MARKETINGMisja influencerów: oświetlenie kluczowych projektów UE

Misja influencerów: oświetlenie kluczowych projektów UE

Misja influencerów: oświetlenie kluczowych projektów UE

12 influencerów, 10 dni, 4 kraje, 16 miast i 6279 kilometrów – to wyzwanie, które podjęła grupa wpływowych twórców z Polski, Bułgarii, Holandii i Portugalii. Ich misją jest rzucenie światła na kluczowe projekty UE związane z polityką spójności, które mimo swojego znaczenia, pozostają nieznane dla wielu obywateli UE. Ta ekscytująca podróż to nie tylko prezentacja projektów finansowanych z funduszy UE, ale przede wszystkim kreatywna ekspedycja ukazująca różnorodność społeczno-ekonomiczną czterech krajów UE, zjednoczonych w dążeniu do pozytywnych zmian i poprawy jakości życia swoich obywateli.

Podczas trwania wyprawy, influencerzy przemierzyli prawie 6,5 tysiąca kilometrów, by swoim odbiorcom pokazać 14 projektów finansowanych z funduszy unijnych, na niebagatelną kwotę, łącznie 392 miliardów euro.

Dzięki w sumie, niespełna milionowi obserwujących na platformach od Instagrama po TikTok, mają wyjątkową pozycję, aby zaangażować odbiorców.

Tematyka polityczna, finansowa oraz inwestycyjna często nie przyciąga uwagi młodzieży. W związku z tym, do projektu “The Cohesion Tribe” zaproszeni zostali influencerzy, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem treści dotyczących ich pasji, podróży i życia codziennego. Celem jest dotarcie do ich licznej publiczności oraz zaprezentowanie miejsc i inicjatyw wspieranych przez Unię Europejską. Aby jednak zwiększać świadomość wśród młodych Europejczyków, niezbędne jest systematyczne i ciągłe ukazywanie im nowych przedsięwzięć.

Architekt odcinków linii M2 Metra Warszawskiego w Warszawie, Polska. Jacek Dudkiewicz: “Dzięki pieniądzom z UE udało nam się skończyć 3 stacje naraz. Teraz możemy połączyć Wschód z Zachodem i jest mniej ruchu w mieście. Każda stacja podziemna jest połączona z czymś rozpoznawalnym na powierzchni. Dzięki ikonicznym neonowym znakom, pasażerowie wiedzą, gdzie są.”

João Nunes, założyciel i dyrektor generalny BLC3, Oliveira do Hospital, w Portugalii. “Dzięki naszemu zrównoważonemu rozwojowi w bioekonomii i gospodarce obiegu zamkniętego wspieramy innowacje w regionie i pomagamy temu regionowi rosnąć. Młodzi ludzie chcą wyzwań, dlatego naszą misją jest zatrzymanie wiedzy tutaj. Średnia wieku naszych pracowników to 29 lat. A większość z nich to kobiety.”

Założycielka Enschede Textielstad w Holandii, Annemieke Koster: “Czułam potrzebę zmiany czegoś w przemyśle modowym. Naszym wyzwaniem jest produkcja tkanin bardziej ekologicznych i zrównoważonych. W produkcji jest dużo odpadów, a tkaniny są wysyłane na całym świecie. Pracujemy z lokalnymi producentami i dążymy do przemysłu obiegu zamkniętego.”

Stara technika folklorystyczna, która była prawie zapomniana w Bułgarii, metropolitalna stacja autobusowa w Polsce, aplikacja VR do poprawy zdrowia psychicznego, czy renowacja muzeum porcelany o światowej sławie; projekty finansowane z funduszy spójności UE są liczne. Wszystkie mają to wspólne, że tworzą miejsca pracy i pomagają w wzroście gospodarczym i zrównoważonym rozwoju w konkretnych obszarach państw członkowskich, poprawiając jakość życia obywateli.

Dyrektor Marin Nikodimov ze Szkoły Temelko Nenkov w Perniku, Bułgaria: “Chcemy, aby 90% dzieci romskich w naszej szkole było zmotywowanych do pozostania w szkole i dało im szansę na rozwój. Niestety, nie jest to możliwe za pomocą matematyki i literatury. Dlatego zaczęliśmy osiem lat temu z dodatkowymi kreatywnymi działaniami w naszym programie nauczania. Warsztat marzeń działa! Każdy dyplom uważamy za wielki sukces.”

Wykorzystując atrakcyjność grywalizacji, obserwujący, którzy angażują się w tworzoną treść, mają szansę wygrać bilet o wartości 500 euro z Eurail.

Ta współpraca United Partners-UE wykracza poza tradycyjne prezentowanie projektów. To kreatywna ekspedycja prezentująca różnorodne społeczno-ekonomiczne tkaniny czterech krajów UE, zjednoczonych w dążeniu do pozytywnych zmian, zasypywaniu luk i poprawie jakości życia dla swoich obywateli. W śmiałym ruchu łączącym innowacje cyfrowe z opowieściami od podstaw, United Partners, czołowa agencja PR, i Komisja Europejska – DG REGIO wyruszyły na “Cohesion Story Quest”. Ta pionierska kampania informacyjna stanowi znaczącą zmianę w komunikowaniu polityki spójności UE, integrując nowoczesne metody i różnorodne kanały komunikacji. Kampania unikalnie angażuje influencerów, dziennikarzy i twórców treści do tworzenia i rozpowszechniania autentycznych, cyfrowych treści.

Projekty odwiedzone przez Cohesion Story Quest:

  1. Warsztat Marzeń, Szkoła Temelko Nenkov w Perniku, Bułgaria (18 marca 2024)
  2. Bułgarskie Narodowe Hafty – “MuzAtelie”, kulturalne i kreatywne miejsce dla zachowania, rozwoju i popularyzacji dziedzictwa kulturowego i bułgarskich rzemiosł w Trud, Bułgaria (19 marca 2024)
  3. “Zjednoczeni w Różnorodności” Szkoła Petko Rachev Slaveykov w Tryavna (19 marca 2024)
  4. DZIECI, NAUCZYCIELE I RODZICE RAZEM DLA LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI W TRYAVNA, Przedszkole Svetlina w mieście Tryavna, Bułgaria (19 marca 2024)
  5. Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, Polska (21 marca 2024)
  6. Linia M2 Metra, Stacje Płocka, Księcia Janusza i Młynów, Warszawa, Polska (22 marca 2024)
  7. Dworzec, Stacja Autobusowa Lublin, Polska (22 marca 2024)
  8. Stacja Kraków Bieżanów – Projekt Renowacji Polskiej Linii Kolejowej E30/C-E30 (22 marca 2024)
  9. CENTRUM E-MENTALNE W HOLANDII (23 marca 2024)
  10. Enschede Textielstad, Holandia (24 marca 2024)
  11. Smart Solar Charging (SSC) Region Utrecht, Holandia (24 marca 2024)
  12. BLC3/ CENTRO BIO – Campus de Tecnologia e Inovação, Oliveira do Hospital, Portugalia (25 marca 2024)
  13. Muzeum dziedzictwa Vista Alegre, Portugalia (26 marca 2024)
  14. Atlantic Youth Creative Hub (AYCH), Porto, Portugalia (26 marca 2024)

Zakończenie wydarzenia, Porto (27 March, 2024)

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...