone płatności nakręcą sprzedaż online

Europejska dyrektywa PSD2 otworzyła nowe możliwości na rynku usług finansowych, umożliwiając korzystanie z bankowych metod weryfikacji klientów firmom spoza tego sektora. W dobie coraz popularniejszych...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -