piątek, 26 maja, 2023
EDUKACJACzy polskie szkoły są gotowe na technologiczną rewolucję?

Czy polskie szkoły są gotowe na technologiczną rewolucję?

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Czy polskie szkoły są gotowe na technologiczną rewolucję?

Czy w polskich szkołach wykorzystuje się SI? Jakie są największe bolączki polskiej szkoły pod kątem technologicznym?

W polskich szkołach podstawowych jest obecnie realizowany program Laboratoria Przyszłości, w ramach którego placówki edukacyjne otrzymały fundusze na zakup innowacyjnych materiałów edukacyjnych, m.in. drukarek 3D i robotów. Część nauczycieli nadal obawia się jednak korzystania z nowoczesnych technologii, dlatego staramy się ich wspierać poprzez darmowe udostępnianie pakietów edukacyjnych w ramach Skriware Academy oraz cyklicznie prowadzone webinary.

Polski system edukacji mierzy się jednak także z dodatkowymi problemami, które utrudniają prowadzenie zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Nauczyciele często skarżą się na niewystarczającą ilość czasu oraz zbyt dużą ilość obowiązków. Prowadzenie lekcji, podczas których dzieci mogą uczyć się na modelach wydrukowanych przez drukarki 3D budziłoby też z pewnością większy entuzjazm kadry nauczycielskiej, gdyby towarzyszyło mu odchudzenie podstawy programowej oraz umożliwienie nauczycielom nabywania dodatkowych możliwości kształcenia w płatnym czasie pracy.

Czy zastosowanie SI w szkole rodzi zagrożenia?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji to milowy krok w stronę rozwijania u uczniów umiejętności, które będą niezbędne do sprawnego poruszania się w cyfrowym świecie – czasami nawet bardziej, niż konkretna wiedza. Sztuczna inteligencja pozwala zwiększyć efektywność nauczania. Niesie za sobą jednak także potencjalne zagrożenia związane m.in. z bezpieczeństwem danych oraz ryzykiem, że uczniowie zapragną pójść na skróty i zamiast zwiększać swoje kompetencje oraz rozwijać ciekawość świata, zaczną w zbyt dużym stopniu wykorzystywać narzędzia takie jak ChatGPT. Mimo to jej wykorzystanie w edukacji stanowi ogromną szansę dla uczniów oraz nieocenione wsparcie dla nauczycieli w prowadzeniu angażujących i inspirujących lekcji.

Jak powinna wyglądać szkoła przyszłości?

Edukacja na miarę XXI wieku to przede wszystkim kreatywne formy nauczania, którego celem jest rozwijanie naturalnej ciekawości świata dzieci oraz umożliwienie im nabywania kompetencji kluczowych z punktu widzenia przyszłego pracodawcy. Żmudna nauka teorii z podręczników to już przeszłość. Szkoły przyszłości powinny uczyć w oparciu o ekscytujące doświadczenia, których zdobywanie jest znacznie łatwiejsze, dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii. Dzięki nim dzieci mogą bez przeszkód eksplorować świat, uczyć się nieszablonowego i krytycznego myślenia, nabywać umiejętności techniczne oraz zwiększać niezwykle istotne kompetencje miękkie, tj. komunikatywność oraz umiejętność pracy zespołowej i projektowej.

Karol Górnowicz, prezes Skriware

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Co nas czeka na rynku obligacji korporacyjnych

0
„Pozostajemy optymistycznie nastawieni do rynku obligacji korporacyjnych w Polsce. Mając na uwadze bieżącą sytuację makroekonomiczną oraz perspektywy ścieżki stóp procentowych, ta klasa aktywów powinna pozwolić na osiągnięcie relatywnie atrakcyjnych stóp zwrotu. Stabilizacja rentowności na...

REIT-y w Polsce to już temat zamknięty?

0
Tematowi uchwalenia polskich przepisów wprowadzających spółki typu REIT było poświęconych już kilka artykułów, które przygotowali eksperci portalu NieruchomosciSzybko.pl. Trudno się jednak dziwić, bo o regulacjach sprzyjających rozwojowi dywidendowych spółek nieruchomościowych była mowa już jesienią...

Ożywienie na rynku obligacji korporacyjnych

0
Wysoka inflacja z pewnością skłania coraz więcej inwestorów w lokowanie pieniędzy w obligacje korporacyjne. – Ta opcja inwestowania z pewnością wiąże się z większym ryzykiem, choć często jednocześnie oznacza większy zysk. Przy inwestowaniu w...