1,65 mln zł zasili budżet produkcyjny gry Play of Battle tworzonej przez warszawskie studio gamedevowe o takiej samej nazwie. Środki pozyskano w ramach przeprowadzonej we wrześniu br. emisji prywatnej, w której uczestniczyło siedmiu inwestorów indywidualnych i jeden większy podmiot. Spółka nie wyklucza kolejnej rudny finansowej – tym razem w trybie oferty publicznej. Gra Play of Battle to połączenie Grand Strategy oraz bitew RTS. Na czele studia stoją m.in. Jacek Bartosiak, ekspert do spraw geopolityki oraz Jarosław Kotowski, wiceprezes Play of Battle S.A. Inwestorem strategicznym i partnerem Play of Battle jest Alioth Group.
Play of Battle S.A. z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji, w ramach której pozyskała 1,65 mln zł. Emisja była skierowana do wąskiego grona inwestorów zainteresowanych branżą gier.
– Dzięki pozyskanym od inwestorów środkom możemy w spokoju pracować nad kolejnymi kamieniami milowymi przy produkcji Play of Battle. Dziękujemy im za wsparcie i zaufanie, jakim nas obdarzyli. Kwotę 1,65 mln zł, która wpłynęła na konto spółki, w całości przeznaczymy na dalsze prace nad grą. Nasza produkcja to unikat na skalę światową. To nie będzie zwykła rozrywka. Tworzymy doświadczenie, które wciągnie gracza na wiele godzin do świata wojny, w której będzie aktywnie uczestniczył: podejmował decyzje, planował ruchy, a nawet zmieniał bieg historii – mówi Jacek Bartosiak, prezes zarządu Play of Battle S.A.
Gra Play of Battle to połączenie Grand Strategy oraz bitew RTS. Akcja tytułu rozegra się w czasach współczesnych – między 2008, a 2025 rokiem, co – w ocenie zarządu – jest jedną z głównych przewag konkurencyjnych produkcji. Gracze będą mogli zagrać każdym państwem na świecie, a dla sześciu z nich opracowano unikatowy kontent. Zadecydują oni o ich gospodarce, polityce i dyplomacji, dodatkowo sprawdzą się także na polu bitwy. Tytuł wyróżnia m.in. realizm, który zapewni graczom niesamowite wrażenia i przeżycia. Będą mogli walczyć o budynki i miejsca, które znają m.in. z Warszawy czy innych polskich miast.
– Na rynku brakuje gier strategicznych obejmujących współczesną erę, zamierzamy wypełnić tę lukę i zaoferować graczom coś, czego do tej pory nie widzieli. Do współpracy przy Play of Battle zaprosiliśmy światowych ekspertów w dziedzinie stosunków międzynarodowych i strategii pola walki, co daje nam unikalną wiedzę, którą chcemy przełożyć na ekrany. Oprócz Jacka Bartosiaka, przy koncepcji gry pomagają nam m.in. Krystian Zięć – pilot F-16, gen. Waldemar Skrzypczak, dr George Friedman oraz prof. Norman Davies. Wspólnie tworzymy projekt, do którego będzie chciało się wracać po latach, który oddaje ducha naszej epoki – dodaje Jarosław Kotowski, game director i wiceprezes Play of Battle S.A.
Planowo w czwartym kwartale br. Play of Battle S.A. udostępni kartę Steam gry oraz zaprosi graczy na specjalny event, gdzie zaprezentuje publicznie najnowsze demo. W 2025 roku demo zostanie udostępnione graczom. Premiera pełnej gry zaplanowana jest na 2026 rok. W celu pozyskania środków na kolejne etapy produkcji gry studio rozważa przeprowadzenie oferty publicznej akcji.
Inwestorem strategicznym i partnerem Play of Battle jest Alioth Group, która zapewniła spółce możliwość konsultacji merytorycznych projektu – dostęp do unikalnych zasobów i specjalistycznej wiedzy z dziedzin obronności oraz wojskowości.
Strategia Play of Battle zakłada tworzenie mocno realistycznych gier strategicznych z silną narracją historyczną, przy aktywnym wsparciu międzynarodowych ekspertów.