czwartek, 24 kwietnia, 2025

Polacy opracowali narzędzie AI do segmentacji klientów

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Polacy opracowali narzędzie AI do segmentacji klientów

Eksperci z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w aplikacjach biznesowych, opracowali narzędzie służące do automatycznej segmentacji klientów. Oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie ClusterSense przeznaczone jest dla producentów, dystrybutorów i sieci handlowych.

ClusterSense służy do segmentacji punktów sprzedaży detalicznej według zachowań zakupowych. Wspierane inteligentnymi algorytmami rozwiązanie na podstawie danych dotyczących zamówień z przeszłości przygotowuje ofertę i działania promocyjne dopasowane dla wyodrębnionych grup klientów.

Bazą danych dla analizy ClusterSense są informacje na temat zachowań klientów biznesowych, czyli tego, jak często i jakie produkty zamawiają punkty sprzedaży. Sztuczna inteligencja i algorytmy uczenia maszynowego analizują dane historyczne dotyczące konkretnych lokalizacji z faktur. Źródłem informacji mogą być dystrybutorzy zewnętrzni lub własne systemy gromadzące odpowiednie dane. Narzędzie powstało na bazie modeli językowych Microsoft Azure Open AI.

Dzieląc klientów na odrębne grupy w oparciu o łączące ich cechy i sposób w jaki kupują, firmy mogą skuteczniej ukierunkowywać swoje działania marketingowe, zadbać o doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć swoje zyski  – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology. – Jeszcze niedawno taka segmentacja, ze względu na zbyt dużą ilość danych wymaganych do takiej analizy, nie była możliwa do przeprowadzenia. Sztuczna inteligencja pozwala przetwarzać i analizować dane, wykorzystując uczące się algorytmy, dając w efekcie perfekcyjne narządzie wspierające bieżące decyzje i działania.

Automatyczna, inteligentna segmentacja klientów może być rewolucją w skuteczności działań sprzedażowych i marketingowych. Zastosowanie sztucznej inteligencji sprawia, że organizacje mogą osiągnąć sukces w działaniach marketingowych, eliminować błędy i precyzyjnie docierać z ofertą do konkretnej grupy.

ClusterSense to jedno z kilku już narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, działające u naszych klientów. Oprócz segmentacji klientów, inne aplikacje automatyzują kontrolę merchandisingu czy wspierają analitykę danych. Stawiamy na AI, bo wiemy, że jest przyszłością. Zastosowana w odpowiednim miejscu, daje efekty lepsze niż praca człowieka, zwiększa efektywność, niweluje błędy i optymalizuje koszty operacyjne – mówi Adam Sienkiewicz.

Wszystko wskazuje na to, że biznes będzie korzystał ze sztucznej inteligencji w sposób coraz bardziej powszechny. Według raportu McKinsey, sztuczne inteligencja może w ujęciu globalnym zwiększyć produktywność o 4,4 bln rocznie. Marketing i sprzedaż to jeden z 4 głównych segmentów, które mogą na tym skorzystać, bo wraz z operacjami klientów, inżynierią oprogramowania oraz badaniami i rozwojem, ma odpowiadać za 75 proc. tego wzrostu.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Sztuczna inteligencja nie zastąpi Cię w pracy – pomoże Ci ją wykonywać lepiej

- Asystenci oparci na sztucznej inteligencji będą doskonałym narzędziem...

Gen-AI w biznesie: wiele wdrożeń, mało efektów. Jak przejść od eksperymentu do zysków?

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a...

Cyfrowa ewolucja sektora publicznego – kiedy AI stanie się rzeczywistym wsparciem administracji?

– Sztuczna inteligencja może stać się kluczowym katalizatorem rozwoju...

Podobne tematy

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Cyfrowa ewolucja sektora publicznego – kiedy AI stanie się rzeczywistym wsparciem administracji?

– Sztuczna inteligencja może stać się kluczowym katalizatorem rozwoju...

Sztuczna inteligencja nie zastąpi Cię w pracy – pomoże Ci ją wykonywać lepiej

- Asystenci oparci na sztucznej inteligencji będą doskonałym narzędziem...
00:01:13

Piotr Voelkel: Edukacja musi się zmienić – tradycyjny model już nie wystarcza

Tradycyjny model edukacji, oparty na kilkuletnich cyklach, staje się...

Handel detaliczny nie poradzi sobie bez AI. Rosnące oczekiwania konsumentów, duża konkurencja czy inflacja wymuszają zmiany

Rosnące koszty, coraz wyższe oczekiwania klientów i złożoność technologiczna...

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie