wtorek, 18 lutego, 2025

PKB Inwest Budowa sprzedaje dwa parki handlowe

Dwa nowo wybudowane i oddane do użytku w listopadzie parki handlowe w Garwolinie i Rudzie Śląskiej zmieniły właściciela. Dołączyły one do sieci Aura Park, której właścicielem jest Terg.

Ostatnie lata na rynku handlowym to wyjątkowo intensywny czas dla deweloperów realizujących parki handlowe. Niewielkie obiekty, w stosunku do dominujących przez lata w polskim krajobrazie galerii handlowych, z dobrze dopasowaną ofertą pozwalającą zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu, szybko zyskały popularność wśród konsumentów. Przychylnym okiem patrzą na nie także inwestorzy, czego potwierdzeniem jest sprzedaż dwóch parków z portfela PKB Inwest Budowa do Grupy Kapitałowej Terg. To nie pierwsze transakcje między spółkami. Wcześniej PKB sprzedało Terg park handlowy w Stalowej Woli.

– Zgodnie z naszą długofalową strategią planujemy co roku dostarczać na rynek ok. 30 000 mkw. GLA i realizować od 4 do 6 nowych parków handlowych. Nie zakładamy z góry, które z nich trafią do sprzedaży, a które uzupełnią nasz portfel. Biorąc jednak pod uwagę obecną sytuację rynkową – bardzo ograniczoną dostępność i wysokie koszty zewnętrznego finansowania inwestycji – z naszego punktu widzenia korzystniejsza jest sprzedaż i pozyskanie w ten sposób kapitału na rozwój kolejnych projektów mówi Jacek Ostwald, komplementariusz PKB Inwest Budowa.

Park handlowy w Garwolinie (województwo mazowieckie) mieści się przy ul. Trakt Lwowski, w bezpośrednim sąsiedztwie węzła łączącego drogę ekspresową S17 (prowadzącą m.in. z Lublina do Warszawy) z ulicą Tadeusza Kościuszki wiodącą do centrum miasta. W trzech budynkach o łącznej powierzchni ok. 11 000 mkw. znajduje się kilkanaście sklepów znanych i lubianych marek, a także dyskont spożywczy Lidl, restauracja KFC oraz klub sportowy Cube Fitness.

Do sieci Aura park włączony został także oddany do użytku w ostatnim tygodniu listopada park handlowy w Rudzie Śląskiej o powierzchni 3 650 mkw. Wśród jego najemców są m.in.  Sinsay (grupa LPP), Dealz i Pepco, a także drogeria Rossmann oraz sklep elektroniczny Media Expert.

Oba parki w momencie sprzedaży były w pełni skomercjalizowane. Jestem przekonany, że dzięki ich dobremu rozplanowaniu i odpowiedniemu doborowi najemców przez wiele lat będą spełniać swoją funkcję i ułatwiać okolicznym mieszkańcom codzienne zakupypodsumowuje Jacek Ostwald.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Cherrypick Games: 2,1 mln zł przychodów w 2024 roku i nowa strategia biznesowa

Ponad 0,55 mln zł przychodów netto odnotował w czwartym...

Ceny wciąż rosną. W styczniu na sklepowych półkach było drożej średnio o 5,9 proc. r/r

Analiza ponad 76,7 tys. cen detalicznych wykazała, że w...

Cisco Live EMEA 2025: Ponad 17 000 profesjonalistów IT spotyka się w Amsterdamie

Wydarzenie Cisco Live, które odbywa się w Amsterdamie...

Red Square Games z przychodami 3,3 mln zł w 2024 r.

Red Square Games, notowany na rynku NewConnect producent i...

Check Point Software i Wiz podpisały umowę o współpracy

Check Point Software Technologies podpisał umowę strategicznego partnerstwa z...

Podobne tematy

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Inwestycje w luksusowe nieruchomości: Polska w czołówce europejskiego rynku premium

Nieruchomości premium nadal świetnie chronią kapitał i przynoszą wysoki...

Ataki na Owsiaka i WOŚP – raport IMM ujawnia skalę nagonki medialnej

W styczniu 2025 roku wizerunek założyciela Wielkiej Orkiestry Świątecznej...

2 lutego rusza program ochrony wyborów „Parasol Wyborczy” – rządowa tarcza przed dezinformacją

Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaprezentował podczas konferencji prasowej program...

Zmiana struktury w Biurze Reklamy Polska Press Grupy

1 marca br. Witold Trzciński obejmie stanowisko dyrektora Centralnego...

Polska wśród krajów najbardziej narażonych na dezinformację

Polska doświadczyła 1,443 przypadków kampanii dezinformacyjnych w ciągu ostatnich...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie