piątek, 9 grudnia, 2022
BEZPIECZEŃSTWOAż 91% firm obawia się ataków typu ransomware

Aż 91% firm obawia się ataków typu ransomware

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Aż 91% firm obawia się ataków typu ransomware

Nawet 77% polskich firm odnotowało w 2021 r. atak typu ransomware. Rok do roku ich odsetek wzrósł blisko pięciokrotnie, przez co złośliwe oprogramowanie jest dziś uznawane za największe cyberzagrożenie dla biznesu1. Jak wynika z badania opracowanego przez CogniClick na zlecenie Iron Mountain obawia się go aż 91% organizacji2. Aby skutecznie zwiększyć bezpieczeństwo firmowych zasobów i utrzymać ciągłość funkcjonowania w wyniku poważnego naruszenia danych, ponad połowa przedsiębiorstw planuje w nadchodzącym roku zwiększyć nakłady inwestycyjne w obszarze IT3.

Obawy biznesu rosną wraz z częstotliwością ataków

Choć hakerzy specjalizujący się w atakach typu ransomware koncentrują się głównie na regionach z dużym zagęszczeniem międzynarodowych koncernów, m.in. na Stanach Zjednoczonych, w których ma dziś miejsce 1/3 wszystkich incydentów w skali globalnej, ich liczba rośnie lawinowo również w Polsce4. W praktyce, każdego dnia występują próby zaszyfrowania firmowych danych w celu wymuszenia okupu. Przedsiębiorstwa płacą za nie wysoką cenę, ale jednocześnie starają się im zapobiegać, m.in. poprzez kolejne inwestycje w IT, nieustanne dostosowywanie procedur w świetle ewoluujących zagrożeń oraz edukację swoich pracowników.

Powołując się na wyniki badania zrealizowanego dla Iron Mountain, 91% firm obawia się oprogramowania ransomware. Wzrost świadomości tego zagrożenia jest spowodowany przede wszystkim zwiększoną częstotliwością ataków i ich niepokojącą skutecznością. Szacuje się, że blisko 8 na 10 incydentów prowadzi do zaszyfrowania danych firmowych[5]. Dla zdecydowanej większości polskich przedsiębiorstw problem nie jest już wyłącznie teoretyczny. Nawet jeśli należą do grona, któremu dotychczas udawało się go uniknąć, z pewnością znajdą wśród partnerów biznesowych lub innych grup interesariuszy firmy mające to wyzwanie za sobą. To w dużej mierze skłania biznes do refleksji i głębszego sięgnięcia do kieszeni. Z naszego raportu wynika, że 57% organizacji w planach na 2023 r. zakłada zwiększenie inwestycji w obszarze IT, a zaledwie 3% będzie je ograniczać.

Dominik Wcibisz, Regional Implementations Lead w Iron Mountain Polska

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach

0
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku, głównie dzięki wysokim cenom. W tym samym okresie sprzedawcy detaliczni...

W 2023 czekają nas dwucyfrowe spadki cen nieruchomości

0
Czy ceny nieruchomości spadną w najbliższej perspektywie? Czy spready, tj. różnice pomiędzy stopami kapitalizacji dla nieruchomości a rentownościami dziesięcioletnich obligacji skarbowych, powrócą do poziomów zbliżonych do historycznych średnich? Na te i inne pytania w...

Jak ocenić wartość dzieła sztuki? Poradnik inwestora

0
Skuteczna inwestycja w sztukę nie musi być dziełem przypadku, a wbrew pozorom może – a nawet powinien – być to zakup podyktowany logiką.  Co liczy się zatem zamiast tzw. dobrego smaku? Co – oprócz...