HANDELE-COMMERCECzy sprzedaż bezpośrednia na stałe zagości w świecie online?

Czy sprzedaż bezpośrednia na stałe zagości w świecie online?

Czy sprzedaż bezpośrednia na stałe zagości w świecie online?

Rok 2020, w którym rozpoczęła się pandemia koronawirusa SARS-Cov-2, przyczynił się do przyśpieszenia wzrostu znaczenia gałęzi e-commerce w branży sprzedaży bezpośredniej. Spotkania konsultantów/partnerów z klientem do tej pory przeprowadzane w większości w formie bezpośrednich spotkań w domu, w pracy, kawiarni, musiały zastąpić spotkania online. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), 49% ankietowanych osób jest zadowolona ze sposobu, w jaki branża sprzedaży bezpośredniej poradziła sobie w dobie pandemii, m.in. poprzez wykorzystanie możliwości, jaki daje świat online.

E-commerce przybiera na sile

Według wspomnianego badania IBRIS przed pandemią zakupy przez Internet, odbywające się bez udziału konsultanta, deklarowało 77% ankietowanych. Natomiast w dobie pandemii ten odsetek wzrósł do 81%. W podziale na grupy wiekowe, 72% osób poniżej 30 roku życia zadeklarowało zakupy online bez udziału konsultanta.

Czas i komfort najcenniejszą wartością

Według ankietowanych największe zalety spotkań online to: oszczędność czasu (39%), brak konieczności wychodzenia z domu (35%), wygoda, komfort (35%). Natomiast główną wadą (33% ankietowanych) jest brak możliwości poznania produktu na żywo. W badaniu z 2016 roku taka okazja była wskazywana jako najsilniejsza zaleta sprzedaży bezpośredniej:(45,6%).

Młodzi przyszłością sprzedaży bezpośredniej

28% ankietowanych w 2020 roku spotkało się ze sprzedażą bezpośrednią w Internecie. Ponad połowa (55% respondentów) to grupa wiekowa 15-29 lat, następnie 34% – grupa wiekowa 30-39 lat oraz 22% – 40-49 lat. Można zatem zauważyć tendencję wprost proporcjonalną – im młodszy klient, tym bardziej docenia walory sprzedaży online.

Obsługa klienta oraz jakość produktów na najwyższym poziomie

Klienci szczególnie cenią sobie w konsultantach zaangażowanie (78%), jakość obsługi (77%), znajomość produktów i wiedzę o produktach (75%), a także profesjonalizm (72%). Z kolei 87% ankietowanych jest zadowolonych z jakości sprzedawanych usług.

Metryka badań

Czas realizacji badania: marzec 2021

Miejsce realizacji: badanie ogólnopolskie

Metoda: badanie zrealizowane metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI)

Próba: n = 1100; oszacowania = 3 proc.; poziom 0,95

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...