- Produkcyjna wersja auta będzie dostępna w 2026 roku
- Innowacyjna, modułowa konstrukcja, nowe metody produkcji oraz oprogramowanie
- Japan Mobility Show odbędzie się od 28 października do 5 listopada w Tokio
W 2026 roku Lexus zaprezentuje zupełnie nowy model samochodu elektrycznego. Będzie to przełomowe auto z baterią nowej generacji, która ma odznaczać się jeszcze większą wydajnością, a także zdecydowanie większym zasięgiem niż rozwiązania stosowane obecnie. Nowy elektryczny Lexus będzie korzystał z zupełnie nowej modułowej platformy, która składać się będzie z trzech głównych komponentów, a także będzie wykorzystywał zupełnie nowe oprogramowanie.
Koncern zapowiada także, że samochód będzie produkowany w zupełnie nowy sposób przy wykorzystaniu innowacyjnych metod odlewniczych do stworzenia platformy, samojezdnej linii produkcyjnej, a także przy jeszcze większym udziale cyfrowych modeli 3D. Pierwsza prototypowa wersja tego auta zostanie zaprezentowana w Tokio podczas Japan Mobility Show, które dla zwiedzających będzie otwarte od 28 października do 5 listopada.
Elektryczna przyszłość Lexusa
Samochody elektryczne to przyszłość Lexusa. Marka skupia się nie tylko na obniżeniu emisji oraz zapewnieniu jak najwyższej wydajności, ale od 10 lat pracuje nad jeszcze lepszą dynamiką i prowadzeniem swoich nowych aut, by jak najlepiej wykorzystać potencjał, jaki oferują zelektryfikowane napędy.
Technologie takie jak nowy napęd 4×4 DIRECT4 czy innowacyjny układ kierowniczy z technologią steer-by-wire w którym nie ma żadnego mechanicznego połączenia kierownicy z przednimi kołami, pokazują, że samochody elektryczne mogą dawać dużą radość z jazdy. Zaprezentowany podczas styczniowego Tokyo Auto Salon prototypowy RZ Sports Concept udowadnia, że marka chce oferować bezemisyjne samochody, które będą wzbudzały emocje.
Lexus Electrified Sport Concept to pokaz inżynieryjnych możliwości marki. Marka pracuje nie tylko nad bateriami, które będą wyznaczać standardy, ale też nad jak najlepszymi właściwościami aerodynamicznymi swoich aut, redukcją masy samochodów oraz wysoką sztywnością ich konstrukcji.