środa, 15 stycznia, 2025

Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?

Budowanie strategii komunikacji w 2022 roku powinno być ściśle dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości. Z danych PwC wynika, że ponad 1/3 młodych ludzi zamierza na stałe pracować zdalnie, co stanowi wyzwanie dla marek[1]. Pracownicy nie boję się również zmiany miejsca pracy. W jaki sposób dotrzeć do konsumenta? Jakie narzędzia dobrać? I jak zatrzymać pracownika w firmie?

Strategia komunikacji marki powinna obejmować zarówno potencjalnych konsumentów, jak i pracowników. W dobie pandemii i pracy zdalnej coraz więcej firm stawia na intensywną komunikację wewnętrzną. Zmienia się również rola lidera, dla którego wyzwaniem jest zarządzenie zespołem na odległość.

Budowanie strategii komunikacji – firmy postawią na komunikację wewnętrzną

Aż 85 proc. pracowników jest gotowych zmienić pracę[2]. Te dane zmobilizują firmy do wprowadzenia zmian w prowadzeniu komunikacji wewnętrznej.

W 2022 roku firmy będą poszukiwać sposobów na zatrzymanie pracownika i zwiększenie jego zaangażowania – stwierdza Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Firmy muszą przemyśleć podejście do zarządzania zespołem, wykorzystać nowoczesne narzędzia i sprawić, by pracownicy czuli się zintegrowani ze swoją firmą. Niezbędne będą także nowe kanały komunikacji.

Agencje PR będą proponować markom coraz to nowe sposoby na aktywizację pracowników i zwiększenie ich zaangażowania, a także poczucia przynależności do firmy. Jakie to konkretnie rozwiązania? O tym zdecydują wspólnie z klientem, po rozpoznaniu jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

Marki muszą mieć mocne stanowisko w kwestiach społecznych

Komunikacja wewnętrzna to jeden z istotnych elementów budowania strategii. Z badań McKinsey wynika, że ponad 60 proc. osób zwraca uwagę na to, w jaki sposób marki komunikują się podczas kryzysów i jakie jest ich stanowisko w kwestiach społecznych.

  – Komunikacja marek w dobie kryzysów odegra ogromne znaczenie – dodaje prezes Commplace. – Społeczeństwo coraz śmielej wyraża swoje opinie i wchodzi w interakcje z marką za pomocą social mediów. Jestem przekonany, że marki powinny zajmować stanowcze stanowisko podczas kryzysów i przyznawać się do błędów. A także być zdecydowanymi w kwestiach społecznych. Opowiadać się za pozytywnymi rozwiązaniami dla środowiska i prowadzić działania CSR-owe. Z tego rozliczą ich konsumenci.

Marki powinny dostosować strategie komunikacji do zmiany wrażliwości konsumentów. Powinny wspierać i angażować konsumentów. Na znaczeniu mogą zyskać także mniejsze brandy, ale proekologiczne.

Kierunek: e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce średniorocznie rośnie o 12 proc. Na jego rozwój wpłynęła pandemia, zamknięcie sklepów stacjonarnych, a także nowe nawyki współczesnych konsumentów. Z uwagi na rosnącą konkurencję w sektorze e-commerce marki wykorzystają nowe narzędzia do rekrutowania konsumentów, ale także zatrzymania tych, którzy już są. W tym celu na znaczeniu zyska trend customer lifetime value. Marki będą wyliczać, jakie przychody generuje konsument, a także jakie są jego zachowania.   

Wykorzystanie nowych technologii

Marki coraz częściej będą wykorzystywać technologię w celu komunikacji z klientem. Wzrośnie liczba wirtualnych spacerów, pokazów, a także eventów online. Na znaczeniu zyskają także podcasty własne marek czy webinary.

Budowanie strategii komunikacji w dobie pandemii to ogromne wyzwanie dla podmiotów w każdej branży. Nie istnieje jedna, uniwersalna recepta, gwarantująca sukces. Firmy muszą przede wszystkim obserwować zachowania konsumentów i angażować swoich pracowników, by wspólnie osiągać zamierzone cele.

[1] https://www.pwc.pl/pl/publikacje/raport-pwc-mlodzi-na-rynku-pracy-2021.pdf

[2] Badanie Pracuj.pl

Autor

Popularne w tym tygodniu

Zamknięcie Konsulatu Generalnego RP w Sankt Petersburgu po 52 latach działalności

8 stycznia 2025 roku odbyła się uroczysta ceremonia zamknięcia...

Co wydarzy się na rynkach finansowych? Prognozy ekspertów na 2025 r.

Nowy stary prezydent Stanów Zjednoczonych, wybory w kolejnych krajach...

Blue Monday: Jak marketing stworzył „najbardziej depresyjny dzień w roku”

W najbliższy poniedziałek przypada tzw. Blue Monday, dzień, który…...

Polska złotą potęgą, a w Chinach wrócił apetyt na kruszec

W całym 2024 roku Narodowy Bank Polski kupił blisko...

Podobne tematy

ORLEN Paczka z rekordowym wzrostem

Rekordowy, ponad 80-proc. wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek zanotowała w...

IPO Watch 2024: Europa odbudowuje rynek IPO, rekordy i prognozy na 2025 rok

IPO Watch: Rok 2024 przynosi ponad dwukrotny wzrost wartości...

Diagnostyka S.A. ogłasza plan przeprowadzenia IPO oraz notowania akcji na GPW

Diagnostyka S.A. („Diagnostyka”, „Spółka”, a wraz ze spółkami zależnymi...

Jak 2024 rok zmienił rynek e-commerce?

Rok 2024 był przełomowy dla e-commerce, zarówno w Polsce,...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie