czwartek, 24 kwietnia, 2025

GLS Poland i Orlen uruchamiają pierwszą w Polsce współdzieloną sieć automatów paczkowych

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Od 14 października br. klienci GLS Poland, jednej z wiodących firm logistycznych w Europie, mogą odbierać i nadawać przesyłki z pierwszej w Polsce współdzielonej sieci automatów paczkowych Orlen. Dzięki nowemu rozwiązaniu krajowa liczba punktów odbioru oraz nadawania paczek GLS wzrośnie aż do 13 000.

Od października bieżącego roku GLS Poland znacząco rozszerza swoją ofertę, udostępniając klientom w ramach współpracy z Orlen ponad 6000 automatów paczkowych. Zdecydowana większość z nich znajduje się w dogodnych lokalizacjach, średnio 7 minut od miejsca zamieszkania konsumentów. Do głównych atutów automatów paczkowych należą szybkość, wygoda i bezpieczeństwo ich użytkowania. Samo odebranie przesyłki zajmuje mniej niż minutę. Wystarczy zeskanować kod QR lub wpisać kod odbioru na ekranie automatu, który odbiorca otrzymuje na podany przez siebie numer telefonu lub e-mail podany podczas zakupów. Automaty są dostępne 24/7 i dają możliwość odbioru paczki przez 72 godziny. Nową usługę docenią również osoby, którym zależy na zachowaniu większej prywatności i niezależności.

Nasza współpraca z Orlenem to kolejny krok w stronę zapewnienia najbardziej kompleksowej oferty usług kurierskich na polskim rynku. Poszerzając naszą ofertę o automaty paczkowe i zwiększając liczbę punktów odbioru do 13 000, wzmacniamy naszą pozycję lidera w branży. Dzięki temu klienci GLS zyskują jeszcze większą elastyczność i wygodę w zarządzaniu swoimi przesyłkami. Nieustannie dążymy do poszerzania i udoskonalania naszej oferty, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom rynku. Współpraca z Orlenem to dowód na nasze zaangażowanie w ciągły rozwój i dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań logistycznych najwyższej jakości” – zaznacza Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Najbardziej kompleksowa oferta usług kurierskich na rynku

Do tej pory wiodącym, elastycznym rozwiązaniem dostaw poza domem (out of home) w ofercie GLS były doręczenia do sieci punktów Szybkiej Paczki, których obecnie jest aż 7000 w całym kraju. Są one zlokalizowanych w sklepach i zakładach usługowych oraz marketach, m.in. Lidl, ABC, Auchan, Carrefour, Dealz, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Lewiatan, Martes Sport, Stokrotka, księgarniach Bonito czy salonikach prasowych Kolporter. Co więcej, GLS jest firmą globalną, która działa w aż 40 krajach, w tym w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz oferuje dostęp do 70 000 punktów odbioru
na świecie.

Ta wszechstronność usług i rozbudowana infrastruktura międzynarodowa umożliwia firmie oferowanie jednego z najbardziej wszechstronnych pakietów usług kurierskich, które łączą wygodę, elastyczność, niezawodność oraz globalny zasięg. Dzięki temu klienci mogą liczyć
na sprawną obsługę lokalną, a także efektywną integrację z międzynarodowymi rynkami.

Dbałość o środowisko i przestrzeń miejską

Dbałość o środowisko i zrównoważony rozwój stanowią fundament strategii rozwoju GLS,
a innowacyjne podejście firmy do logistyki ma na celu nie tylko zwiększenie efektywności. Dodatkowo, takie rozwiązanie sprzyja lepszemu wykorzystaniu przestrzeni miejskiej
i ograniczeniu emisji CO2.

– Maksymalnie wykorzystujemy potencjał naszej sieci, dlatego udostępniamy ją także innym firmom. Dzięki temu mogą one korzystać z już istniejącej infrastruktury zamiast budować własną, niezależną sieć. W ten sposób dbamy o środowisko i efektywniej gospodarujemy przestrzenią miejską, w której funkcjonuje już prawie 50 tys. automatów paczkowych, obsługiwanych przez kilku operatorów – mówi Maciej Chłodziński, Kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w ORLEN.

Ta unikalna synergia między różnorodnością oferty, a indywidualnym podejściem do klienta pozwala firmie nieustannie podnosić poprzeczkę w branży kurierskiej, stawiając wygodę
i zadowolenie odbiorców na pierwszym miejscu.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Moda w cieniu ceł i zmian geopolitycznych. Kto zyska, a kto straci w globalnym łańcuchu dostaw?

Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na...

Podobne tematy

Polacy wybierają wygodę kosztem bezpieczeństwa w sieci – wyniki Adyen Digital Report 2024

Pomimo rosnącej liczby cyberataków i oszustw 30 proc. konsumentów...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Grupa Arche wypłaciła inwestorom 56 mln zł w 2024 roku

W samym 2024 r. inwestorzy otrzymali ponad 56 mln...

Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po podpis elektroniczny – oto dlaczego

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem...

Samochód nowy czy używany? Podpowiadamy co wybrać!

Zakup samochodu to jedna z najważniejszych decyzji finansowych, jaką...

Kamery nasobne dla ratowników medycznych – ochrona czy zagrożenie dla prywatności?

Wprowadzenie kamer nasobnych dla zespołów ratownictwa medycznego jest jednym...

IBM i Palo Alto Networks: Fragmentacja rozwiązań cyberbezpieczeństwa osłabia organizacje

Nowe globalne badania przeprowadzone przez IBM Institute for Business...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie