czwartek, 9 stycznia, 2025

Nowe standardy kreacji display 2025 od IAB Polska

Skuteczność reklamy display, pozostająca jedną z najsilniejszych walut dla każdego marketingowca, jest bezpośrednio związana z aktualizacją standardów – większa przejrzystość reklamy buduje zaufanie do platform, a lepsza jej widoczność wpływa na większą zapamiętywalność i ułatwia monitorowanie i optymalizację kampanii. Nowe zalecenia stworzone przez Grupę Zadaniową Standardy Reklamy Display IAB Polska umożliwiają jeszcze lepsze dostosowanie reklamy display do aktualnych wymagań nośników treści internetowych.

Poza ogólnymi wytycznymi, mówiącymi m.in. o tym, że reklama musi być zgodna z przepisami prawa, czy nie może zawierać treści szkodliwych lub niebezpiecznych, kluczowa zmiana dotyczy integracji standardów dla desktop i mobile. Współczesnym zachowaniom użytkowników zdecydowanie lepiej odpowiada podejście multiscreen, dlatego scalenie standardów dla różnych typów ekranów było konieczne.mówi Agnieszka Przewoźnik, Board Member w Tri-table Sp. z o. o. z Grupy Zadaniowej Standardy Reklamy Display IAB Polska.

Szczegółowe wytyczne

W nowych Standardach Reklamy Display, będących wynikiem pracy grupy zadaniowej oraz szerokich konsultacji branżowych, zaktualizowano najczęściej stosowane w Polsce formaty reklamowe i dopuszczalne typy plików. Zrezygnowano np. z formatu SWF, który został wycofany w grudniu 2020 r. oraz z oddzielnych wymagań emisyjnych dla tabletów.

Zmieniające się wymogi i potrzeby technologiczne oraz rynkowe wpłynęły także na zwiększenie dopuszczalnych maksymalnych rozmiarów plików. Dzięki tej zmianie reklamy są lepiej dostosowane do potrzeb wszystkich uczestników rynków (użytkowników, wydawców, reklamodawców).

Standardy Display 2025 zawierają też uaktualnione zasady emisji reklam zawierających materiały wideo. Twórcy dokumentu uwzględnili możliwości emisji wideo w głównych formatach, określając szczegółowe zalecenia techniczne. To z pewnością jedna z najważniejszych zmian dla środowiska marketerów, bo wideomarketing, jako jeden z najsilniejszych trendów, staje się dla wielu firm głównym narzędziem pozyskiwania uwagi i zwiększania zaangażowania odbiorców.

Rozszerzone zalecenia dotyczące emisji reklam display

W związku z nowymi regulacjami Internetu, m.in. obowiązującym od kilku miesięcy Aktem o Usługach Cyfrowych (DSA), nowe standardy wymagały również uwzględnienia bezpieczeństwa i komfortu użytkowników. Doprecyzowane zostały zasady jasnego określania przestrzeni reklamowej, m.in. to, że jednostka reklamowa musi mieć wyraźnie określone granice, być oznaczona słowem „Reklama” i wyraźnie odróżnialna od treści wydawcy.

Nowe rekomendacje kładą nacisk na czytelność samych formatów – w Standardach znalazł się zapis mówiący, że reklama powinna być jasna, zrozumiała i nie wprowadzać użytkownika w błąd.

Dążenie do większej transparentności pokazuje dużą dojrzałość polskiego środowiska digital, które rozumie, że bezpieczny i sprawiedliwy Internet to właśnie ta rzeczywistość, którą chcemy budować. Aktualizacja standardów reklamy display jest odpowiedzią na potrzeby obydwu stron – konsumentów i marketerów. Dostosowanie się do wymogów prawnych i spełnienie nowych norm technicznych z jednej strony chroni interesy użytkowników, z drugiej, wpływając na lepszą widoczność reklamy i większą jej atrakcyjność, jest korzystne dla reklamodawców. Znamy badania pokazujące pozytywną korelację między viewability, a zapamiętywalnością reklam display, chcemy zatem pokazywać użytkownikom treści, które będą dla nich czytelne i wartościowe, by w ten sposób budować z nimi trwałe relacje. Można więc powiedzieć, że Standardy Display 2025 stanowią fundament digital marketingu, który wyznacza dobry kierunek dla wszystkich uczestników tego ekosystemu podsumowuje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.

Popularne w tym tygodniu

Meta przegrywa w sądzie: WSA nakazuje respektować zakaz fałszywych reklam z udziałem Omeny Mensah i Rafała Brzoski

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie: Meta musi respektować zakaz...

Patryk P. ps. „Cygan” oskarżony o 21 przestępstw – w tym handel narkotykami i luksusowymi autami

Prokuratura małopolskiego pionu Prokuratury Krajowej skierowała do Sądu Okręgowego...

Prezes Arche wskazuje cele firmy na 2025 r. „Nasze plany są bardzo ambitne”

Notowane na Catalyst Arche S.A. to deweloper hotelowo-mieszkaniowy oraz...

Jak kształtuje się kariera w SEO? Co mówią o tym specjaliści?

Jak wygląda droga zawodowa osób, które pracują w SEO?...

Podobne tematy

JRH ASI inwestuje w DistrictORG Inc., platformę edukacyjną opartą na AI i metaverse

JRH ASI, spółka inwestycyjna notowana na rynku głównym GPW...

SD Worx Poland finalizuje proces konsolidacji przejętych spółek

TribePerk i SD Worx SAP Solutions Poland działają już...

Łukasz Chałaczkiewicz Szefem Regionu Europy Południowej w LIPTON Teas & Infusions

Łukasz Chałaczkiewicz awansuje na stanowisko Szefa Regionu Europy Południowej...

Creotech Instruments ma nową umowę z ESA na monitoring śmieci kosmicznych

Creotech Instruments S.A., największa polska firma kosmiczna notowana na...
00:03:11

Zamknięcie Konsulatu Generalnego RP w Sankt Petersburgu po 52 latach działalności

8 stycznia 2025 roku odbyła się uroczysta ceremonia zamknięcia...

Jak 2024 rok zmienił rynek e-commerce?

Rok 2024 był przełomowy dla e-commerce, zarówno w Polsce,...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie