środa, 12 maja, 2021
BIZNESHANDELCzy promocje w polskich sklepach są skuteczne? Wyniki badania polskiego rynku retail

Czy promocje w polskich sklepach są skuteczne? Wyniki badania polskiego rynku retail

-

Czy promocje w polskich sklepach są skuteczne? Wyniki badania polskiego rynku retail

Wątek zarządzania promocjami dokładnie analizujemy w naszym najnowszym raporcie „Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce”, który powstał na bazie badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli ponad 30 największych sieci detalicznych w Polsce. We współpracy z Movens Capital przyjrzeliśmy się obecnemu podejściu do zarządzania promocjami w polskich przedsiębiorstwach handlowych oraz dylematom, z którymi będą się mierzyć firmy w obliczu przyspieszonej cyfryzacji i globalnego rozwoju modelu e-commerce – zaznacza Michał Pieprzny.

Ten optymalizacji działań promocyjnych jest szczególnie ważny teraz, kiedy coraz trudniej wyróżnić się w gąszczu innych ofert, a analiza zachowań klientów w oparciu o cyfrowy ślad, który zostawiają, ułatwia tworzenie nowych usług i przygotowanie oferty dopasowanej do ich bieżących potrzeb. Zapewnia też wyższy poziom satysfakcji i lojalności względem marki.

W dziedzinie zarządzania optymalizacją promocji pojawiają coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Procesy, które wcześniej były realizowane manualnie i przez wiele osób, można obecnie częściowo lub w pełni zautomatyzować. Polskie przedsiębiorstwa mają dostęp do wielu narzędzi optymalizacyjnych. Jednak tylko niektóre z nich realnie wpływają na zwiększenie skuteczności strategii cenowych, wzrost sprzedaży i budowanie przewagi rynkowej, a także ograniczenie strat wynikających z nieudanych kampanii.

Ze względu na obecną dynamikę zmian na znaczeniu zyskały automatyzacja i analityka w sprzedaży i marketingu. Aby sprostać aktualnym wyzwaniom rynkowym konieczne staje się wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, które łączą dane z różnych kanałów sprzedażowych i marketingowych oraz wspierają procesy decyzyjne i zarzadzanie interakcjami z klientem w tych kanałachtłumaczy Michał Pieprzny.

Zdaniem Michała Pieprznego dziś analityka to „must have” dla tych przedsiębiorstw, które nie tylko chcą przetrwać w niesprzyjających warunkach, ale również rozwijać się w omnikanałowej rzeczywistości. Dzięki systemom optymalizującym działania marketingowo-sprzedażowe możemy stworzyć profil klientów 360°, który pokazuje, jak ewoluują ich zwyczaje zakupowe. Stanowi to podstawę do efektywnego realizowania komunikacji i interakcji z konsumentami w kanałach cyfrowych, personalizacji oferty i budowania pozytywnego doświadczenia kupującego. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy chcemy go przekonać do nowej formy robienia zakupówwskazuje ekspert SAS.

Co ważne, podstawą personalizacji powinny być dane pozyskiwane, oraz analityka, w czasie rzeczywistym. Tylko w ten sposób można reagować szybko i skutecznie na zmieniającą się sytuację rynkową i podejmować decyzje w złożonej rzeczywistości handlu detalicznegopodkreśla Michał Pieprzny.

Prezentacja wniosków opracowania odbędzie się 27 października 2020 r. o godz. 14.10 podczas Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. W dniu premiery raport będzie dostępny na stronie SAS.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Remote controlled drone taking off from warehouse to deliver package

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....
Deloitte

Deloitte: Rok 2021 przyniesie zwiększoną aktywność na rynku private equity

0
Mimo, że rynek private equity (PE) w Europie Środkowej odczuł wpływ pandemii i wywołanego nią spowolnienia, przedstawiciele funduszy wykazują dziś znacznie większy optymizm niż w pierwszej połowie 2020 r. Jak wynika z raportu firmy...
polska unia europejska

Jaka przyszłość czeka Unię Europejską i Polskę?

0
Michał Perzyński/Instytut Jagielloński: Jak Pana zdaniem będą wyglądać stosunki Unii Europejskiej ze Stanami Zjednoczonymi po zaprzysiężeniu Joe Bidena na prezydenta? Bogusław Sonik: Myślę, że przede wszystkim zmieni się jedno – będą mieli do siebie zaufanie...