poniedziałek, 3 lutego, 2025

Wzrost przychodów o 21 proc., dalsza ekspansja zagraniczna i zmiana na stanowisku CEO w WhitePress

Sprzedaż na poziomie 134,24 mln zł, ponad 23 tys. nowych portali w bazie i obecność na 38 rynkach zagranicznych – to liczby, które najlepiej podsumowują 2024 rok w WhitePress. Spółka osiągnęła 21-procentowy wzrost przychodów względem roku ubiegłego, a także powiększyła międzynarodowy zespół o kolejne 23 osoby. Przełom 2024 i 2025 roku przyniósł również zmiany w zarządzie WhitePress. Nowym Prezesem został Tomasz Domański, który na stanowisku zastąpił Pawła Strykowskiego – współzałożyciela spółki.

WhitePress rośnie w siłę w Polsce i za granicą

To już drugi raz z rzędu, gdy roczna sprzedaż w WhitePress przekracza granicę 100 mln zł. W 2024 roku przychód spółki wyniósł 134,24 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. względem poprzedniego okresu. Dane finansowe pokazują tempo międzynarodowej ekspansji firmy – udział sprzedaży zagranicznej był najwyższy w historii WhitePress i wyniósł 48,5 proc. Dla porównania: w 2023 roku odsetek ten wynosił 42,4 proc., a w 2021 – 18,5 proc. Dynamika wzrostu pociągnęła za sobą konieczność zwiększenia międzynarodowego zespołu firmy. W ostatnich 12 miesiącach dołączyły do niego 23 osoby, co oznacza, że WhitePress zatrudnia już ponad 200 pracowników spoza Polski.

Konsekwentna kontynuacja strategii międzynarodowej ekspansji pozwoliła poszerzyć ofertę WhitePress o dwa nowe rynki azjatyckie – Wietnam i Tajlandię. Zwiększyło się również grono ambasadorów marki – w 2024 roku dołączyli do nich Robert Niechciał i Koray Tuğberk GÜBÜR.

Zmiany w zarządzie WhitePress

Rok 2025 rozpoczął w WhitePress nową epokę. Po 11 latach funkcję CEO przestał pełnić Paweł Strykowski – jeden ze współzałożycieli spółki i współtwórca jej sukcesu. Nowym Prezesem Zarządu został Tomasz Domański, który jako Head of International Growth i Członek Zarządu odpowiadał dotychczas za międzynarodową ekspansję marki – początkowo na terenie Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii, następnie w innych krajach Europy, aż w końcu WhitePress stał się globalną marką obecną na 38 rynkach.

Do Zarządu Spółki wraz z Tomaszem Domańskim dołączył Bartosz Kastelik, Global Chief of Sales. Na swoich stanowiskach pozostali z kolei Tomasz Kwaśny (Chief Technology Officer, Wiceprezes Zarządu) oraz Tomasz Biegun (Head of Content Marketing & SEO, Członek Zarządu).

– Obejmuje stanowisko CEO WhitePress w momencie, w którym kondycja spółki jest bardzo dobra, podobnie jak perspektywy jej rozwoju. W kolejnych latach z pewnością będziemy kontynuować strategię, dzięki której staliśmy się europejskim liderem w branży content marketingu i SEO, a także mocno zaznaczyliśmy już swoją obecność na świecie. W 2025 r. wchodzimy na kolejne ważne biznesowo rynki – Australię i Nową Zelandię. To region stanowiący hub innowacji cyfrowych i rozwoju e-commerce, co czyni go istotnym uzupełnieniem naszej oferty. Planujemy optymalizację zyskowności i efektywności działań poprzez rozwój nowych źródeł dochodów. Tu na pierwszy plan wysuwa się międzynarodowy influencer marketing i digital PR. Wraz z całym zespołem nadal będziemy umacniać wizerunek marki – zarówno w warstwie biznesowej, jak i eksperckiej – komentuje Tomasz Domański, CEO WhitePress.

Ponad 110 tys. portali w bazie WhitePress i rozwój platformy

W 2024 roku w bazie WhitePress przybyło 23 tys. polskich i zagranicznych portali. Klienci mogą prowadzić swoje działania content marketingowe i link buildingowe, wybierając interesujące ich strony i blogi spośród ponad 110 tys. pozycji! Dodatkowo WhitePress poszerzył swoją ofertę o usługę outreach, która umożliwia pozyskiwanie linków z trudno dostępnych i wartościowych źródeł.

Platforma zyskała również nowe funkcjonalności. Masowy import artykułów z Google Drive to z kolei opcja, która od maja ułatwia pracę SEO-wców i marketerów, obsługujących większe projekty i pracujących z wieloma artykułami. W WhitePress pojawiła się również możliwość linkowania Tier 2, która pozwala na tworzenie hierarchicznej struktury linków. Poszerzona została lista narzędzi służących do weryfikacji danych z portali, m.in. ruchu organicznego – do Senuto, Ahrefs, Semstorm, Majestic i MOZ dołączył Semrush.

Po wielu miesiącach intensywnej pracy strona internetowa WhitePress przeszła niemałą rewolucję. Oprócz nowego designu i ulepszonej nawigacji, zaktualizowane zostały opisy produktów i usług. Informacje o materiałach edukacyjnych i eventach są aktualnie wyraźnie wyeksponowane, dzięki czemu każdy marketer może je szybko odnaleźć.

Branżowe wydarzenia od WhitePress na światowym poziomie

Dzielenie się wiedzą i spotkania z pasjonatami SEO i content marketingu – to stałe pozycje na to do list firmy WhitePress. W 2024 roku marka zorganizowała 5 szkoleń i 24 webinary, a także wzięła udział w licznych międzynarodowych konferencjach branżowych, m.in. Brighton SEO w San Diego i B2B Marketing Expo w Los Angeles. Jak podkreśla Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing w WhitePress, sporym przedsięwzięciem była organizacja najważniejszych wydarzeń SEO w kraju i za granicą.

– W maju w Białce Tatrzańskiej zorganizowaliśmy kolejną edycję SEO Vibes Poland – jeden z kluczowych eventów branżowych w tej części Europy. Trzy miesiące później w Mikołajkach odbył się SEO Rejs. Z formatem SEO Vibes wyszliśmy poza granice Polski. W lutym konferencja miała miejsce w Dubaju, z kolei w październiku odbyła się na Cyprze edycja e-commerce. W międzyczasie zorganizowaliśmy SEO Vibes on Tour, organizując 18 wydarzeń w Europie i jedno w Ameryce Południowej. Praca nad tymi eventami pochłonęła sporo czasu i zasobów, ale dała nam ogrom satysfakcji – możliwość dzielenia się wiedzą i poznawania ekspertów z różnych zakątków świata jest tym, co nas napędza – mówi Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing w WhitePress.

Wraz z początkiem 2025 roku WhitePress powoli wypełnia kalendarz tegorocznych branżowych wydarzeń. 19 lutego na wszystkich zainteresowanych wiedzą o SEO czeka pierwszy z serii bezpłatnych webinarów w ramach Akademii WhitePress. Damian Kwinta – SEO Manager w Answear.com opowie w nim o strategii SEO dla e-commerce. W marcu rusza pierwsze z serii pięciu szkoleń stacjonarnych poświęconych SEO i Content Marketingowi w największych polskich miastach. Spotkania w Warszawie, Gdańsku, Krakowie i Bielsku-Białej poprowadzą eksperci z kilkunastoletnim doświadczeniem: Tomasz Biegun, Head of Content Marketing & SEO i Członek Zarządu WhitePress oraz Dominik Fajferek, Head of SEO w agencji SEM House.

– Już teraz warto też zaznaczyć w swoim terminarzu daty: 27 do 31 maja. To wtedy odbędzie się w Nosalowym Dworze w Zakopanem nasza międzynarodowa konferencja – SEO Vibes Summit’ 25. Tegoroczne wydarzenie obejmie 3 ścieżki tematyczne: digital marketing, biznes oraz SEO i AI. Na uczestników będzie czekać ponad 30 ekspertów ze świata SEO i digital. Więcej informacji o prelekcjach, warsztatach i dodatkowych atrakcjach podamy już wkrótce, ale zapewniamy, że zarówno poziom wiedzy, jak i rozrywka będą tradycyjnie na najwyższym poziomie – wyjaśnia Aleksandra Smętkiewicz, International Project Manager w WhitePress.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Historyczna emisja obligacji ORLEN w Ameryce Północnej – 1,25 mld USD na strategiczne inwestycje

ORLEN, w ramach pierwszej w historii emisji obligacji na...

20 000 paneli zasili zakład NGK Ceramics Polska w Dąbrowie Górniczej

Generalny wykonawca, firma Kajima Poland oraz firma Hymon, zakończyli...

Dynamiczny start roku dla BETA ETF

Pierwszy miesiąc 2025r. okazał się wyjątkowym miesiącem w historii...

CANPACK wybuduje nową fabrykę puszek w Indiach

Grupa CANPACK (CANPACK Group, Inc.), producent opakowań będący częścią...

Euroins pozyskuje 51,1 mln EUR poprzez podwyższenie kapitału

Euroins Insurance Company AD (Euroins Bulgaria), jeden z wiodących bułgarskich...

Podobne tematy

Fabrity S.A. konsoliduje działalność

Sąd rejestrowy sfinalizował proces połączenia Fabrity Holding z zależną...

Jedno rozwiązanie, które odmieni Twój e-commerce – wypróbuj Abonamenty dla firm od InPost!

Jak zoptymalizować koszty dostaw i uprościć logistykę? Abonamenty dla...

Etykieta logistyczna – klucz do sprawnego zarządzania łańcuchem dostaw

Etykieta logistyczna GS1 to kluczowy element w globalnym łańcuchu...

Microsoft bezapelacyjnym liderem… marek, pod które podszywają się cyberprzestępcy

Marki technologiczne cały czas są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców...

Dane GUS: Liczba nowych budów mieszkań wzrosła o 33% w 2024 roku

Deweloperzy w Polscy dynamicznie odbudowali swoją pozycję na rynku...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie