środa, 9 kwietnia, 2025

Jak sprzedawać produkty na Amazon?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Bycie sprzedawcą w obecnych czasach to nieustanne dostosowywanie się do potrzeb klientów i wymagań, które stawia rynek. Zmiany prawne, kryzys związany z pandemią czy przeniesienie wielu dziedzin gospodarki do Internetu pokazały, że obecnie by utrzymać się na rynku, należy postawić na marketing i sprzedaż online. Wszystko to sprawiło, że wielu przedsiębiorców postanowiło rozwijać swoją firmę poprzez platformę Amazon.

Jak wiemy sam proces wysyłki i pakowania jest dość męczący, szczególnie jeśli posiadamy spory sklep i wiele pozycji. Z tego też powodu powstała usługa Fulfillment by Amazon. Dzięki niej sprzedawcy mogą wysyłać swoje produkty do magazynów Amazon, gdzie są przechowywane i później rozsyłane do klientów. Pozwala to sprzedawcą skupić się wyłącznie na odpowiednim marketingu, zapominając całkowicie o czasochłonnej wysyłce.

Jeśli więc i ty zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy z serwisem Amazon, ten artykuł pozwoli ci wybrać odpowiednią drogę, która jest dla Ciebie najkorzystniejsza.

Fulfillment by Amazon

Odmienne drogi prowadzące o tego samego klienta.

Amazon oferuje przedsiębiorcą dwie opcje wysyłki produktów do klientów. Pierwsza z nich to FBM inaczej Fulfillment by Merchant, druga natomiast to Fulfillment by Amazon (FBA). W pakiecie FBM praktycznie wszystkie obowiązki, jeśli chodzi o wybór spedytorów, spakowanie czy zważanie produktów spada na barki sprzedawcy. Jest to dość uciążliwy proces i pomimo pomocy ze strony Amazon, jest odradzany, jeśli planujesz rozwijać swoją firmę.

Pakiet FBA natomiast odciąża Cię ze wszystkich logistycznych elementów prowadzenia sklepu. To obsługa i magazyny dbają o przechowywanie produktów i ich właściwą wysyłkę do klienta. Dodatkowo nieustannie masz do dyspozycji suport, który doradza w kwestiach logistycznych i wysyłkowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź artykuł Jak sprzedawać swoje produkty na Amazonie?

Towar jest blisko klientów.

Jeśli już wiesz co daje cię FBA pora, abyś poznał niebywałe zalety, jakie się z tym wiążą. Magazyny Amazon znajdują się w 7 krajach Unii Europejskiej. Dzięki temu nasze produkty znajdują się praktycznie na całym kontynencie, co ogranicza czas pomiędzy zamówieniem a dotarciem do klienta. Taka kolej rzeczy korzystnie wpływa na same koszty transportu i logistyki. Mogą one spaść nawet o 40%, co przy dużej ilości towaru generuje ogromne korzyści.

Mniej na twojej głowie.

Posiadając produkty w kilku różnych magazynach wysyłkowych musiał byś poświecić sporo czasu na zarządzanie zasobami i dostępnością danych produktów. Tutaj odpowiadasz wyłącznie za magazyn, do którego są dostarczane twoje towary, nie martwiąc się o pozostałe. To logistycy firmy, dbają by w pozostałych punktach wysyłkowych nie brakowało produktów oraz byś był poinformowany o ewentualnych brakach.

Fulfillment by Amazon przejmuje twoje obowiązki związane z kontaktem z klientem i ewentualnymi roszczeniami klientów. Chodzi tutaj o takie aspekty jak zwroty towarów czy zapytania klientów. Jest to nie tylko bardzo wygodne, ale i bardziej profesjonalne, ponieważ odpowiadają za to wykwalifikowani specjaliści.

Wada, z którą trzeba się pogodzić.

O ile sama współpraca z Amazon jest dość prosta i nie wymaga ogromnych wkładów finansowych z naszej strony, o tyle występuje jedna wada, z którą musimy się zmierzyć. Jest nią konieczność rozliczania podatku VAT. Sprzedawca, który sprzedają poprzez platformę Amazon, musi bowiem być zarejestrowany jako podatnik w każdym kraju, w którym znajdują się magazyny. Jest to wymóg wręcz kluczowy ze względów prawnych, ponieważ tylko dzięki temu możesz sprzedawać swoje towary na wszystkich rynkach Europy. Oczywiście sam proces rejestracji nie jest bardzo skomplikowany, a przy wielu jej aspektach możesz liczyć na doradztwo ze strony samej platformy.

Nie mniej jednak musisz pamiętać o przestrzeganiu tego elementu, by uniknąć problemów z prawem i wysyłką.

FBA pokazuje jak stosunkowo łatwe może być sprzedawanie swoich produktów na rynku Europejskim. Dzięki szeregowi rozwiązań i ułatwień, które oferuje Amazon, możesz bardzo prosto zarządzań swoim towarem martwiąc się wyłącznie marketingiem i poszerzaniem działalności. Na duży plus zasługuje również fakt, ograniczonej liczby formalności po naszej stronie i korzystne finansowanie. Jeśli więc planujesz sprzedawać w Internecie, ograniczając przy tym swoje obowiązki do minimum, współpraca z Amazon, będzie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie i twojej firmy.

Artykuł powstał we współpracy z https://taxology.co

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Globalna wojna celna uderza w logistykę i polski eksport. Ekspert ostrzega przed falą zakłóceń

Wraz z powrotem Donalda Trumpa na urząd prezydenta USA...

Polska hubem e-commerce? Nowe cła USA i koniec T86 zmieniają reguły gry

Kilkudziesięcioprocentowe cła nałożone przez administrację Donalda Trumpa na towary...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

E-commerce napędza logistykę. Polska staje się hubem dostaw dla całej Europy

Według prognoz amerykańskiej Administracji Handlu Międzynarodowego wartość europejskiego rynku...

Podobne tematy

Od Amazon do Visa – jak zmienia się krajobraz sponsorów Formuły 1

Wczoraj Nvidia zaprezentowała wyniki za 4. kwartał. Firma zanotowała...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Google wspiera startupy medyczne – rusza nabór do Growth Academy: AI for Health

Google for Startups ogłasza nabór do kolejnej edycji programu...

Tworzywa sztuczne w erze cyrkularności. Jak Europejski Zielony Ład zmienia przemysł?

Przemysł tworzyw sztucznych odgrywa kluczową rolę w globalnej gospodarce,...

Europa musi przygotować się na rosnącą falę cyberataków. Polska na czele stawki

Europa staje w obliczu rosnącego zagrożenia cybernetycznego. W 2024...

Czy zadłużenie wyklucza możliwość otrzymania pożyczki?

Wiele osób borykających się z zadłużeniem zastanawia się, czy...

Rekordowy wzrost zadłużenia Polaków: portfel kredytów i pożyczek urósł o 40 mld zł w 2024 r.

Ubiegły rok zakończył się wyraźnym zwiększeniem wartości portfela kredytów...

Pożyczka dla małych firm: kluczowe informacje dla przedsiębiorców

Współczesne małe i średnie firmy (MŚP) napotykają na różne...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie