• BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Wyszukiwanie
Magazyn ManagerMagazyn MANAGER+Magazyn MANAGER+
piątek, 20 maja, 2022
  • Artykuły sponsorowane
  • Kontakt
  • Publikuj
Facebook
Linkedin
Twitter
Magazyn ManagerMagazyn ManagerMagazyn Manager
  • BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Na Topie

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

Stres w miejscu pracy

Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral (Zonda)

BIZNESKryzys? Tego nikt nie przesądza, a stałą jest chęć budowy wizerunku

Kryzys? Tego nikt nie przesądza, a stałą jest chęć budowy wizerunku

Anna Rynkiewicz
Anna Rynkiewicz – CEO agencji reklamowej i PR Media Forum
Autor: Redakcja

-

wrz 27, 2021
0

Anna Rynkiewicz z agencji Media Forum o potrzebie działań marketingowych w biznesie.

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
    BIZNESMARKETING

    PODOBNE ARTYKUŁY

    MARKETING

    Content Marketing i PR

    BEZPIECZEŃSTWO

    3 na 4 polskie firmy padły ofiarą ataku ransomware w 2021 roku

    E-COMMERCE

    Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

    • Tagi
    • Anna Rynkiewicz
    • content
    • EY
    • Instytut Ekonomiczny
    • IT
    • media
    • Polski Instytut Ekonomiczny
    • social media

    Kryzys? Tego nikt nie przesądza, a stałą jest chęć budowy wizerunku

    Wciąż niepewna sytuacja epidemiologiczna, która może nabrać całkowicie nowych barw jesienią, nie zachęca przedsiębiorców do odważnych działań inwestycyjnych. Z drugiej zaś strony sytuuje się ciągła potrzeba dialogu z klientami, którzy w obliczu kryzysu będą zaciskać przysłowiowego pasa. O istotę projektów wizerunkowych w dobie pandemii zapytaliśmy Annę Rynkiewicz, CEO agencji PR-owej i marketingowej Media Forum.

    Warto się bać?

    Nie, ale to wyłącznie moje zdanie. Podchodzę do życia w sposób bardzo racjonalny, wyważony i harmonijny, a sam strach traktuję jako błąd statystyczny [śmiech]. Poważnie rzecz ujmując, to obawy przy prowadzeniu biznesu są zawsze, ale sztuką jest opanowanie takich nastrojów – zarówno osobistych, jak i w obrębie zespołu.

    Nawet po doświadczeniach z lockdownu?

    Oczywiście zeszłoroczne zamrożenie gospodarki mocno odbiło się na krajowym biznesie, ale to nie oznacza, że należy schować głowę w piasek – wręcz przeciwnie. To właśnie teraz pojawia się niepowtarzalna szansa dla marek, które chcą wyprzedzić konkurencję. W tej kategorii najlepiej sprawdzają się właśnie działania komunikacyjne. Zaczęliśmy naszą rozmowę od strachu – kto ma więc uspokoić setki tysięcy pracowników, których etaty wiszą na włosku? Pracodawcy. W kogo gestii jest zracjonalizowanie nastrojów konsumenckich? Producentów.

    Marketing jest w stanie odpowiedzieć na te potrzeby?

    Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, czym marketing jest per se. Philip Kotler upatruje w marketingu narzędzi, które są w stanie zmienić świat na lepsze. Thomas Jefferson, jeden z Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych ukuł pojęcie “public relations” na modłę właśnie etycznego dialogu z audytorium. Nie należy demonizować obu pojęć, ponieważ jest to droga donikąd, a każdy sprawny przedsiębiorca powinien zdawać sobie z tego świetnie sprawę. Tak, moim zdaniem działania naszej branży są wręcz niezbędne w tak nieprzewidywalnych czasach.

    Ile jest PR-u w powyższej wypowiedzi?

    PR-u przez wielkie “P” – naprawdę sporo, ponieważ przez blisko 24 lata kierowałam się właśnie tymi prawidłami, które wyznaczył jeszcze w XIX wieku Jefferson. To nie tylko kwestia pojęć, ale bardzo podstawowej uczciwości – na tej też bazie buduje się zaufanie społeczne, szczery oraz wartościowy dialog, a także lojalność obu stron – przykładowo producenta i klientów. To nie jest tak, że to biznes ma zlecić działania i dzieje się “magia” – nie. Nasze działania to obustronna współpraca na rzecz pewnego dobra. W dobie pandemii to kapitał wręcz deficytowy.

    Komunikacja jest aż tak w cenie?

    Powiem więcej – jeszcze nigdy nie była nam tak potrzebna, jak teraz. W Media Forum stawiamy na wyjątkowo holistyczne podejście do każdego klienta, dzięki czemu możemy tworzyć projekty, wyprzedzające konkurencję w relatywnie krótkiej perspektywie. Kluczem do sukcesu w tej branży jest łączenie różnych, na pozór odległych od siebie dyscyplin – np. social mediów z komunikacją wewnętrzną.

    Zajmujecie się też employer brandingiem?

    Tak, ale nie w sposób, który można wyczytać z podręczników. Oczywiście bierzemy pod uwagę twarde dane, sprawdzone schematy, ale clou naszych działań opiera się nie tylko na doświadczeniu, a ciągłej obserwacji trendów. Faktycznie, budowanie wizerunku wśród zespołu – tak jak zaznaczyłam na początku – jest materią, która wymaga szczególnych względów w czasie pandemii.

    Podobnie zarządzanie kryzysowe…

    …, czyli najmniej przyjemny rodzaj usług, po które sięga dane przedsiębiorstwo. Tak, crisis management to również część naszej oferty, a jako zespół Media Forum dokładamy wszelkich starań, aby nawet w tak niesprzyjającej scenerii organizacja mogła wrócić na właściwe (wizerunkowo) tory.

    W tym też upatrujecie pewnej niszy w kontekście potencjalnego kryzysu na jesieni?

    Kryzys? Tego nikt nie przesądza, a stałą jest chęć budowy wizerunku, więc nie szukamy “pandemicznej niszy”. Naszym zdaniem działania marketingowe oraz komunikacyjne to swego rodzaju constans w ekosystemie każdego biznesu.

    W głowach przedsiębiorców raczej nie ma przestrzeni do myślenia o odważnych inwestycjach.

    Działania komunikacyjne nie są “odważnym inwestycjami”, a bezpiecznym must-have. Spójrzmy na dane: według raportów EY ponad 50 proc. polskich przedsiębiorstw w roku 2020 zatrzymało realizację nowych projektów, a obecnie tylko 30 proc. respondentów planuje inicjatywy o charakterze inwestycyjnym. Pamiętajmy jednak, że są to dane statystyczne, a duża część branż już teraz chce zadbać o swój wizerunek, ponieważ widzi w tym szansę absolutnie bez precedensu. Co więcej, Polski Instytut Ekonomiczny zauważył, iż to nie marketing jest obszarem podatnym na cięcia kosztów, a… infrastruktura IT.

    W Polsce?

    W całej Europie! Szczególnie dojrzałe firmy wiedzą, że nie mogą obyć się bez działań komunikacyjnych, a na cyfryzację przyjdzie jeszcze czas. Zauważmy, że marketing jest obszarem już zbadanym, a środowisko IT – nie. Co za tym idzie, wdrażane obecnie rozwiązania technologiczne mogą ulec dezaktualizacji już w kolejnym kwartale. Działania komunikacyjne z kolei są wyjątkowo odporne na wahania.

    To prawda, biznes nie lubi wahań.

    Ale są nieodłączną częścią prowadzenia jakiejkolwiek organizacji – kluczem jest zapanowanie nad tymi skokami. Jednym z narzędzi zapobiegawczych jest właśnie marketing i PR. Spójrzmy na social media, którymi również zajmuje się zespół Media Forum – przestrzeń na pozór bardzo prosta, ale w sposób wyjątkowo skuteczny organizująca osiągnięcia danej firmy. Eventy, webinaria i szeroko pojęty content marketing – to gotowe scenariusze na kreację wartości dodanej często niewielkim kosztem.

    Wierzy Pani, że takie firmy, jak Media Forum są w stanie pomóc biznesowi w dobie covidu?

    Ja to wiem, ponieważ od początku pandemii obserwowaliśmy progres naszych klientów. Dzięki temu jeszcze szybciej wyprzedzają zachowawczą konkurencję.

    Bardzo dziękuję za rozmowę.

    Dziękuję.

    Anna Rynkiewicz – CEO agencji reklamowej i PR Media Forum.

     

    Poprzedni artykułW Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe
    Następny artykułTechnologie i marketing w branży e-commerce – wyzwania i trendy 2021
    • Tags
    • Anna Rynkiewicz
    • content
    • EY
    • Instytut Ekonomiczny
    • IT
    • media
    • Polski Instytut Ekonomiczny
    • social media
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp

      NAJNOWSZE ARTYKUŁY

      ecommerce ebuy

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co...

      maj 20, 2022
      Kinga Nowacka

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia...

      maj 18, 2022
      Polacy zestresowani w pracy

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      - Advertisment -

      POLECAMY

      cyberatak cyberbezpieczeństwo haker

      Historia cyberprzestępczości

      Redakcja - kw. 11, 2022 0
      Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
      Więcej
      e-commerce

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      Redakcja - sty 24, 2022 0
      W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...
      Więcej
      home office programista pracownik

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

      Redakcja - sty 18, 2022 0
      No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
      Więcej

      Ponad połowa firm MŚP odczuwa negatywne skutki wojny. Co czwarta pomaga Ukraińcom

      maj 5, 2022
      Wojna w Ukrainie przywróciła bardzo pesymistyczne nastroje w sektorze MŚP. Jak wynika z Barometru EFL przedsiębiorcy nie widzą szans na poprawę swojej sytuacji w...

      Content Marketing i PR

      maj 5, 2022
      Content is King, chyba wszyscy się z tym zgadzamy. W branży digital nie można obejść się bez contentu, który jest fundamentem Content Marketingu. Dla...

      Firmy zainwestują ponad 50% więcej w digital marketing

      maj 5, 2022
      Z opublikowanego niedawno przez firmę Nielsen raportu marketingowego na 2022 rok pt: „Era of Alignment” wynika, że pomimo zawirowań i widocznym wycofaniu na rynku...

      REDAKCJA POLECA

      Historia cyberprzestępczości

      kw. 11, 2022

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      sty 24, 2022

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto – raport za 2021 rok

      sty 18, 2022

      NAJCZESCIEJ CZYTANE

      Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

      maj 17, 2022

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

      maj 18, 2022

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      • ZAMÓW PUBLIKACJĘ
      • Kontakt
      magazyn menedzerówmagazyn menedzerów

      MAGAZYN MANAGER+

      MANAGER+ to internetowy magazyn adresowany do menedżerów, kadry zarządzającej, właścicieli i prezesów firm, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy. W wielkim skrócie MANAGER+ to Portal, który realizuje idee i pokazuje nowe horyzonty w życiu zawodowym i prywatnym.

      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      Facebook
      Linkedin
      Twitter

      © MANAGER+

      • AKTUALNOŚCI
        • ADMINISTRACJA
        • BIZNES
        • GOSPODARKA
        • PRZEMYSŁ
        • FINANSE
        • PRAWO
        • PODATKI
        • BEZPIECZEŃSTWO
        • TECHNOLOGIA
        • HANDEL
        • E-COMMERCE
        • MEDIA
        • MARKETING
        • EDUKACJA
        • PRACA I KARIERA
        • TURYSTYKA
        • EKOLOGIA
        • POLITYKA
        • UNIA EUROPEJSKA
      • RYNKI
        • WALUTY
        • KRYPTOWALUTY
        • GIEŁDA I INWESTYCJE
        • ENERGIA I SUROWCE
        • MOTORYZACJA
        • TRANSPORT I LOGISTYKA
        • NIERUCHOMOŚCI
        • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
        • MEDYCYNA I FARMACJA
        • UBEZPIECZENIA
      • RAPORTY I ANALIZY
      • FIRMY

      Analizy i komentarze nie są rekomendacją w rozumieniu Rozporządzenia MF z 19 października 2005 r. Zostały sporządzone w celach informacyjnych i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

      Posting....
      Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).
      Zaakceptuj ciasteczka
      Czytaj Więcej
      Ustawienia Prywatności
      Wyświetl
      Wyświetl

      Ustawienia Prywatności

      Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

      Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

      • Block all
      • Essential
      • Functionality
      • Analytics
      • Advertising

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      Zapisz i zamknij