FINANSEBANKOWOŚĆFinanse przyszłości: Co czeka nas w świecie zdominowanym przez AI i cyfrowe...

Finanse przyszłości: Co czeka nas w świecie zdominowanym przez AI i cyfrowe aktywa?

Finanse przyszłości: Co czeka nas w świecie zdominowanym przez AI i cyfrowe aktywa?

Usługi finansowe przenikają coraz więcej aspektów życia klientów, integrując się z szeroką gamą produktów i usług. Współczesne banki nie tylko oferują spersonalizowane doświadczenia dla zamożnych klientów, ale również stawiają na inkluzję finansową. Priorytety branży przesuwają się w stronę unikalnych doświadczeń cyfrowych, ofert aktywów cyfrowych oraz programów budujących lojalność. Jakie nowe trendy kształtują przyszłość sektora finansowego i przyciągają uwagę zarówno specjalistów, jak i klientów?

W sektorze finansowym coraz większy nacisk kładzie się na zwiększenie zaangażowania klientów. Ta strategiczna wizja pozwala instytucjom finansowym budować bliższe relacje z klientami i dotrzymywać tempa gigantom technologicznym, giełdom cyfrowym i nowym graczom w dynamicznie zmieniającym się ekosystemie technologicznym. Główne trendy, które kształtują przyszłość doświadczeń klientów w sektorze finansowym, to hiperpersonalizacja, wsparcie klienta ulepszone przez generatywną AI, skupienie na dobrostanie finansowym oraz usługi finansowe wbudowane w codzienne aplikacje.

Oferta właśnie dla Ciebie

W nadchodzących latach instytucje finansowe, takie jak banki, firmy ubezpieczeniowe oraz zarządzające majątkiem, skupią się na hiperpersonalizacji usług. Dzięki temu klienci będą mogli cieszyć się produktami i usługami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb. Kluczową rolę odegra tutaj sztuczna inteligencja oraz analityka danych. Banki będą mogły np. oferować precyzyjnie dopasowane do sytuacji klienta oferty kredytowe, ubezpieczyciele zaś dostosowane polisy, a firmy zarządzające majątkiem – indywidualne strategie inwestycyjne.

– Oczywiście obecnie tego rodzaju oferty są na rynku, jednak dostęp do nich mają wybrani klienci o najwyższych dochodach w ramach tak zwanych usług „premium”. Do tej pory w głównej mierze oparte były na analizie wykonywanej przez ekspertów i ekspertki. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych, która umożliwia AI oraz pliki cookies, wysoki stopień personalizacji usług będzie dostępny dla znacznie szerszego grona odbiorców. Skorzystają na tym, nie tylko klienci, którzy otrzymają lepiej dopasowane oferty, ale również instytucje finansowe, które tworząc bliższe relacje z klientami, będą mogły liczyć na ich lojalność, a same odniosą profit dzięki trafieniu ze swoimi produktami do odpowiedniej grupy docelowej. Pracownicy Capgemini Financial Services mają już okazje wspierać swoich klientów w rozwijaniu tych nowoczesnych technologii – mówi Maciej Olszański, Financial Services Manager w Capgemini Polska.

Twój doradca robot

Integracja generatywnej sztucznej inteligencji z samoobsługowymi systemami AI zrewolucjonizuje komunikację firm finansowych z klientami. Chatboty nowej generacji będą w stanie przejść od prostych odpowiedzi do realizacji zaawansowanych instrukcji finansowych, precyzyjnie dostosowanych do potrzeb użytkowników. Dzięki temu chatboty będą mogły nie tylko rozwiązywać złożone problemy, ale także przewidywać potrzeby klientów, podnosząc jakość obsługi i efektywność operacyjną.

AI analizująca dane głosowe potrafi również ocenić ton i nastrój klientów, umożliwiając bardziej spersonalizowane i empatyczne reakcje agentów. To z kolei pozwala budować relację z klientem, a w konsekwencji lojalność wobec marki. Wprowadzenie generatywnej AI w samoobsługowych systemach to znaczący krok w stronę bardziej intuicyjnej i zorientowanej na klienta obsługi, która nie tylko spełnia, ale i przewyższa oczekiwania w dynamicznie zmieniającym się środowisku finansowym.

Wellness w finansach

W nadchodzących latach instytucje finansowe skoncentrują się nie tylko na maksymalizacji zysków dla swoich klientów, lecz także na poprawie ich ogólnego dobrostanu finansowego. Oznacza to np. uruchomienie innowacyjnych programów edukacyjnych, stworzenie zaawansowanych narzędzi do budżetowania oraz proaktywne doradztwo w zakresie zarządzania długiem i celami oszczędnościowymi. Dzięki temu klienci będą mogli lepiej zarządzać swoimi finansami, podejmując bardziej świadome i przemyślane decyzje, co w dłuższej perspektywie przyniesie korzyści zarówno im, jak i samym instytucjom.

Zintegrowane finanse

Usługi finansowe są dla nas obecnie dostępne w różnych aspektach codziennego życia, wkomponowane w inne aplikacje i serwisy. Dzięki dalszemu rozwojowi tego trendu będziemy mogli nie tylko szybciej realizować bieżące płatności, czy automatyzować opłaty w oparciu o wykorzystanie usług, ale również otrzymywać porady inwestycyjne na podstawie regularnie śledzonych trendów wydatków. Przykładem zastosowania zintegrowanych finansów są aplikacje mobilne, które pozwalają automatyzować procesy takie jak płatności za ubezpieczenia samochodowe w zależności od przejechanych kilometrów.

Przyszłość sektora finansowego leży w integracji nowoczesnych technologii z codziennymi usługami. Firmy, które inwestują w ciągłe innowacje i adaptację do zmieniających się potrzeb klientów, będą mogły zapewnić sobie długoterminowy sukces.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...