BEZPIECZEŃSTWOEksperci ostrzegają przed świątecznym phishingiem. Uwaga na hakerów podszywających się pod kurierów

Eksperci ostrzegają przed świątecznym phishingiem. Uwaga na hakerów podszywających się pod kurierów

Eksperci ostrzegają przed świątecznym phishingiem. Uwaga na hakerów podszywających się pod kurierów

  • Hakerzy udają kurierów i firmy przewozowe, by zdobyć nasze dane lub dostęp do środków finansowych tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Liczą na przedświąteczną gorączkę zakupową i mniejszą uważność internautów
  • W ostatnich tygodniach aż 17 proc. złośliwych plików rozsyłanych była zaszyta w wiadomościach podszywających się pod monity zamówień i wiadomości od kurierów
  • Hakerzy najchętniej atakują w momencie, gdy wydajemy pieniądze. W okresie świątecznym możemy spodziewać się znacznego wzrostu wiadomości phishingowych, wykorzystywanych w oszustwach, w których przestępca podszywa się pod znaną instytucję lub osobę, w celu wyłudzenia poufnych informacji lub bezpośrednio korzyści finansowych. 

Hakerzy udają kurierów i firmy przewozowe, by zdobyć nasze dane lub dostęp do środków finansowych tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Liczą na przedświąteczną gorączkę zakupową i mniejszą uważność internautów – ostrzegają analitycy bezpieczeństwa z Check Point Research.

Statystyki nie pozostawiają złudzeń – 17 proc. złośliwych plików rozsyłanych w listopadzie była zaszyta w wiadomościach podszywających się pod monity zamówień i wiadomości od kurierów. W ciągu tygodnia ponad 15 tys. ataków wykorzystało fałszywą domenę prestiżowej marki Louis Vuitton. Tak, w opinii specjalistów z Check Point Software, cyberprzestępcy chcą przejąć nasze dane osobowe oraz dostępy do ważnych kont – w tym aplikacji bankowych.

– Hakerzy najchętniej atakują w momencie, gdy wydajemy pieniądze – zwraca uwagę Wojciech Głażewski, country manager firmy Check Point Software w Polsce i dodaje, że w okresie świątecznym możemy spodziewać się znacznego wzrostu wiadomości phishingowych, wykorzystywanych w oszustwach, w których przestępca podszywa się pod znaną instytucję lub osobę, w celu wyłudzenia poufnych informacji lub bezpośrednio korzyści finansowych.

W ostatnich tygodniach roku szczególnie często oszuści podszywają się pod firmy kurierskie oraz sklepy internetowe. Z danych Check Pointa wynika, że w trzecim kwartale ponad 20 proc. wszystkich ataków phishingowych wykorzystywało wizerunek firmy DHL. W Polsce cyberprzestępcy korzystają również z wizerunku Poczty Polskiej czy InPostu, przed czym niedawno ostrzegał CERT Polska.

Eksperci bezpieczeństwa cybernetycznego nie mają wątpliwości, że najlepszą obroną przed zagrożeniami phishingowymi jest świadomość i wiedza. Ich zdaniem przeszkoleni w wykrywaniu podejrzanych anomalii – takich jak błędnie wpisane domeny, literówki itp. – powinni zostać wszyscy pracownicy przedsiębiorstw i administracji państwowej, choć jak widać, wiedza ta przydaje się również użytkownikom domowym.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...