Red Square Games, notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier, podpisał umowę licencyjną z Board and Dice sp. z o.o. Jej zakres obejmuje polską lokalizację językową i dystrybucję gry planszowej Windmill Valley, która w polskiej wersji językowej otrzyma tytuł Wiatrakowo. Licencja została zawarta na okres trzech lat i jest nieograniczona terytorialnie. Spółka zdecydowała się także na wzmocnienie zespołu, do którego dołączyli Bartosz Chlebicki i Łukasz Damięcki – współzałożyciele nowo powstałego wydawnictwa gier planszowych Gramatury S.C. Wydawcą polskiej wersji językowej gry będzie Red Square Games.
– To dla nas ważny krok w rozwoju obszaru gier bez prądu. Windmill Valley w polskiej wersji językowej zostanie wydane przez naszą spółkę, a koszt produkcji zamówionego nakładu gry opiewa na 18 tys. EUR. Umowa daje nam spore możliwości w zakresie przetestowania rynku, a także zbudowania naszej pozycji w tej dynamicznie rosnącej branży – mówi Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games. – Sektor gier planszowych jest częścią naszej długoterminowej strategii. Od ubiegłego roku prowadziliśmy rozmowy z Bartoszem Chlebickim i Łukaszem Damięckim, w efekcie czego właśnie dołączyli do naszego zespołu. Cieszę się, że razem będziemy rozwijać sektor gier planszowych w Polsce. Docelowo chcemy wydać kilkanaście tytułów w ciągu najbliższych dwóch lat. Gry planszowe charakteryzują się krótszym okresem produkcyjnym, a więc częstszymi premierami – dodaje Krzysztof Wolicki.
Nowi członkowie zespołu są związani z branżą gier planszowych od 2014 roku, od tego czasu pracowali w znanych wydawnictwach. W RSG pokierują działem gier bez prądu, którego celem jest lokalizacja ciekawych, zagranicznych planszówek na polskim rynku. Plany zakładają wydanie co najmniej kilkunastu gier planszowych w ciągu najbliższych dwóch lat. Pierwsza tegoroczną premierą Spółki – będzie planowana w marcu – gra planszowa z polskim tytułem Wiatrakowo (oryg. Windmill Valley). Gracze wcielą się w niej w rolę role przedsiębiorczyń i przedsiębiorców, a także tulipanowych plantatorek i plantatorów.
– Sektor gier planszowych w Polsce ma naszym zdaniem duży potencjał. Sprzyjają temu zachowania graczy, chęć budowania relacji, jak i kwestie dostępności. Nasze kroki biznesowe w ostatnich miesiącach pozwoliły zbudować solidne fundamenty do dzisiejszych działań. Warto przypomnieć, że zdobyliśmy pełne prawa do stworzenia gry planszowej w uniwersum cyklu książek Komornik Michała Gołkowskiego. Współpracujemy też z francuskim gigantem gier planszowych, firmą Asmodee w zakresie digitalizacji jednego z najbardziej rozpoznawanych IP w branży planszówkowe j– dodaje Krzysztof Wolicki.
Rynek gier planszowych w Polsce w ostatnich latach rozwija się w imponującym tempie. Szacuje się, że w 2023 roku jego wartość osiągnęła poziom 400–500 milionów złotych. Dane wskazują, że co roku w Polsce sprzedaje się około 5 milionów egzemplarzy gier planszowych, a wartość rynku rośnie średnio o 10–15% rocznie.
O nowych osobach:
Bartosz Chlebicki obejmuje stanowisko Head of Localization. Zawodowo związany jest z branżą gier planszowych od 2016 roku, medialnie od roku 2014, a hobbystycznie od 2009. W roku 2014 rozpoczął projekt popularyzacji gier planszowych poprzez nagrywanie filmików na YouTube. Dwa lata później został zatrudniony w firmie Wydawnictwo Lucrum na stanowisku Games Huntera, czyli osoby odpowiedzialnej za wyszukiwanie zagranicznych licencji do pozyskania na polski rynek, które z czasem zostało rozszerzone do stanowiska Head of Localization, czyli całościowy nadzór nad procesem wdrażania zagranicznych produktów w Polsce. Od roku 2020 kontynuował swoją pracę w firmie Lucrum Games, by zakończyć ją wraz z końcem 2022. Od 2023 do lutego 2024 Communications Manager w firmie Planszeo – odpowiadał za zarządzanie bazą danych, kontakty z mediami, sklepami i wydawcami, a także tworzenie kontentu na YouTube. W 2024 wraz z Łukaszem Damięckim założył spółkę Gramatury, której misją było wydawanie lokalizowanych na polski rynek zagranicznych gier planszowych.
Łukasz Damięcki obejmuje stanowisko Head of Board Game Sales. Zawodowo związany z branżą gier planszowych od 2014 roku. Od 2014 jest właścicielem sklepu z grami planszowymi. W 2017 zatrudniony w Wydawnictwie Lucrum jako koordynator projektu odpowiedzialny za sprawną realizację projektów gier planszowych z czasem przejmował obowiązki sprzedażowe, aby zostać kierownikiem sprzedaży. Swoje obowiązki kontynuował między 2020, a 2022 w Lucrum Games sp. z o.o. Od 2022 do 2024 kierownik sprzedaży w wydawnictwie Phalanx kreował politykę sprzedażową gier na licencji i własnych wydawnictwa. W 2024 wraz z Barotszem Chlebickim założył spółkę Gramatury, której celem była lokalizacja i sprzedaż gier planszowych na polskim rynku.