piątek, 18 kwietnia, 2025

Banki stawiają na sztuczną inteligencję

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Polskie banki należą do jednych z najnowocześniejszych w Europie, jednych z najbardziej innowacyjnych. Wystarczy zorientować się, jaki jest poziom obsługi bankowej w innych państwach, zwłaszcza Europy Zachodniej. Polskie banki korzystają z relatywnie młodych systemów bankowych, które w większości zaczęły powstawać w latach 90. XX wieku. W efekcie klienci z Polski mogą liczyć na szereg nowoczesnych rozwiązań, zwłaszcza w obszarze front-end. Systemy bankowości podstawowej są i będą stanowić kluczowy element infrastruktury banku.

– Banki europejskie zawsze były kilka lat do tyłu, jeśli chodzi o innowacyjność, w porównaniu do polskich banków – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Tadeusz Białek, Prezes Związków Banków Polskich. – Polski sektor bankowy mocno stawia na rozwój sztucznej inteligencji, intensywnie wdrażamy sztuczną AI zarówno w obsłudze klienta, przy monitorowaniu produktów, a także w systemach ochrony i bezpieczeństwa. Wprowadzamy nowe rozwiązania w obszarze przeciwdziałania przestępstwom. Utrudnianie działania przestępcom to przykładowo w ostatnim czasie w polskiej bankowości dynamiczny kod CVV. To zwyczajowo 3 literowy kod na odwrocie karty. Obecnie niektóre banki oferują możliwość dynamicznej zmiany tego kodu przez odpowiednie uruchomienie odpowiednich funkcjonalności bankowości elektronicznej. To tylko jeden z wielu przykładów. Polskie banki są jednymi z najnowocześniejszych w Unii Europejskiej – podkreśla Tadeusz Białek.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Sztuczna inteligencja nie zastąpi Cię w pracy – pomoże Ci ją wykonywać lepiej

- Asystenci oparci na sztucznej inteligencji będą doskonałym narzędziem...

Handel detaliczny nie poradzi sobie bez AI. Rosnące oczekiwania konsumentów, duża konkurencja czy inflacja wymuszają zmiany

Rosnące koszty, coraz wyższe oczekiwania klientów i złożoność technologiczna...

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...
00:07:01

RPP coraz bliżej cięcia stóp – pierwsza obniżka możliwa już w maju

Rośnie prawdopodobieństwo obniżenia stóp procentowych już w maju. Bazowy...

Gen-AI w biznesie: wiele wdrożeń, mało efektów. Jak przejść od eksperymentu do zysków?

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a...

Podobne tematy

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Pilotaż zakończony sukcesem – Poczta Polska rusza z modernizacją kolejnych placówek

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Michał Wrzesiński ponownie prezesem WeNet Group S.A.

Z dniem 3 lutego br. Michał Wrzesiński ponownie objął...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Medical Inventi zdobywa ochronę znaku towarowego FlexiOss® w USA

Biotechnologiczna spółka Medical Inventi otrzymała od Urzędu Patentowego i...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie