poniedziałek, 17 lutego, 2025

Prezes PKP S.A. i wiceminister infrastruktury rozmawiają z Deutsche Bahn o współpracy kolejowej

Prezes zarządu PKP S.A. dr Alan Beroud wraz z wiceministrem infrastruktury Piotrem Malepszakiem w dniach 29-30.01. złożyli wizytę w Berlinie. W środę wzięli udział w rozmowach dwustronnych z przedstawicielami Deutsche Bahn, natomiast w czwartek uczestniczyli w organizowanym przez niemieckie koleje sympozjum „Konkurencja i regulacje w sektorze kolejowym. Celem rozmów jest zacieśnienie współpracy z niemieckim przewoźnikiem oraz podniesienie roli kolei w kontekście europejskiego finansowania.

Prezes Beroud, pełniący również funkcję przewodniczącego Międzynarodowego Związku Kolei, był jednym z uczestników panelu „Finansowanie infrastruktury zorientowane celowo: stabilizacja i konkurencyjność środków publicznych i opłat infrastrukturalnych”.

– System kolejowy jest zespołem naczyń połączonych, których nie można traktować w sposób wybiórczy. Dlatego chciałbym powiedzieć, że wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury zmieniamy podejście do inwestycji kolejowych w taki sposób, aby każda z realizowanych inwestycji była traktowana w sposób kompleksowy i dawała maksymalnie wymierne efekty” – wskazywał dr Beroud, odpowiadając na pytania o długoterminowe planowanie i przewidywalność w finansowaniu infrastruktury kolejowej.

Z kolei wiceminister Malepszak podkreślał, że kluczowym wyzwaniem dla europejskiego transportu kolejowego nie są wyłącznie wielkie inwestycje, ale przede wszystkim skuteczne wdrażanie rozwiązań poprawiających codzienne funkcjonowanie kolei.

– Często koncentrujemy się na wielkich projektach, podczas gdy wiele drobnych problemów pozostaje nierozwiązanych. Tymczasem działania możliwe do realizacji w krótkiej perspektywie, takie jak modernizacja i optymalizacja przewozów, mogą przynieść istotne korzyści dla pasażerów – podkreślił wiceminister.

Wizyta w Berlinie jest ważna również w kontekście trwającej obecnie Polskiej prezydencji w Radzie Europejskiej. PKP S.A. od dawna postuluje wdrożenie polityki level playing field, która jest konieczna, jeśli do 2050 roku przewóz pasażerów na odległościach do 500 km ma być neutralny klimatycznie.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Bułgaria i Rumunia w Schengen – co to oznacza dla branży transportowej?

1 stycznia 2025 roku Rumunia i Bułgaria zyskały pełen...

Najczęstsze kary dla firm transportowych: Pakiet Mobilności, imigranci, LEZ i cło

Każdego roku tysiące polskich firm transportowych i przewoźników, realizujących...

Podobne tematy

PKP Intercity przyspiesza modernizację – nowe lokomotywy, wagony i inwestycje

W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw...

Artur Popko – Prezes Grupy Budimex: Sukcesy 2024 roku i plany rozwoju na 2025

Miniony rok był dla branży budowlanej wymagający - zarówno...

Niewypłacalności przedsiębiorstw na rekordowym poziomie. Branża budowlana i transport w kryzysie

W ciągu minionych 12 miesięcy niewypłacalność ogłosiło aż 5 576...

Kurs dolara szybko odrabia straty po danych CPI, rynki akcji rosną, funt słabnie

Wczorajsza zmienność kursu EUR/USD to jedynie chwilowe osłabienie USD....

Agnieszka Wasilewska-Semail nową prezes PKP CARGO S.A.

Po przeprowadzonym postępowaniu kwalifikacyjnym 20.12.2024 r. został powołany nowy...

PKP ogłasza przetarg na budowę nowego dworca Częstochowa Główna

11.12.2024 r. spółka Polskie Koleje Państwowe S.A. ogłosiła postępowania...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie