Sprzedaż B2B – jak przebiega dobra strategia sprzedażowa?
Redakcja -
Sukces na rynku można odnieść wyłącznie dzięki uczynieniu marki rozpoznawalną oraz zwiększenie wolumenu sprzedaży. Jeśli nasza oferta skierowana jest do podmiotów gospodarczych, będziemy musieli...
W 2023 roku w Polsce otwarto 35 nowych obiektów handlowych
Redakcja -
Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2023 r. w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało...
IKEA tnie ceny. To największa obniżka w historii firmy
Redakcja -
IKEA inwestuje pół miliarda złotych w obniżkę cen pięciu tysięcy produktów. To największa taka inwestycja w historii IKEA Retail w Polsce. Firma na stałe planuje...
Zmiany prawne w handlu transgranicznym. Które z nich obejmą polski e-commerce w 2024 roku?
Redakcja -
CESOP, dyrektywa DAC7 czy też SUP – to jedne z najważniejszych zmian prawnych, do których będą musieli się dostosować e-sprzedawcy. Jakie przepisy dotyczące handlu...
Polacy nie wierzą e-sklepom. Blisko 70 proc. sprawdza autentyczność rabatów
Redakcja -
Z najnowszego badania wynika, że 69,8% konsumentów sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w konkretnym e-sklepie w ostatnich 30 dniach. Natomiast 22,4%...
E-commerce: łatwiej zacząć niż przetrwać
Redakcja -
Z jednej strony e-commerce rośnie w Polsce najszybciej w Europie, do naszego kraju wchodzą kolejni wielcy gracze, a w zeszłym roku zrobiliśmy zakupy za...
GUS o handlu i e-handlu w grudniu 2023 r. – eksperci komentują
Redakcja -
Wdług najnowszych danych GUS w grudniu 2023 r. w porównaniu z listopadem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Sklepy przed Wielkanocą nie powtórzą grudniowego scenariusza. Nie będzie hamowania podwyżek
Redakcja -
W grudniu ceny w sklepach poszły w górę średnio o 5,6% rok do roku. Jednak, według ekspertów, byłoby znacznie gorzej, gdyby sieci handlowe nie...
Trendy w e-commerce w 2024 roku: co czeka klientów i sklepy internetowe?
Redakcja -
W minionym roku e-commerce stał się nie tylko sposobem dokonywania zakupów, ale również platformą innowacji, adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniający się świat. W...
Polacy chcą być przedsiębiorcami, ale zniechęcają ich bariery
Redakcja -
Intermarché i Bricomarché ogłaszają wyniki pierwszej edycji ogólnopolskiego badania w zakresie gotowości Polaków do zakładania własnej działalności gospodarczej. Opracowanie zrealizowane we współpracy z SW Research nazwano Indeksem...
Grudzień zaskoczył. Sklepy wystraszyły się mniejszego ruchu
Redakcja -
O prawie 6% rok do roku zdrożały w zeszłym miesiącu codzienne zakupy. Jest to pewnym zaskoczeniem, bo w pierwszych dniach grudnia ceny wzrosły o...
Alkohol znów drożeje. Co ma wpływ na cenę?
Redakcja -
Od pierwszego stycznia 2024 r. po raz kolejny wzrosła kwota podatku akcyzowego nałożonego na alkohol. Wpłynie to oczywiście na cenę trunków na sklepowych półkach....
Podróbki oznaczają dla polskiej gospodarki utratę 18 tysięcy miejsc pracy każdego roku
Redakcja -
Towary podrobione kosztują przemysł odzieżowy, kosmetyczny i zabawkarski 16 mld euro i prawie 200 000 miejsc pracy rocznie w Europie.
W Polsce z...
Ceny w sklepach w I kw. Średnio będzie drożej o 6-8 proc.
Redakcja -
Pierwszy kwartał w sklepach będzie w miarę stabilny. Ceny r/r pójdą w górę średnio o 6-8 procent.
Poziom drożyzny w sklepach w I kw. br....
Dobre wyniki podaży, wiele debiutów i coraz wyższe obroty na rynku nieruchomości handlowych
Redakcja -
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych. 2023 rok stanął pod znakiem wzmożonej aktywności deweloperów, którzy oddali do użytku...
Trendy marketingowe w 2024 roku: Hiperpersonalizacja, rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja i ekologia
Redakcja -
Rok temu niewiele osób przewidywało, że znaczenie sztucznej inteligencji wzrośnie aż tak gwałtownie, a przecież znajdujemy się dopiero na początku tej drogi. W 2024...
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, cyfrowe portfele jak Apple Pay i sprzedaż na TikToku
Redakcja -
W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem...
Retencja, mobile-first, commerce media – trendy e-commerce na 2024 r.
Redakcja -
Wartość polskiego rynku szacuje się na ok. 120 mld zł. I choć w 2023 r. krajowy i światowy e-commerce mierzyć musiał się z szeregiem...
Rynek alkoholi: podsumowanie roku i prognozy na kolejne miesiące
Redakcja -
Czym żyła branża alkoholi w 2023 roku? Producenci musieli odnaleźć się w pełnych wyzwań i problemów uwarunkowaniach gospodarczych. Z kolei konsumenci stawiali na coraz...
Sklepy robią coraz mniej akcji rabatowych. Spadki r/r są 15 proc.
Redakcja -
W pierwszych trzech kwartałach br. liczba promocji w sklepach detalicznych spadła o niemal 15% rdr. Najmocniej zmalała w hurtowniach i w sklepach RTV-AGD –...
5 trendów w e-commerce, które zdefiniowały 2023 r. | raport PayPal
Redakcja -
Po pięciu latach od tego, co okazało się fundamentalną transformacją krajobrazu e-commerce, nawyki konsumenckie wciąż ulegają zmianie. W tym roku konsumenci z jednej strony...
Wyprzedaże tracą na atrakcyjności. Polacy szukają okazji cały rok
Redakcja -
Okres poświąteczny tradycyjnie kojarzy się z wyprzedażami. Sklepy na witrynach kuszą promocjami i specjalnymi ofertami na zakup kolekcji jesienno-zimowych, a informacje o czyszczeniu magazynów...
Pracownicy Biedronki wystawili na drzwiach „galerię złodziejów”
Redakcja -
Takiego widoku nie spodziewa się żaden klient wchodzący do sklepu wielkopowierzchniowego. Wejście do jednego ze sklepów sieci Biedronka w nadmorskim Pobierowie zdobi galeria osób,...
Listopadowy ruch w sklepach rdr. spadł dwucyfrowo
Redakcja -
Z danych pochodzących z monitoringu zachowań ponad miliona konsumentów wynika, że w listopadzie br. ruch w sklepach zmniejszył się w stosunku do analogicznego okresu...
Święta pod presją inflacji. Polacy wydają więcej, ale na kredyt lub raty
Redakcja -
Chęć obdarowywania najbliższych jest silniejsza niż inflacja i wzrost kosztów życia, wynika z badań dla BIG InfoMonitor. Mimo, że dochód dyspozycyjny spada to na...
E-commerce w Polsce w 2023 roku: debiuty i rozczarowania
Redakcja -
Dla sektora e-commerce w Polsce rok 2023 rozpoczął się od dość zaskakującej informacji o tym, że Shopee kończy działalność na naszym rynku. W połowie...
GUS o handlu i e-handlu w listopadzie 2023 – eksperci komentują
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2023 r. w porównaniu z październikiem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 27,2%). Udział sprzedaży...
Świąteczne zakupy mają być wyjątkowo drogie. W grudniu do sklepów może wrócić dwucyfrowy wzrost cen
Redakcja -
W pierwszych dniach grudnia codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o ponad 8% rdr. Dla porównania, w całym listopadzie podwyżka wyniosła prawie 7% rdr....
Wigilia w domu i prezenty online – tak będą wyglądać święta 2023 r.
Redakcja -
Święta Bożego Narodzenia tuż tuż , ale coroczny zakupowy szał dla wielu rozpoczął się ponad miesiąc temu. Badania przeprowadzone przez PAYBACK Polska pokazują, że...
E-commerce w 2024 roku: personalizacja, sztuczna inteligencja i efektywność
Redakcja -
Dominacja sztucznej inteligencji, dostosowanie doznań do potrzeb konsumentów, dopasowanie e-sklepów do zakupów w sieci czy też ekspansja zagraniczna. To kilka tendencji, które będą dominować...
Jak sprzedawać kosmetyki online w Polsce? Jędrzej Karasek z Primavera Parfum Group
Redakcja -
Już co dziesiąty kosmetyk sprzedaje się w Polsce drogą internetową, a procent ten będzie rósł. W święta w handlu dominują głównie zapachy i produkty...
Statystyczny Polak planuje na święta wydać od 400 do 600 zł na osobę
Redakcja -
400-600 zł to kwota, którą w tym roku najwięcej Polaków zamierza wydać na celebrowanie Wigilii i Bożego Narodzenia, w przeliczeniu na jedną osobę. Tak...
E-commerce napędza rozwój magazynów w Polsce
Redakcja -
Grudniowa bieganina sprzyja robieniu zakupów przez internet. Chcemy szybko i sprawnie, bo w okresie przedświątecznym liczy się przede wszystkim czas. Jeszcze kilka lat temu...
Wigilia wolna od handlu. Czy na stałe?
Redakcja -
W tym roku wigilia wypada w niedzielę. W związku z tym sejm przyjął ustawę, która zakazuje handlu 24 grudnia wraz z poprawką wprowadzającą wyłączenia....
Galerie handlowe w pułapce. Dwucyfrowo spada ruch i liczba klientów
Redakcja -
Według najnowszej analizy, która uwzględnia zachowanie prawie 766 tys. konsumentów, w listopadzie br. ruch w galeriach i centrach handlowych zmniejszył się rok do roku...
Ceny w sklepach wciąż rosną, ale wolniej
Redakcja -
Z miesiąca na miesiąc podwyżki cen w sklepach słabną. Pokazują to najnowsze dane z rynku, zebrane z blisko 31 tys. placówek handlowych. I tak...
Merchandising – kluczowe podejście do prezentacji produktów i stymulowania sprzedaży
Redakcja -
Zastanawiasz się, Co to jest merchandising? To strategia handlowa, która wykracza poza zwykłą sprzedaż – jest to sztuka i nauka wpływania na decyzje zakupowe...
69 proc. Polaków przyznaje, że podwyżki cen wpłyną na ich świąteczne wydatki
Redakcja -
33 proc. polskich respondentów martwi się o swoje wydatki w trakcie świąt.
Polacy i Finowie to jedyne nacje, które w czasie świąt najwięcej...
Świąteczne zakupy spożywcze Polaków w 2023 roku
Redakcja -
Polacy jak zwykle odłożą przedświąteczne zakupy spożywcze na ostatnią chwilę. Blisko 33% zrobi je tydzień przed Bożym Narodzeniem. To więcej niż rok temu. Do...
Sztuczna inteligencja zmieni obraz handlu w 2024 roku
Redakcja -
Zgodnie z wynikami najnowszego Barometru Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, eksperci sektora handlowego zgodnie uznali politykę cenową, dostępność produktów online oraz dostępność aplikacji mobilnej...
Jakich prezentów chcą Polacy na Boże Narodzenie w 2023 roku?
Redakcja -
Szczęście, zdrowie i tzw. święty spokój – o takich prezentach marzy 15% Polaków. Natomiast 12% z nich ucieszyłoby się z elektroniki pod choinką (np....
Świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia
Redakcja -
Ponad połowa respondentów na świąteczne zakupy ma zamiar wydać do 1000 zł;
46% badanych przyznaje, że pieniądze na świąteczne wydatki odkłada z dużym...
Najlepsze nastroje konsumenckie od trzech lat. „To będzie rozrzutny grudzień”
Redakcja -
To będzie najbardziej rozrzutny grudzień od lat. „Nastroje konsumenckie najlepsze od 2020 roku”.
- Spadek inflacji do 6,5%, planowany wzrost płacy minimalnej od stycznia, a...
Platforma hurtowa B2B – kluczowe funkcjonalności jakie powinna zawierać
Redakcja -
W świecie biznesu, gdzie szybkość i efektywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, platformy hurtowe B2B stają się podstawowym narzędziem dla firm. Zapewniają one nie tylko...
NEONET z wnioskiem o restrukturyzację. Jak wygląda sytuacja całej branży?
Redakcja -
Po tym jak w ubiegły piątek media obiegła zaskakująca informacja o rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego przez znaną w kraju sieć sklepów z RTV i AGD,...
Budżet na paczki świąteczne – jak zoptymalizować wydatki bez obniżania jakości prezentów?
Redakcja -
Bardzo modne w ostatnich latach stały się wręczane pracownikom przy okazji Bożego Narodzenia świąteczne upominki od pracodawcy. Narzędzie, które dawniej było popularne głównie w...
Świąteczne preferencje Polaków: kosmetyki, elektronika i pieniądze na szczycie listy życzeń
Redakcja -
Niemal co trzeci z nas za zakup prezentów zabiera się dopiero w grudniu – wynika z cyklicznego Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji zbliżających się...
Raport: E-handel w Polsce w okresie Black Friday i Cyber Monday 2023
Redakcja -
Szaleństwo zakupów w ostatnich dniach listopada ogarnia polski internet. Efekt Black Friday i Cyber Monday nie jest może w Polsce tak silny, jak choćby w...
Gdzie kupić etykiety produktowe na zamówienie?
Redakcja -
Dla wielu firm, zwłaszcza tych działających w branży produkcyjnej czy handlowej, istotne jest znalezienie dostawcy oferującego etykiety na zamówienie, dostosowane do indywidualnych potrzeb i...
Patriotyzm konsumencki ważny dla 75% Polaków. 37% z nas jest skłonnych zapłacić więcej za produkty spożywcze polskiego pochodzenia
Redakcja -
Zdaniem niemal 60% Polaków polskie produkty spożywcze są lepszej jakości niż produkty z zagranicy. Dlatego dla 3 na 4 rodaków ważne jest, by produkt,...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -