środa, 22 stycznia, 2025

IBM i L’Oréal tworzą pierwszy model AI, wspierający produkcję zrównoważonych kosmetyków

IBM i L’Oréal ogłosiły współpracę, której celem jest wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) IBM do analizy danych dotyczących receptur kosmetycznych. Współpraca pozwoli firmie L’Oréal na zastosowanie bardziej zrównoważonych surowców oraz redukcję zużycia energii i odpadów. Wprowadzenie unikalnego modelu AI znacząco zwiększy możliwości zespołów badawczo-rozwojowych L’Oréal i  przełoży się na większą wydajności, podnosząc poziom zadowolenia konsumentów w każdej kategorii kosmetycznej, na każdym rynku. Jako pierwszy tego rodzaju model AI w branży, zredefiniuje on również innowacje na styku branży kosmetycznej, chemii oraz technologii.

Partnerstwo łączy unikalną wiedzę L’Oréal w dziedzinie nauk kosmetycznych z najnowocześniejszymi technologiami IBM w zakresie sztucznej inteligencji. Obie firmy stawiają sobie za cel osiągnięcie punktu, w którym nauka i technologia wspierają tworzenie ekologicznych i innowacyjnych rozwiązań. W obliczu potrzeby ochrony zasobów naturalnych Ziemi, kluczowe staje się wykorzystywanie odnawialnych i zrównoważonych surowców w produktach konsumenckich. Projekt ten przyczyni się do realizacji celu L’Oréal For the Future, zakładającego, że do 2030 roku większość formulacji produktów marki będzie oparta na surowcach pochodzenia biologicznego lub pochodzących z gospodarki obiegu zamkniętego.

„W ramach naszego programu transformacji cyfrowej, partnerstwo to przyspieszy i rozszerzy proces innowacji oraz reformulacji produktów, dzięki czemu będziemy osiągać wyższe standardy w zakresie inkluzywności, zrównoważonego rozwoju i personalizacji. Opierając się na wieloletniej i unikalnej wiedzy z zakresu Beauty Science oraz strukturyzacji danych, współpraca z IBM otwiera nowy, ekscytujący rozdział dla naszych procesów badawczych i rozwojowych”powiedział Matthieu Cassier, Dyrektor ds. Transformacji i Cyfryzacji w L’Oréal Research & Innovation.

„Nasza współpraca pokazuje, jak generatywna sztuczna inteligencja może służyć ochronie planety, wykorzystując moc technologii i wiedzy” – powiedział Alessandro Curioni, IBM Fellow, Wiceprezes na Europę i Afrykę oraz Dyrektor IBM Research w Zurychu. „IBM wierzy w możliwości idealnie dopasowanych rozwiązań AI, przyspieszających transformację biznesu. Dzięki najnowszej technologii AI, L’Oréal uzyska wartościowe informacje z bogatych danych dotyczących formulacji i produktów, aby stworzyć dostosowany model AI, wspierający realizację celów operacyjnych”.

„To partnerstwo łączące wysoko wyspecjalizowaną wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji i kosmetyków ma na celu zrewolucjonizowanie procesu tworzenia formulacji kosmetycznych. Odzwierciedla ideę badań wspieranych przez AI, kładąc nacisk na zrównoważony rozwój i różnorodność” – podkreślił Guilhaume Leroy-Méline, IBM Distinguished Engineer, CTO ds. Transformacji Biznesowej, IBM Consulting France.

Podczas tworzenia tego modelu sztucznej inteligencji zostanie wykorzystana duża liczba receptur i punktów danych składowych, co przyspieszy wiele zadań i procesów realizowanych przez L’Oréal, w tym tworzenie nowych produktów, zmienianie formulacji istniejących kosmetyków i optymalizację procesów pod kątem produkcji na większą skalę. To narzędzie w ciągu najbliższych kilku lat w znacznym stopniu wspomoże 4000 naukowców L’Oréal na całym świecie.

Ponadto IBM Consulting będzie wspierać L’Oréal w dążeniu do ponownego przeanalizowania i przeprojektowania procesu odkrywania nowych formulacji. Lepsze zrozumienie zachowania odnawialnych składników w formulacjach kosmetycznych pomoże firmie L’Oréal stworzyć dla konsumentów na całym świecie w jeszcze większym stopniu spersonalizowane, bardziej zrównoważone linie produktów o większej inkluzywności.

Modele bazowe to rodzaj sztucznej inteligencji trenowany na szerokim zbiorze nieoznakowanych danych, zdolny do wykonywania różnych zadań i adaptacji wiedzy do nowych sytuacji. IBM jest liderem w zastosowaniach takich modeli poza obszarem języka, m.in. w chemii czy danych geospektralnych. Dzięki temu technologia IBM może wspierać kreatywność L’Oréal w opracowywaniu nowych receptur kosmetycznych i transformacji branży beauty. Wspólne wysiłki obu firm kształtują przyszłość, w której innowacja spotyka się ze zrównoważonym rozwojem, dostarczając produkty tak unikalne, jak osoby, które z nich korzystają na co dzień.

Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Popularne w tym tygodniu

Co drugi Polak wyjedzie na ferie w tym roku – będzie drożej, ale chętnych na wyjazd nie brakuje

Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie...

PKB Inwest Budowa sprzedaje dwa parki handlowe

Dwa nowo wybudowane i oddane do użytku w listopadzie...

Raport Workday: Ludzkie umiejętności kluczowe w erze AI

Wyniki badania wskazują, że w obliczu rosnącej adopcji rozwiązań...

Rekordowa wartość inwestycji private equity w sektorze opieki zdrowotnej w Europie

Globalna wartość inwestycji private equity w branży healthcare wzrosła...
00:05:10

Strategiczne znaczenie polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Polska to kraj, który wrócił do demokracji i ma...

Podobne tematy

Threat Insights Report: Jak GenAI zmienia metody działania cyberprzestępców?

Firma HP opublikowała swój najnowszy raport Threat Insights Report,...

Firmy planują większe inwestycje na 2025 rok mimo konieczności ograniczania kosztów

Mimo, że ograniczanie kosztów jest konieczne, 50% organizacji...

Krajobraz regulacyjny w cyberbezpieczeństwie. Nowe zasady w Europie

W 2025 roku krajobraz prawny w Europie będzie się...

Active Ageing: przepis na dłuższe i lepsze życie

Czym jest aktywne starzenie? “Active Ageing” to według Światowej...

Ericsson i Nokia apelują o działania dla technologicznej przyszłości Europy

Przy wsparciu wiodących europejskich firm technologicznych, takich jak ASML...

Cyfryzacja administracji publicznej – jak Polska prezentuje się na tle Zachodu?

Zarządzanie danymi w administracji publicznej to temat, który staje...

Big Data na czele innowacji IT w przemyśle produkcyjnym – raport NTT DATA Business Solutions

Technologia sztucznej inteligencji (44 proc. wskazań) znajduje się dopiero...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie