• BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Wyszukiwanie
Magazyn ManagerMagazyn MANAGER+Magazyn MANAGER+
środa, 18 maja, 2022
  • Artykuły sponsorowane
  • Kontakt
  • Publikuj
Facebook
Linkedin
Twitter
Magazyn ManagerMagazyn ManagerMagazyn Manager
  • BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Na Topie

Stres w miejscu pracy

Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral (Zonda)

Zwołanie zebrania wspólnoty – błędy oznaczają spory kłopot?

Invista S.A. efektywnie wykorzystuje park nieruchomości. W najbliższych tygodniach umowy o wartości ponad 10 mln zł

PRACA I KARIERAPracownicy z pokolenia Z są grupą najkrytyczniej nastawioną do swoich pracodawców

Pracownicy z pokolenia Z są grupą najkrytyczniej nastawioną do swoich pracodawców

kadry praca pracownik
Autor: Redakcja

-

sty 24, 2022
0
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
    PRACA I KARIERA

    PODOBNE ARTYKUŁY

    REKRUTACJA

    Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

    BEZPIECZEŃSTWO

    3 na 4 polskie firmy padły ofiarą ataku ransomware w 2021 roku

    E-COMMERCE

    Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

    • Tagi
    • doświadczenie
    • GUS
    • USA
    • Wynagrodzenia

    Pracownicy z pokolenia Z są grupą najkrytyczniej nastawioną do swoich pracodawców

    Pokolenie Z już teraz bywa nazywane „pokoleniem lockdownu”. Wydarzenia ostatnich lat w sposób szczególny odbiły się właśnie na młodych ludziach, dopiero wchodzących na rynek pracy. Z badania przeprowadzonego przez ekspertów Great Place to Work® wynika, że nawet w najlepszych miejscach pracy przedstawiciele pokolenia Z są znacznie krytyczniej nastawieni do pracodawców od swoich starszych kolegów. Czy pracodawcy zdołają mimo to pozyskać ich akceptację i zaangażowanie, zależy w dużej mierze od kroków, jakie podejmą już teraz.

    Pokolenie Z to osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. XX wieku. Najstarsi z nich mają dzisiaj niewiele ponad 25 lat i co najwyżej kilka lat doświadczenia zawodowego, z których blisko połowa upłynęła w cieniu pandemii. Ze względu na swój młody wiek nie stanowią jeszcze znaczącego odsetka wśród osób czynnych zawodowo. Na podstawie danych GUS wynika, że w Polsce osób w wieku 20-27 lat jest około 2,5 miliona. W najlepszym przypadku stanowią więc chwilowo nie więcej niż 10% kadry pracującej. W innych krajach europejskich i w  USA ten odsetek jest podobny. Z każdym rokiem będą jednak stawali się coraz liczniejsi i będą mieli rosnący wpływ na procesy zachodzące na rynku pracy. Szacuje się, że do 2028 r. 58 % globalnej kadry stanowić będą właśnie Zetki.

    Eksperci Great Place to Work® przeanalizowali ponad 32 tysiące opinii pracowników z pokolenia Z, aby dowiedzieć się, co odróżnia najmłodsze roczniki na rynku pracy od ich starszych kolegów oraz co to oznacza dla pracodawców.

    Na skróty:

    • Trudny czas na start w dorosłość
    • Godna praca to dobra płaca i emocjonalnie zdrowe środowisko
    • Jak sprawić, aby pokolenie Z odnalazło w pracy swoje miejsce

    Trudny czas na start w dorosłość

    Pracownicy z pokolenia Z dopiero debiutują na rynku pracy. Często łączą pracę z nauką, więc bywają zatrudnieni w niepełnym wymiarze godzin i bez stałej umowy. Praca w gastronomii, handlu detalicznym, usługach czy branży rozrywkowej to typowe miejsca pracy dla młodych ludzi na tym etapie kariery. Są to równocześnie sektory, które najmocniej ucierpiały podczas lockdownów. Pandemia może w związku z tym stać się doświadczeniem o długotrwałym wpływie na młodych ludzi i na ich poczucie stabilności otaczającego świata.

    W badaniu Great Place to Work® tę nieufność pokolenia Z widać przede wszystkim w zdecydowanie niższej ogólnej ocenie pracodawców w porównaniu z pozostałymi grupami wiekowymi. Bezpośrednim skutkiem rozczarowania pracą jest zaś chęć jej zmiany. W stosunku do pokolenia Y (milenialsi) Zetki deklarowały chęć odejścia z pracy o 32% częściej, a w porównaniu z pracownikami z pokolenia X (osoby urodzone przed 1980 r.) takie deklaracje padały nawet 2 razy częściej.

    Podczas gdy pokolenie X i Y  miało głównie pozytywne zdanie na temat tego, jak ich firmy radziły sobie z pandemią i jak w tym czasie wspierały pracowników, doświadczenie pokolenia Z było odmienne. To właśnie sposób reagowania pracodawców na pandemię budził ich zastrzeżenia i skłaniał do pozostawienia komentarzy, z których jasno wynikało, że ich zdaniem firma mogłaby bardziej dbać o pracowników.

    Godna praca to dobra płaca i emocjonalnie zdrowe środowisko

    Płace były tematem najczęściej komentowanym przez pracowników z pokolenia Z. Tylko 69% młodych ludzi czuje się uczciwie wynagradzana. To aż o 7 punktów procentowych mniej niż w przypadku starszych pracowników. Wysokość wynagrodzenia ma niewątpliwie związek ze wspomnianą wcześniej specyfiką miejsc pracy, w jakich debiutują młode osoby. To nie tylko stanowiska gorzej opłacane, w których np. częścią wynagrodzenia są napiwki, ale i sektory, które najczęściej były zamykane w ramach restrykcji pandemicznych. Pracownicy z dołu drabiny zatrudnienia odczuli te zawirowania najmocniej.

    Nie posiadając poczucia stabilizacji finansowej, młode osoby są w sposób szczególny podatne na stres. Na pytanie mierzące emocjonalny dobrostan, czyli o to czy uważają, że w ich firmie ludzie pracują, zachowując dobre samopoczucie psychiczne i emocjonalne, odpowiedzi twierdzącej udzieliło 76% pracowników z pokolenia Z. To kolejna różnica w stosunku do starszych grup wiekowych, w których ten odsetek wyniósł 83%. Wielu psychologów na świecie już teraz określa generację Z jako najbardziej zestresowane pokolenie. Przyczyn tego upatrują w fakcie, że przyszło im dorastać w świecie, który boryka się z poważnymi globalnymi wyzwaniami, takimi jak zmiany klimatu, przemoc z użyciem broni, niestabilność polityczna czy właśnie pandemia.

    Jak sprawić, aby pokolenie Z odnalazło w pracy swoje miejsce

    Potrzeba celu i sensu swojej pracy jest zwykle kojarzy się z pokoleniem milenialsów. Z badania Great Place to Work® wynika, że deficyt sensu i poczucia znaczenia wykonywanej pracy jest jeszcze większy w przypadku pokolenia Z (różnica 8 punktów procentowych).

    Przez lata to milenialsi byli pokoleniem, na którym skupiała się uwaga wszystkich, ponieważ firmy i marki starały się ich pozyskać czy to jako pracowników, czy jako klientów. Obecnie na rynek wchodzi następne pokolenie. Pracodawcy będą musieli zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem – w jaki sposób przyciągnąć nową generację talentów. Młodsi przedstawiciele pokolenia Z, którzy dopiero kończą edukację, także mają za sobą trudne doświadczenia: odwołane zajęcia i egzaminy, wstrzymane staże, przechodzenie z dnia na dzień na zdalny tryb nauczania. Trauma związana z wejściem na rynek pracy w tak burzliwym czasie może być długotrwała i silnie wpłynąć na oczekiwania przedstawicieli pokolenia Z wobec miejsca pracy. Pracodawcy powinni więc wykazać się przezornością i już teraz uważnie monitorować rynek pracy oraz planować mądre posunięcia.

    Poprzedni artykułKryptowaluty gwałtownie tracą
    Następny artykułInflacja – duże firmy opóźniają płatności na rzecz małych partnerów, kredytują sie ich kosztem
    • Tags
    • doświadczenie
    • GUS
    • USA
    • Wynagrodzenia
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp

      NAJNOWSZE ARTYKUŁY

      Polacy zestresowani w pracy

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

      Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze...

      maj 17, 2022
      kryptowaluty

      Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral...

      maj 13, 2022
      - Advertisment -

      POLECAMY

      cyberatak cyberbezpieczeństwo haker

      Historia cyberprzestępczości

      Redakcja - kw. 11, 2022 0
      Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
      Więcej
      e-commerce

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      Redakcja - sty 24, 2022 0
      W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...
      Więcej
      home office programista pracownik

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

      Redakcja - sty 18, 2022 0
      No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
      Więcej

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      Stres to zjawisko, które jest coraz bardziej istotne. Ma coraz większy wpływ na dobrostan pracowników, na poczucie komfortu psychicznego, na efektywność, na zaangażowanie w...

      Za dziesięć lat to te zawody będą najbardziej poszukiwane. Już dziś można się na to przygotować

      kw. 26, 2022
      W następnej dekadzie nasz świat zawodowy może zmienić się nie do poznania. Według analityków nawet 40% pracowników będzie musiało się przebranżowić lub zwiększyć swoje...

      13 złotych zamiast 15 albo zwalniam Cię i zatrudniam Ukrainkę. Pojawiają się skargi na nieetyczne zachowanie pracodawców

      kw. 25, 2022
      Nadpodaż pracowników z Ukrainy – szczególnie kobiet – może być dla niektórych nieuczciwych pracodawców pokusą, by dokonywać kontrowersyjnych ruchów kadrowych. W ostatnich dniach do...

      REDAKCJA POLECA

      Historia cyberprzestępczości

      kw. 11, 2022

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      sty 24, 2022

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto – raport za 2021 rok

      sty 18, 2022

      NAJCZESCIEJ CZYTANE

      Zwołanie zebrania wspólnoty – błędy oznaczają spory kłopot?

      maj 13, 2022

      Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

      maj 17, 2022

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      • ZAMÓW PUBLIKACJĘ
      • Kontakt
      magazyn menedzerówmagazyn menedzerów

      MAGAZYN MANAGER+

      MANAGER+ to internetowy magazyn adresowany do menedżerów, kadry zarządzającej, właścicieli i prezesów firm, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy. W wielkim skrócie MANAGER+ to Portal, który realizuje idee i pokazuje nowe horyzonty w życiu zawodowym i prywatnym.

      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      Facebook
      Linkedin
      Twitter

      © MANAGER+

      • AKTUALNOŚCI
        • ADMINISTRACJA
        • BIZNES
        • GOSPODARKA
        • PRZEMYSŁ
        • FINANSE
        • PRAWO
        • PODATKI
        • BEZPIECZEŃSTWO
        • TECHNOLOGIA
        • HANDEL
        • E-COMMERCE
        • MEDIA
        • MARKETING
        • EDUKACJA
        • PRACA I KARIERA
        • TURYSTYKA
        • EKOLOGIA
        • POLITYKA
        • UNIA EUROPEJSKA
      • RYNKI
        • WALUTY
        • KRYPTOWALUTY
        • GIEŁDA I INWESTYCJE
        • ENERGIA I SUROWCE
        • MOTORYZACJA
        • TRANSPORT I LOGISTYKA
        • NIERUCHOMOŚCI
        • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
        • MEDYCYNA I FARMACJA
        • UBEZPIECZENIA
      • RAPORTY I ANALIZY
      • FIRMY

      Analizy i komentarze nie są rekomendacją w rozumieniu Rozporządzenia MF z 19 października 2005 r. Zostały sporządzone w celach informacyjnych i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

      Posting....
      Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).
      Zaakceptuj ciasteczka
      Czytaj Więcej
      Ustawienia Prywatności
      Wyświetl
      Wyświetl

      Ustawienia Prywatności

      Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

      Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

      • Block all
      • Essential
      • Functionality
      • Analytics
      • Advertising

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      Zapisz i zamknij