FIRMYPanattoni uruchamia fundusz inwestujący w zrównoważone nieruchomości logistyczne o wartości 600 mln...

Panattoni uruchamia fundusz inwestujący w zrównoważone nieruchomości logistyczne o wartości 600 mln euro

Panattoni uruchamia fundusz inwestujący w zrównoważone nieruchomości logistyczne o wartości 600 mln euro

Panattoni uruchamia paneuropejski fundusz, którego celem będzie inwestowanie w nowoczesne, zrównoważone i dochodowe nieruchomości logistyczne.

Panattoni Income Fund to zarejestrowany w Luksemburgu fundusz otwarty w modelu „evergreen”, który planuje do 2026 roku pozyskać 300 mln euro kapitału oraz nabyć aktywa o wartości 600 mln euro realizowane i zarządzane przez Panattoni. Właściciele Panattoni oraz zespół zarządzający będą współinwestorami.

Celami funduszu jest generowanie stabilnych dochodów oraz wzrost wartości kapitału dla inwestorów. Będzie on nabywał ustabilizowane aktywa oraz zawierał umowy na transakcje typu forward-purchase pre-let inwestycji wyłącznie w najwyższych standardach zrównoważonego rozwoju, w krajach, w których Panattoni prowadzi działalność, w tym w Europie Środkowej i Wschodniej (szczególnie w Polsce), Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Austrii, Holandii oraz Skandynawii. Fundusz rozpoczyna działalność od nabycia ustabilizowanych aktywów zarządzanych przez Panattoni w Polsce.

Zespół doradczy funduszu ma siedzibę w Polsce. Dyrektorem zarządzającym jest Krzysztof Dudek, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie operacjami, działalnością inwestycyjną, portfelem i aktywami, jak również za pozyskiwanie funduszy i przepływy kapitałowe. Przed dołączeniem do Panattoni pełnił funkcję szefa zarządzania inwestycjami nieruchomościowymi w TFI PZU – inwestycyjnego ramienia Grupy PZU, największej firmy finansowo-ubezpieczeniowej w Europie Środkowo-Wschodniej, zarządzającej portfelem nieruchomości komercyjnych o wartości bliskiej 1 mld euro.

Przemysław Konieczka pełni funkcję dyrektora wykonawczego funduszu i nadzoruje strategiczne inicjatywy inwestycyjne oraz zarządzanie portfelem. Przed dołączeniem do Panattoni był zarządzającym funduszami oraz dyrektorem inwestycyjnym w TFI PZU.

„To dogodny moment na stworzenie pierwszego funduszu dochodowego Panattoni. Korekta rynku po pandemii COVID spowodowała, że stopy zwrotu z nieruchomości przemysłowych i logistycznych stały się bardziej atrakcyjne. Znaczny kapitał czekał na ustabilizowanie się cen oraz na bardziej sprzyjające warunki finansowania” – mówi Krzysztof Dudek, dyrektor zarządzający Panattoni Income Fund i dodaje: „Dynamika podaży i popytu w sektorze nadal jest bardzo korzystna dla inwestorów. Potencjał wzrostu czynszów jest wspierany przez ograniczoną podaż, wynikającą z deficytu gruntów, barier regulacyjnych oraz rosnących kosztów budowy, w połączeniu z silnym, utrzymującym się popytem na powierzchnie logistyczne, który napędza wzrost e-commerce i nowe inwestycje produkcyjne”.

„Inwestowanie w nieruchomości przemysłowe i logistyczne oferuje atrakcyjną możliwość oraz długoterminowe zwroty, wspierane przez strukturalne czynniki wzrostu. Rynek obecnie doświadcza niedoboru podaży i rosnącego nacisku na aktywa zgodne z zasadami ESG, co daje funduszowi przewagę konkurencyjną dzięki dostępowi do prestiżowych projektów” – wyjaśnia Daniel Raemy, członek rady doradczej Panattoni Income Fund.

Utworzenie Panattoni Income Fund jest kontynuacją dywersyfikacji działalności Panattoni, które jest największym dostawcą inwestycji logistycznych i przemysłowych w Europie. W kwietniu 2022 roku Panattoni uruchomiło Newport Logistics Fund, który finansuje wybrane projekty Panattoni, a w zeszłym roku do firmy dołączył weteran branży nieruchomości logistycznych, Nick Preston, który objął stanowisko szefa nowo utworzonego Panattoni Investment Management, zapewniającego firmie dodatkowe źródła kapitału.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

niemcy

Kontrole na niemieckich granicach i ich wpływ na gospodarkę – w tym sytuację polskich...

0
Kontrole graniczne wydłużą czas przekraczania granic, średnio o 20 minut, z czym wiąże się wzrost kosztów transportu. Dwie trzecie niemieckiego importu odbywa się przez granice lądowe z krajami sąsiednimi – droższy transport oznaczać będzie...