BIZNESTempo dalszego rozwoju gospodarki cyfrowej zależy od obranego modelu transformacji cyfrowej biznesu

Tempo dalszego rozwoju gospodarki cyfrowej zależy od obranego modelu transformacji cyfrowej biznesu

Tempo dalszego rozwoju gospodarki cyfrowej zależy od obranego modelu transformacji cyfrowej biznesu

Informatyzacja społeczeństwa i gospodarki postępuje na niespotykaną wcześniej skalę. Wg najnowszych danych GUS ponad 92% gospodarstw domowych posiada dostęp do internetu, a odsetek przedsiębiorstw prowadzących e-sprzedaż wyniósł już 17,9% na koniec 2020 r., czyli o 1,4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Przyspieszenie cyfrowej gospodarki to „zasługa” pandemii. Podobnie jak boom w obszarze e-commerce – w 2021 zakupy przez internet robiło już 61,2 proc. osób w wieku 16-74 lata (60,9 proc. 2020). To znaczy, że co 6. z nas poznał już zalety kupowania w internecie i zapewne już z tego przywileju nie zrezygnuje. Co to oznacza dla firm sprzedających w sieci?

Po blisko dwóch latach funkcjonowania w warunkach New Normal i dynamicznego rozwoju e-handlu, wśród przedsiębiorców pojawia się kolejna potrzeba: jak przeprowadzić transformację cyfrową jeszcze lepiej, czyli szybciej, efektywniej kosztowo i z większą korzyścią dla organizacji i jej klienta. Przytoczone wcześniej dane GUS pokazują, że od początku pandemii do internetu przeniosło się wiele biznesów. Tym samym wiele z nich musiało się zmierzyć z nowymi problemami dot. integracji dotychczasowych systemów z chmurowymi rozwiązaniami, uspójnieniem architektury używanych dotychczas aplikacji, czy chociażby zmianami w strukturze organizacyjnej, tak, aby prowadzenie biznesu w nowym modelu, było nadal opłacalne.

Dotychczasowi pracownicy firmy są kluczowi w procesie wprowadzania cyfrowych zmian – to oni mają niezbędną wiedzę, dzięki której podejmowanie decyzji o kluczowych procesach, jest oparte na empirycznym doświadczeniu. Problem pojawia się, gdy współpracownicy z autentycznym przygotowaniem o prowadzeniu biznesu w konkretnej firmie, nie mają kompetencji w zakresie przeprowadzenia w niej równolegle procesu transformacji.

W takich przypadkach warto skorzystać z wiedzy ekspertów z zewnątrz, mających na swoim koncie wiele procesów transformacyjnych. Rolą takiej osoby/zespołu jest poznanie firmy od środka, tj. zrozumienie w jaki sposób ona funkcjonuje i czy jest już gotowa na zmiany. Misją outsourcingu procesów transformacyjnych jest urealnienie celów strategicznych i przełożenie ich na efektywną realizację zadań dzięki właściwie dobranym technologiom. Efektem tej pracy powinien być rzetelny plan działania odporny na wyzwania w trakcie transformacji – mówi Mateusz Bąska, Head of Consulting w Unity Group, który przeprowadził ponad 500 projektów commerce transformation.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...