wtorek, 29 kwietnia, 2025

Oszustwa przez telefon. Cyberprzestępcy mają trudniej dzięki polskiemu startupowi

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Nękanie przez telemarketerów oraz próby oszustw telefonicznych to chleb powszedni dla większości Polaków. Dzieje się tak, bo do tej pory poufność naszych numerów telefonów – ujawnianych np. w internetowych serwisach ogłoszeniowych czy też podczas zakupów online – nie była w żaden specjalny sposób chroniona. Teraz przedsiębiorstwa mogą to zmienić za sprawą usługi Incognito od polskiego startupu Apifonica, która umożliwia zastąpienie naszego numeru wirtualnym.

Nowa usługa jest kierowana przede wszystkim do serwisów ogłoszeniowych, platform i sklepów e-commerce, a także firm z branży nieruchomości, sieci taksówkowych, czy salonów samochodowych. Wszystkie te przedsiębiorstwa łączy fakt, że klienci pozostawiają im swoje numery telefonu do realizacji usługi. Niestety są one potem często całkowicie pozbawione ochrony, co prowadzi do ich wykorzystania przez cyberprzestępców lub nieuczciwych pracowników.

Usługa Incognito pozwala na zachowanie pełnej poufności numeru telefonu użytkownika. Połączenie w dalszym ciągu przekierowywane jest na prawdziwy numer, ale wykorzystywany jest do tego inny, dodatkowy numer, będący częścią całej usługi. Eliminuje to bezpośrednie połączenia na prywatny numer i pozwala dbać o bezpieczeństwo klientów. Dzięki usłudze Incognito można ponadto śledzić pracę swoich pracowników i nieustannie ją usprawniać.

“Usługa ta pozwala na skuteczną ochronę przed potencjalnymi oszustami, niechcianymi połączeniami czy spamem po zakończeniu okresu promocji czy sprzedaży. Dodatkowy numer zapewnia także ochronę przez wiadomościami zawierającymi niebezpieczne linki” – mówi Denis Shirokiy, współzałożyciel firmy Apifonica.

Incognito to usługa, którą Apifonica wprowadziła na rynek dwa lata temu, ale dopiero od momentu wybuchu pandemii zaczęła ona szybko zyskiwać na popularności i do tej pory dzięki niej firmy zabezpieczyły łącznie już 20 milionów rozmów. Powód to wzrost zainteresowania zakupami w internecie, co jednak doprowadziło także do m.in. większej liczby niewłaściwych zachowań ze strony kurierów dostarczających towar czy prób oszustw na największych serwisach ogłoszeniowych.

Wirtualne numery telefonów pozwalają milionom użytkowników przeprowadzać transakcje bez obawy o to, że ktoś wykorzysta ich numer do innych celów. Zaraz po zakończeniu transakcji czy kampanii reklamowej, dodatkowy numer zostaje wyłączony, dzięki czemu użytkownik nie otrzyma żadnych niechcianych połączeń. Zarówno zmiana prawdziwego numeru na wirtualny, jak i wyłączenie usługi odbywa się w sposób automatyczny.

„Problem ten dotyczy całej Europy, w tym także Polski – wystarczy choćby spojrzeć na skalę oszustw i prób wyłudzeń na największych polskich serwisach ogłoszeniowych. Kwestie bezpieczeństwa mają też olbrzymie znaczenie w przypadku dużych transakcji, np. tych z branży nieruchomości. Znaczące koszty walki z cyberprzestępcami i potencjalne straty na reputacji firm wynikające z niewłaściwego zachowania ich pracowników to powód, dla którego warto przetestować usługę Incognito” – mówi Konstantin Selgitski, członek zarządu w firmie Apifonica.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Nie daj się nabrać na blokadę BLIK – tak działają oszuści

Cyberprzestępcy nie śpią i coraz częściej sięgają po sprytne...

Rekordowy wzrost globalnych ataków ransomware w pierwszym kwartale 2025

Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł niespotykaną dotąd falę ataków...

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Luka w kompetencjach IT zagrożeniem dla firm – raport Hays Poland

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Polacy wybierają wygodę kosztem bezpieczeństwa w sieci – wyniki Adyen Digital Report 2024

Pomimo rosnącej liczby cyberataków i oszustw 30 proc. konsumentów...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Grupa Arche wypłaciła inwestorom 56 mln zł w 2024 roku

W samym 2024 r. inwestorzy otrzymali ponad 56 mln...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie