piątek, 18 kwietnia, 2025

Polacy ruszyli na zakupy budowlane. Wiosna w Polsce to czas remontów

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W najnowszym badaniu PAYBACK zapytał Polaków o ich plany związane z pracami budowlanymi i remontowymi w tym roku. Zweryfikowali je specjaliści DSV – Global Transport and Logistics, realizującej na co dzień dostawy dla największych przedstawicieli polskiego rynku budowlanego.

Wiosna okresem remontowym

Z badań PAYBACK wynika, że najintensywniejsze prace budowlano-remontowe Polacy planują wykonać w drugim kwartale tego roku. Wśród wskazań ankietowanych, dotyczących najlepszego okresu na przeprowadzenie remontu najczęściej wskazywano maj (11 %) i czerwiec (12%). Okazuje się, że w tym roku najczęściej będą remontowane kuchnie (10%), łazienki i WC (10 %) oraz salony (7 %).

Patrząc na sezon remontowo-budowlany w Polsce z perspektywy przygotowań, szczególny wzrost zainteresowania naszych klientów, głównie sieci dużych hipermarketów budowlanych, widzimy w połowie pierwszego kwartału. Zdaje się to potwierdzać wskazania Polaków dotyczące ich kalendarza prac remontowo – budowlanych. Największy popyt w tym sektorze zanotowaliśmy kilka lat temu, w pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa. Wtedy Polacy remontowali na potęgę, o czym mogą świadczyć nasze wyniki z tamtego okresu, które w dobie spowolnienia w branży jest coraz trudniej powtórzyć – przekonuje Karolina Kaliszan, Sales Director  w DSV – Global Transport and Logistics.

Taniej już było

Ankietowani Polacy wypowiedzieli się również w spawie budżetu, jaki przeznaczą na tegoroczne prace remontowe. Spora grupa  planuje wydać na ten cel więcej niż 30 tys. Zł (24%)Tyle samo osób zadeklarowało, że ich budżet wyniesie 10-20 tys. zł., a 21% Polaków zamierza przeprowadzić remont kosztujący  1-5 tys. zł. Zdecydowana większość, bo nieco ponad 56% ankietowanych sfinansuje go z własnych oszczędności a 27% zapłaci za niego z bieżących dochodów. Tylko niecałe 10% badanych stwierdziło, że wykona remont, posiłkując się kredytem lub pożyczką.

Prawdopodobnie ze względu na wysokie koszty planowanych zakupów poprzedzających prace remontowe, aż 48% Polaków zadeklarowało, że samodzielnie lub z pomocą bliskich wykona zaplanowany remont. 26% stwierdziło, że zatrudni fachowców, a 25% chce częściowo zrobić to samodzielnie, a część robót zlecić specjalistom.

Po farby, tapety, płytki, armaturę i artykuły do remontu głównie do dużych marketów budowlanych

Wyniki badania PAYBACK jednoznacznie pokazują, że w drugim kwartale tego roku duże markety budowlane przeżyją prawdziwe oblężenie. Zakupy zamierza zrobić tam ponad 72% Polaków. Niecałe 9% ankietowanych zadeklarowało, że planuje wyposażyć się do remontu w mniejszych sklepach budowlanych, a tylko 8% przyznało, że zrobi zakupy w internecie. Co ciekawe, z ankiety wynika, że wybieramy materiały budowlane, kierując się w pierwszej kolejności ich jakością i wydajnością (21%). Cena to drugie najczęściej wskazywane kryterium (17%). Sięgamy też po produkty z polecenia (4%)

Myślę, że na wyniki badania dotyczące miejsca zakupu produktów remontowo-budowlanych Polaków oraz towarzyszące im kryteria zakupowe powinniśmy spojrzeć kompleksowo, szczególnie, jeśli mówimy o dużych marketach budowlanych i dostępności produktów. Współpracując z kilkoma tego typu sieciami wiemy, że klientom bardzo zależy na utrzymaniu płynności dostaw i zapewnieniu w ten sposób stałej dostępności oferowanych towarów. Nas jako DSV wyróżnia to, że możemy naszym partnerom biznesowym zagwarantować pierwszeństwo slotów, czyli tzw. okien rozładunkowych. Dzięki temu mają oni pewność tego, że ich towary znajdą się na półkach danych marketów budowlanych.– zwraca uwagę Karolina Kaliszan.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Grupa Żabka rozpoczyna ofertę publiczną: cena akcji ustalona w przedziale 20,00–21,50 PLN

Spółka Zabka Group („Grupa Żabka”) opublikowała dzisiaj prospekt i...

Za granicą, w promocji i z oszczędności, czyli wakacyjny portret Polaków

Z początkiem lipca rozpoczyna się szczyt sezonu urlopowo-wyjazdowego. Dla...

Polacy w sieci: wiedza, nawyki i obawy – wyniki badania PAYBACK Opinion Poll

17% Polaków padło ofiarą cyberataku – to główny wniosek...

Polacy w Dzień bez samochodu nadal w samochodach

Z okazji Dnia bez Samochodu, PAYBACK przeprowadził badanie, mające...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie