FIRMYEKIPA Holding publikuje wyniki za 2023 rok: 9,2 mln zł zysku netto...

EKIPA Holding publikuje wyniki za 2023 rok: 9,2 mln zł zysku netto i 55,6 mln zł przychodów

EKIPA Holding publikuje wyniki za 2023 rok: 9,2 mln zł zysku netto i 55,6 mln zł przychodów

Notowana na NewConnect EKIPA Holding S.A. opublikowała zaudytowane wyniki finansowe za 2023 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,2 mln zł, a osiągnięte w tym okresie przychody 55,6 mln zł. Na koniec wspomnianego okresu na kontach spółek z grupy znajdowało się ponad 18,6 mln zł gotówki.

Ponadto spółka wygenerowała w 2023 roku 12,8 mln zł EBITDA. Wzrost skali działania oraz poprawa wyników finansowych przekłada się na stabilną sytuację płynnościową w całej Grupie Kapitałowej. Na koniec 2023 roku na kontach spółek znajdowało się  18,6 mln zł.

Ze względu na to, że spółka weszła na rynek NewConnect poprzez odwrotne przejęcie i jest notowana na nim od 12 maja 2022 roku, wyniki osiągnięte w 2023 roku nie są w pełni porównywalne z rezultatami z 2022 roku, które zostały zaraportowane.

Miniony rok był dla nas bardzo dobry. Zrealizowaliśmy wiele projektów influencerskich, które okazały się wielkimi sukcesami. W samym holdingu też zaszło sporo zmian, wzmocniliśmy strukturę zarządczą i dołączyły do nas nowe osoby. Osiągnięte wyniki finansowe są przejawem dobrego kierunku, który obraliśmy i nim podążamy. Ekipa Management to dla nas nadal najważniejsza spółka, ale dążymy do tego aby sfinalizować projekty w innych spółkach i efekty tego powinny być w najbliższym czasie widoczne. Dzięki temu zdywersyfikujemy źródła dochodu oraz wzmocnieniu ulegnie nasz międzynarodowy charakter działalnośc Ważnym wydarzeniem w życiu naszej firmy jest kupno działki pod Krakowem, o której informowaliśmy na przełomie stycznia i lutego. Budowa nowej siedziby będzie z pewnością dużym wyzwaniem i ważnym celem na bieżący rok – podsumował Łukasz Wojtyca – Prezes Zarządu EKIPA Holding S.A.

W minionym roku spółka realizowała strategię, która zakłada poszerzenie portfolio produktów FMCG, profesjonalizację struktur i kadry zarządzającej w Grupie Kapitałowej, zwiększenie liczby Twórców i ich zasięgów w mediach, pozyskanie perspektywicznych projektów inwestycyjnych oraz partnerów biznesowych w spółkach zależnych. Przykładem może być chociażby to, że pod koniec marca 2023 roku grupa influencerów z Genzie ogłosiła swoją trasę koncertową i spotkania Meet&Greet z fanami. Koncerty rozpoczęły się w maju i odbyły się w 8-miu różnych miastach Polski. Bilety na te wydarzenia zostały wyprzedane w ciągu kilku dni od ogłoszenia trasy dlatego tuż po jej zakończeniu zapowiedziano kolejną, która odbyła się jesienią.

Sukcesem minionego roku był również projekt MAFIA IRL na kanale Karola “Friza” Wiśniewskiego na YouTube – rozgrywka, w której znani influencerzy przenoszą się do luksusowego domu i muszą ze sobą współpracować, aby ukończyć serię wymagających misji zapewniających im nagrodę – nie wiedząc jednak, że wśród nich są zdrajcy z mafii, którzy mają własną, ukrytą agendę. Dodatkowo dla fanów programu została stworzona gra karciana Mafia IRL, która dostępna jest w sprzedaży w uruchomionym w sierpniu 2023 r. sklepie www.infucenter.pl. Pierwsza partia gry wyprzedała się w zaledwie kilka dni. Aktualnie trwają prace nad kolejną edycją programu.

W październiku 2023 r. Karol “Friz” Wiśniewski przekroczył ponad 5 mln subskrybentów na swoim kanale i jednocześnie został Top1 na polskim YouTube pod względem subskrypcji. To niezwykle znaczące osiągnięcie, które świadczy o ogromnym wsparciu i zainteresowaniu ze strony społeczności internetowej. Karol „Friz” Wiśniewski, będąc jednocześnie dominującym akcjonariuszem EKIPA Holding. Z kolei w ramach naszych spółek stworzyliśmy także kilka nowych produktów z zakresu FMCG, takich jak Donuty Genzie we współpracy z firmą Dooti Donuts, lody “Chmurka i Burza” z firmą Koral, pod koniec maja 2023 r. na rynek weszły nowe batony EKIPY, które zostały wyprodukowane przez Millano Group.

Miniony rok był również intensywny dla spółki Laniakea Pictures. W spółce trwają prace nad kilkunastoma projektami na różnym etapie rozwoju, dla różnych grup docelowych. W najbliższych latach trafią one do dystrybutorów. Będą to zarówno seriale, filmy pełnometrażowe, animacje dla dzieci czy sitcom telewizyjny. Część z nich już teraz jest rozwijana w ramach prestiżowych programów rozwojowych – m.in. Kids Kino Lab czy Let’s be series organizowane przez Netflix i KIPA.

Ponadto w innej spółce z grupy – EKIPATONOSI 15 grudnia 2023 r. miała miejsce premiera nowej, polskiej marki odzieżowej „Hi”, której inicjatorką jest Hanna Puchalska influencerka Genzie, należąca do EKIPY. Marka „Hi” powstała z pragnienia połączenia funkcjonalności ubrań z najnowszymi trendami. W kolekcji znajdują się trzy dropy: human, ampm, a oraz skin. Za koncepcję i kreację „Hi” odpowiada zespół specjalistów z branży modowej. W grudniu 2023 r. spółka odnotowała też ogromne zainteresowanie produktami influencerów, dostępnymi w sklepach ekipatonosi.pl, genzie.store oraz influcenter.pl. Ilość zamówień w grudniu wyniosła blisko 30 tys., a szczyt zamówień 13 grudnia osiągnął liczbę 2802.

Z kolei GGBay, zajmująca się tworzeniem i wydawaniem gier, w wrześniu 2023 r. uruchomiła akcelerator dla twórców gier mobilnych pod nazwą Holonation. To przestrzeń dla twórców, którzy chcą przekształcić swoje kreatywne pomysły w udane produkty, w różnych modelach współpracy z GGBay, a także wprowadzić na rynek już gotowe gry. Dużym atutem Holonation są możliwości promocyjne gier, realizowane we współpracy z innymi podmiotami z Grupy EKIPA Holding. Spółka GGBay przeznaczyła na finansowanie Holonation 500 tys. zł, jednocześnie procedując dodatkowe możliwości zwiększenia skali finansowania projektów we współpracy z podmiotem zewnętrznym, który otrzymał środki unijne z programu Startup Booster Poland – Smart UP.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...