TECHNOLOGIAPrzyszłość ERP według IDC – wzrost Comarch i porady dla przedsiębiorców

Przyszłość ERP według IDC – wzrost Comarch i porady dla przedsiębiorców

Przyszłość ERP według IDC – wzrost Comarch i porady dla przedsiębiorców

W tym roku ponownie ukazał się raport IDC, czyli coroczny zbiór informacji rynkowych oraz danych dla branż technologii informatycznych, telekomunikacyjnych i konsumenckich. Z niemal 25% udziałem w rynku, Comarch kolejny rok z rzędu plasuje się na pierwszym miejscu sprzedaży systemów Enterprise Resource Planning w Polsce. Oprócz najnowszych danych udziałowych, raport zawiera także roadmapę dla Comarch, czyli dokument, pokazujący główne cele i plan działania w zakresie sprzedaży systemów, oraz wskazówki, jak działać w sektorze dostawców technologii dla dobra i rozwoju firmy. Dowiedz się, jakie plany snuje Comarch oraz jak Twoja firma może osiągać podobne wyniki.

Comarch, jako jedna z wiodących polskich firm technologicznych, konsekwentnie rozwija swoje rozwiązania, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku i potrzebom Klientów. W oparciu o najnowsze technologie, Comarch planuje ambitną drogę rozwoju systemów, która obejmuje kluczowe obszary, takie jak IoT czy sztuczna inteligencja. To nakreśla nadchodzące trendy oraz podpowiada na co stawiać w rozwoju firmy, aby uzyskać najlepsze wyniki i sprzedaż.

Rozwój narzędzi zasilanych IoT

Comarch intensywnie rozwija swoje rozwiązania związane z Internetem Rzeczy (IoT), z myślą o organizacjach produkcyjnych. Celem firmy jest zapewnienie głębszego wglądu w operacje produkcyjne, poprzez integrację systemów IoT z systemami ERP. Dzięki temu producenci mogą monitorować każdy aspekt produkcji, od kontroli jakości po optymalizację planowania i monitorowanie wydajności maszyn. Rozwiązanie to pozwala na szybszą reakcję na problemy, lepszą optymalizację zasobów oraz przewidywanie potencjalnych awarii maszyn, dzięki zastosowaniu konserwacji predykcyjnej. To podejście nie tylko zwiększa efektywność, ale także redukuje ryzyko przestojów.

Nowy interfejs użytkownika

Kolejnym krokiem w rozwoju rozwiązań Comarch jest wprowadzenie nowego interfejsu webowego dla systemów Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XL. Głównym celem tych zmian jest poprawa ergonomii oraz zmniejszenie kosztów obsługi systemów. Ulepszony interfejs zapewni bardziej intuicyjną i przyjazną dla użytkownika obsługę, co znacząco wpłynie na efektywność codziennej pracy z systemami ERP.

Innowacje zasilane AI

Jednym z najważniejszych kierunków rozwoju w Comarch jest dalsze wdrażanie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Firma stawia na automatyzację i inteligentne narzędzia wspierające codzienne zadania biznesowe.

Comarch rozwija między innymi narzędzie ChatERP, które wykorzystuje naturalny sposób komunikacji w celu usprawnienia pracy użytkowników systemów ERP. Asystent AI od Comarch umożliwia im zadawanie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi w sposób intuicyjny. System potrafi analizować dane w systemie, wyciągać wnioski, sugerować funkcje oprogramowania i wykonywać różne zadania na żądanie użytkownika, a także rejestrować historię rozmów oraz kontekst, co znacząco usprawnia codzienną pracę.

Dostrzegając rosnące zapotrzebowanie na lepsze narzędzia planowania produkcji, firma intensywnie pracuje nad ulepszeniem swojego oprogramowania w tym zakresie z pomocą AI. Dzięki niej, systemy Comarch są w stanie lepiej analizować dane produkcyjne, przewidywać zapotrzebowanie na surowce i optymalizować procesy produkcyjne. Automatyzacja tego typu nie tylko usprawnia produkcję, ale także pozwala na bardziej precyzyjne planowanie i alokację zasobów. Z kolei zastosowanie AI w obszarze inwentaryzacji pozwala na lepsze monitorowanie zapasów, co z kolei prowadzi do lepszej kontroli kosztów oraz minimalizacji ryzyka braków magazynowych.

Sztuczna inteligencja wspiera także samych programistów Comarch, co przyspiesza procesy tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań. Dzięki AI, programiści mają dostęp do zaawansowanych narzędzi, które pomagają w automatyzacji testów, analizy kodu oraz optymalizacji.

W ramach dalszego rozwoju AI, Comarch pracuje nad zaawansowanym optycznym rozpoznawaniem znaków (OCR), które umożliwia szybkie i precyzyjne przetwarzanie dokumentów papierowych na dane cyfrowe. Takie rozwiązania są szczególnie przydatne w branżach, gdzie przepływ dokumentów odgrywa kluczową rolę. AI wspiera także automatyczne generowanie opisów produktów, co pozwala firmom na bardziej efektywne zarządzanie swoimi bazami produktowymi, szczególnie w sektorze e-commerce.

Jak działać lepiej, szybciej i bardziej efektywnie?

Raport IDC zawiera także szereg porad dla dostawców technologii, które mogą zwiększyć wydajność, podnieść sprzedaż i zautomatyzować procesy w firmie. Według badania IDC, przeprowadzonego w EMEA, funkcje GenAI wbudowane w aplikacje korporacyjne stanowią bardzo ważne, a nawet kluczowe kryterium wyboru aplikacji dla prawie 55% organizacji. Co więcej, wiele z nich jest skłonnych zapłacić za tę możliwości wyższą cenę.

Oprócz inwestycji w najnowsze technologie, dostawcy powinni przed wszystkim wspierać Klientów w wyborze odpowiedniego rozwiązania, w określeniu zakresu modernizacji, rewizji środowiska aplikacji i starszych procesów biznesowych, a także dać im poczucie bezpieczeństwa w spełnianiu wymogów zgodności. Klienci będą potrzebować szczegółowych wskazówek i narzędzi, które pomogą im w całym procesie. Dbałość o Klienta wiąże się także ze zmianą podejścia do ustalania cen. IDC spodziewa się, że dominującymi modelami na rynku oprogramowania staną się ceny hybrydowe oraz ceny oparte na wartości, ale przede wszystkim te, dostosowane do preferencji Klientów.

Modernizacja aplikacji jest zazwyczaj złożona i wywoływana przez różne czynniki w organizacjach. Zanim sprzedawcy podejmą jakiekolwiek działania muszą rozumieć, czym w swoim wyborze kieruje się Klient. W ten sposób firmy mogą sformułować lepsze strategie, aby wspierać swoich odbiorców. Dodatkowo, oferując rozwiązania, które można szybko dostosować bez kosztownych poprawek, dostawcy mogą przyspieszyć i uprościć Klientom proces automatyzacji.

Podsumowanie

Raport IDC rzuca światło na dominującą pozycję Comarch na polskim rynku systemów ERP, a także na przyszłe kierunki rozwoju technologicznego sprzedawców systemów informatycznych. Przedstawiając konkretne strategie modernizacji oraz wskazówki dotyczące wykorzystania AI i IoT, raport podkreśla znaczenie adaptacji do zmieniających się realiów rynkowych. W obliczu rosnącej konkurencji i wymagań Klientów, przemyślane wykorzystanie najnowszych innowacji może okazać się kluczowe dla zachowania konkurencyjności i efektywności operacyjnej, w coraz bardziej zglobalizowanym środowisku biznesowym.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...