sobota, 4 lutego, 2023
BIZNESAutomatyzacja to klucz do odblokowania efektywności - wyniki badania

Automatyzacja to klucz do odblokowania efektywności – wyniki badania

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Automatyzacja to klucz do odblokowania efektywności – wyniki badania

  • ¾ zarządzających europejskimi firmami decyduje się na cyfrową transformację, aby redukować żmudne, powtarzalne zadania.
  • Firmy, które zautomatyzowały niektóre manualne procesy zwiększyły w zeszłym roku swoją produktywność o 14%.

Szacuje się, że pracownik biurowy niemal 30% swojego czasu poświęca na zadania czysto administracyjne, które z powodzeniem można zautomatyzować. Odbywa się to kosztem innych działań, które niejednokrotnie są dużo ważniejsze z perspektywy biznesowej firmy. Wpływa to też negatywnie na morale i zaangażowanie. Wprowadzenie automatyzacji ma ogromne znaczenie nie tylko dla poprawienia efektywności pracy, ale również podnoszenia satysfakcji pracowników, wynika z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh. Większość osób decyzyjnych w firmach doskonale rozumie, jak negatywny wpływ na zespół i jego produktywność mają czasochłonne, powtarzalne zadania. 76% z nich redukcję tych obowiązków stawia jako jeden z podstawowych celów cyfrowej transformacji firmy.

Rośnie świadomość tego, w jaki sposób nowoczesne technologie mogą odwrócić tę sytuację. 64% pracowników uznaje, że dzięki dostępowi do nowoczesnych narzędzi ich praca przyniosłaby firmie znacznie więcej wartości. Natomiast 78% uważa, że dzięki automatyzacji mogliby pożegnać wiele czasochłonnych zadań. Firmy, które wdrożyły w zeszłym roku oprogramowanie pozwalające na automatyzację odnotowały 14% wzrost produktywności oraz wzrost satysfakcji z pracy. Przekłada się to na niższy poziom fluktuacji kadr.

“Wprowadzenie nowoczesnych technologii i wkroczenie na ścieżkę cyfrowej transformacji pozwoli na odblokowanie ogromnego potencjału, który drzemie w pracownikach. Ci chcą realizować się w pracy a nie tracić czas na zadania, które można zautomatyzować. Bez inwestycji w nowe rozwiązania trudno będzie dogonić konkurentów, którzy już z nich korzystają” – powiedziała Nicola Downing, CEO w Ricoh.

O badaniu

W badaniu, które na zlecenie Ricoh przeprowadziła firma Opinium, wzięło udział 6000 pracowników i 1500 osób decyzyjnych z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemiec, Włoch, Niderlandów i Hiszpanii. Wyniki badań zostały przenalizowane przez brytyjski instytut badawczy CEBR.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Program Pierwsze Mieszkanie może być dostępny tylko dla dość zamożnych

0
Możliwość zaciągnięcia kredytu oprocentowanego na 2% w skali roku byłaby bardzo atrakcyjna, to 4-krotnie mniej niż to, co oferuje dziś rynek. Program „Pierwsze Mieszkanie” właśnie powstaje, jeżeli wejdzie w życie, to trzeba będzie spełnić...

5 czynników, które zmieniły branżę startupów w 2022 roku

0
2022 rok był jednym z najbardziej wyboistych okresów w świecie startupów. Finansowanie spadło, na rynku IPO widzimy wszechobecną posuchę, przez rynek przeszło tsunami, a fintechy B2C nie są już w łaskach inwestorów. Wstrzymane finansowania W...

Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach

0
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku, głównie dzięki wysokim cenom. W tym samym okresie sprzedawcy detaliczni...