środa, 9 kwietnia, 2025

Autentyczność marek to nie tylko trend, ale recepta na biznesowy sukces

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą.  Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach społecznościowych[1]. Z kolei ponad połowa konsumentów czując prawdziwą relację z marką, jest w stanie zwiększyć swoje wydatki na produkty przez nie oferowane. Jak więc zbudować taką prawdziwą relację? Kluczowa jest autentyczność.

Autentyczność – czym jest dla konsumentów?

Autentyczność, czyli bycie prawdziwym, wiarygodnym, działającym zgodnie z zadeklarowanymi wartościami to jeden z najważniejszych trendów w szeroko rozumianej komunikacji.

Dla wielu konsumentów autentyczność jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, które marki lubią i wspierają. Firmy, które chcą odnieść sukces, powinny zrozumieć, że autentyczność to nie tylko chwilowy trend, ale również konieczność. Uczciwe praktyki biznesowe oraz dostarczanie wartościowych produktów i usług to podstawa. Ważne jest również budowanie angażującej komunikacji między marką a odbiorcami, w której przekazujemy kluczowe dla marki cele i wartości – mówi Karina Hertel, CEO SparkyB.

W jaki sposób budować autentyczność?

Budowanie autentyczności marki wymaga świadomego podejścia i zaangażowania w różne obszary działalności. Warto zacząć od zdefiniowania swojej misji i wartości, gdyż to one powinny być zarówno podstawą działania firmy, jak i podstawą komunikacji. Wszelkie treści marki powinny odzwierciedlać autentyczne przekonania firmy, a nie jedynie odpowiadać na nowe trendy. Bardzo mocno liczy się tu otwartość i uczciwość zarówno w procesach produkcyjnych, jak i relacjach z klientami. Szczere informowanie o składzie produktów i pokazywanie ludzi stojących za marką mogą pomóc w budowaniu relacji z klientami.

Idealnym miejscem do budowania i pokazywania swojej autentyczności są media społecznościowe. W socjalach możemy „zaprosić” fanów do siedziby firmy, pokazać zespół, który stoi za marką czy też zapytać o nazwę nowego produktu czy usługi. Możemy też pokazać jak zwykli ludzie korzystają z naszych produktów, co o nich naprawdę sądzą, jakie problemy rozwiązują. Słuchanie opinii swoich klientów, reagowanie na ich potrzeby i oczekiwania pokazuje, że firma naprawdę troszczy się o swoich klientów i jest gotowa dostosować się do ich potrzeb.

Autentyczność w mediach społecznościowych

Konieczność bycia autentycznym w mediach społecznościowych stanowi duże wyzwanie dla marketerów. Tworzenie wciąż nowego, ciekawego i wciągającego contentu, który generuje duże zasięgi stanowi znaczny problem w codziennej pracy. Poszukiwanie inspiracji, nauka nowych narzędzi i podążanie za trendami to tylko część zadań marketerów. Wsparciem dla nich mogą być Sparkusi.

W SparkyB tworzymy nadcontent, czyli nowoczesny przekaz dla marki, który rozsyłamy w świat, dzięki kilkutysięcznej społeczności SkarkyB. Tę społeczność tworzą Sparkusi, użytkownicy social mediów zapisani do naszej platformy. To prawdziwi użytkownicy mediów społecznościowych dopasowani tematycznie do danego brandu. Zbiorowo udostępniając stworzone przez nas treści, tworzą viral, co powoduje znaczny wzrost zasięgu organicznego – mówi Michał Hertel, co-owner.

Siła społeczności

Społeczności w social mediach mają zdolność do kreowania i propagowania trendów. Wspólne działanie pomaga forsować różne pomysły czy wspierać konkretne idee, np. zachęcać do robienia badań profilaktycznych lub noszenia konkretnego modelu butów sportowych.

Szybkie udostępnianie i komentowanie treści sprawia, że ​​pewne tematy, hasztagi czy memy mogą stać się bardzo popularne w krótkim czasie. Opinie i rekomendacje społeczności, mogą mieć duży wpływ na decyzje zakupowe. Tworząc samodzielnie content, marketerzy nie mają pewności czy dany post lub rolka staną się viralem. Sparkusi to gwarancja szerokiego rozprzestrzenienia wartościowych, angażujących i autentycznych treści.

[1] Venngage, badania

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Trump znów uderza w Europę – jak Polska może wygrać na nowej wojnie handlowej?

W środę, 2 kwietnia, prezydent Donald Trump nałożył na...

Grupa Dom Development z kolejnym mocnym kwartałem: sprzedaż mieszkań wciąż powyżej 1000 lokali

Grupa Dom Development utrzymuje wysokie tempo sprzedaży mieszkań, notując...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Polska i świat w obliczu zmian klimatu: co mówią dane z 2024 roku?

Wszystko wskazuje na to, że styczeń 2025 roku będzie...

Ataki na Owsiaka i WOŚP – raport IMM ujawnia skalę nagonki medialnej

W styczniu 2025 roku wizerunek założyciela Wielkiej Orkiestry Świątecznej...

2 lutego rusza program ochrony wyborów „Parasol Wyborczy” – rządowa tarcza przed dezinformacją

Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaprezentował podczas konferencji prasowej program...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie