niedziela, 29 listopada, 2020
MARKETING Po pierwsze, technologia, po drugie strategia – czego klienci oczekują od agencji...

Po pierwsze, technologia, po drugie strategia – czego klienci oczekują od agencji PR?

-

Raport SW Research na zlecenie Clue PR

Po pierwsze, technologia, po drugie strategia – czego klienci oczekują od agencji PR?

21% szefów komunikacji brakuje kreatywności po stronie agencji PR, a 27% uważa, że agencje PR nie korzystają ze sztucznej inteligencji i Big Data w swojej pracy. Prawie wszyscy klienci oczekują od agencji stosowania najnowszych technologii. A jak z tym jest w praktyce? Raport Clue PR zrealizowany przez SW Research w marcu br. wśród topowych szefów PR i marketingu wskazuje kierunek, w jakim będzie się rozwijać komunikacja.

Z czego klienci są zadowoleni w pracy z agencjami PR, a czego im brakuje? Czy agencje PR korzystają w codziennej pracy z Big Data i technologii? Czy myślą strategicznie, czy operacyjnie? Na te i wiele innych pytań po raz pierwszy znajdą się odpowiedzi w najnowszym raporcie pt. Badanie satysfakcji szefów komunikacji z poziomu pracy i innowacyjności agencji PR[1], zrealizowanym przez SW Research na zlecenie Clue PR w marcu br. wśród ponad 150 szefów marketingu i PR pracujących w firmach zatrudniających ponad 100 pracowników oraz mających główną siedzibę w największych miastach (powyżej pół miliona mieszkańców).infografika1

Technologia i PR – duet (nie)doskonały?

Wysoki odsetek badanych deklaruje zadowolenie ze współpracy, ale jednocześnie szefowie komunikacji zwracają uwagę na konkretne aspekty, które wymagają dopracowania. Po pierwsze technologia, po drugie strategia. Prawie wszyscy respondenci, bo aż 98% badanych szefów komunikacji zadeklarowało, że szuka agencji, która jest na bieżąco i oferuje najnowsze rozwiązania technologiczne. 94% respondentów uważa, że brak stosowania rozwiązań Big Data i AI obniża skuteczność strategii i dotarcia do klientów. Jednocześnie, 27% badanych jest zdania, że agencja PR, z która pracują, nie wykorzystuje sztucznej inteligencji w badaniach i rekomendacjach.

W jakich aspektach agencje wykorzystują postęp technologiczny, a w jakich tych kompetencji im brakuje? 66% szefów komunikacji deklaruje, że agencje PR korzystają z nowych technologii przy zarządzaniu komunikacją w mediach społecznościowych. Niecała połowa, czyli 45% badanych widzi zastosowanie nowych technologii przez agencje PR w narzędziach analitycznych. Wynika z tego, że ponad połowa agencji PR zdaniem klientów z nimi pracujących nie wykorzystuje w pełni potencjału technologicznego do tworzenia raportów i analiz rynkowych, a co się z tym wiąże, do rekomendacji działań. Zarazem, zdaniem 79% ogółu respondentów agencje śledzą nowinki technologiczne i wydarzenia branżowe. Ważne jednak, aby tę wiedzę przekuć na codzienne działania.

– To jest duże pole do zagospodarowania dla agencji PR – mówią Alicja Wysocka-Świtała i Karol Świtała, Partnerzy Zarządzający Clue PR i pomysłodawcy badania. – Komunikacja obecnie powinna dążyć do automatyzacji i opierać się na jak najbardziej precyzyjnym researchu danych. Sami pracujemy w agencji nad narzędziem, dzięki któremu klient będzie miał codziennie na biurku briefing z najciekawszych historii do opowiedzenia, w które może płynnie wejść ze swoim komentarzem czy informacją o usłudze. infografika2

Cel: strategia

Klienci generalnie mają przekonanie, że agencje rozumieją cele ich organizacji (twierdzi tak 87% respondentów), ale brakuje im kreatywności w proponowanych pomysłach (21%), oraz inicjatywy (20%). Pozytywnym aspektem współpracy jest weryfikowanie skuteczności działań przez agencje PR – aż 59% klientów jest pytanych o ocenę realizacji celów raz na pół roku, chociaż 25% klientów decydujących o współpracy z agencjami w ogóle nie jest pytanych o opinię na temat.

Reasumując, z raportu Clue PR wynika, że szefowie komunikacji coraz częściej poszukują agencji zaawansowanych technologicznie, poszerzających swoją wiedzę branżową i wykorzystujących najnowsze, ale zarazem dopasowane do organizacji dane do tworzenia storytellingu.

[1] Badanie zostało zrealizowane w dniach 06.03-30.03.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel oraz metodą wywiadów telefonicznych (CATI).

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

forex

Wpływ epidemii Covid-19 na gospodarkę – komentarz Grzegorza Maliszewskiego

0
W tym tygodniu publikowane będą kolejne dane z gospodarek rozwiniętych, wskazujących na skalę załamania koniunktury w następstwie epidemii koronawirusa. W tym kontekście istotne będą wskaźniki koniunktury w USA i strefie euro. Oczekiwać można dalszego...
2

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym....

0
W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co...
rozwoj

Tarcza Antykryzysowa: przykłady działań polityki podatkowej w innych państwach

0
Doświadczenia z kryzysu z 2008 roku pokazały, że instrumenty podatkowe mają istotną rolę w łagodzeniu skutków spowolnienia gospodarczego. Aktualne działania innych państw pozwalają stwierdzić, że polityka podatkowa ma i będzie mieć istotne znaczenie w...