BIZNES20 lat PL w UE – akcja polskiego biznesu

20 lat PL w UE – akcja polskiego biznesu

20 lat PL w UE – akcja polskiego biznesu

Niemal 100 organizacji społecznych, firm i mediów dołączyło do kampanii świętowania 20 lat Polski w Unii Europejskiej, zainicjowanej przez Fundację Batorego i Fundację Polskiej Rady Biznesu. Akcja, której symbolem jest pin„20latPLwUE”, trwa przez cały maj. Organizatorzy zachęcają do dołączenia każdego, komu bliskie są wartości europejskie.

To jedna z największych akcji społecznych promujących obecność Polski w UE. W ramach kampanii osoby indywidualne, organizacje społeczne, biznes i media okazują swoje przywiązanie do wartości europejskich i przypominają co daje Polsce członkostwo w Unii. Inicjatorzy akcji podkreślają, że Polska jest silna dzięki Europie, a Europa dzięki Polsce. Symbol akcji – cyfrowy pin – można umieścić na stronach internetowych, w aplikacjach oraz oznaczyć nim zdjęcia profilowe w mediach społecznościowych.

Wśród organizacji społecznych, które włączyły się do akcji, są m.in. Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja im. Bronisława Geremka, Polska Fundacja Roberta Schumana, Akcja Demokracja, Komitet Obrony Demokracji, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych, Fundacja CourtWatch, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Wolności Gospodarczej, Sieć Obywatelska Watchdog Polska, Fundacja Wolności, Fundacja Liberte!, SOS dla edukacji, Inicjatywa 35. Rok Wolności. Wciąż dołączają kolejne.

Nasze wejście do Unii dało nam szansę niezwykłego skoku cywilizacyjnego i bezprecedensowego wzrostu dobrobytu. Dziś możemy uczyć się, pracować, zawierać przyjaźnie i odnosić sukcesy w każdym kraju członkowskim. Obecność w Unii to także gwarancja ochrony naszych praw, opartych na wspólnych europejskich wartościach. Dla organizacji społeczeństwa obywatelskiego to przestrzeń wymiany doświadczeń, uczenia się, wspierania w działaniach na rzecz pokoju, bezpieczeństwa, solidarności społecznej i demokracji dla wszystkich obywatelek i obywateli Unii mówi Ewa Kulik-Bielińska, dyrektorka Fundacji im. Stefana Batorego.

Cyfrowym pinem swoje strony i kanały społecznościowe oznaczyły również m.in. takie firmy i marki, jak InPost, Grupa Żabka, Amica, Erbud, Maspex, PZU, Tymbark, Kotlin, Kazar, Adamed, Grupa Diagnostyka, Pracuj.pl, czy InterCars. Niektóre, oprócz komunikacji online, podejmują też dodatkowe działania. Grupa Żabka w dniach 15-16 maja, tj. podczas konferencji Impact’24 w Poznaniu rozświetli swoją siedzibę na niebiesko wraz grafiką akcji z wykorzystaniem video mappingu, Amica podświetli swoje budynki na niebiesko i umieści piny akcji na billboardach, Kazar uruchomił specjalną podstronę poświęconą 20-leciu Polski w Unii Europejskiej, a w Group One pracownicy mogą wziąć udział w konkursie na temat Unii Europejskiej i wygrać cenne nagrody.

Polski biznes doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele daje nam przynależność do wspólnego europejskiego rynku. 75% naszego eksportu trafia do krajów UE. Wiarygodność certyfikatów europejskich dla naszych produktów otwiera nam światowe rynki. Nasze firmy zdobywają rynki za granicą, a jednocześnie Polska stała się atrakcyjnym rynkiem dla inwestycji zagranicznych. Te powiązania wartości i interesów budują nasze bezpieczeństwo. Chcemy o tym głośno mówić – komentuje Małgorzata Durska, prezeska Fundacji Polskiej Rady Biznesu.

Jak dołączyć do akcji #20latPLwUE?

  • Pobierz grafiki ze strony akcji i podziel się jej ideą w mediach społecznościowych: udostępnij pin na swoim LinkedInie, Facebooku, X (Twitterze), Instagramie i/lub Threads i opowiedz swoją historię – jak Unia wpłynęła na Twoje życie prywatne, czy zawodowe.
  • Pobierz plik z pinem ze strony akcji, wydrukuj i oznacz dowolne miejsce, w którym chcesz zasygnalizować swój udział w akcji.

Więcej informacji o kampanii, lista uczestników oraz materiały do pobrania na stronie 20latPLwUE.pl.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...