czwartek, 20 lutego, 2025

Red Square Games zapowiada pierwszą grę planszową. Do spółki dołączyli Bartosz Chlebicki i Łukasz Damięcki

Red Square Games, notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier, podpisał umowę licencyjną z Board and Dice sp. z o.o. Jej zakres obejmuje polską lokalizację językową i dystrybucję gry planszowej  Windmill Valley, która w polskiej wersji językowej otrzyma tytuł Wiatrakowo. Licencja została zawarta na okres trzech lat i jest nieograniczona terytorialnie. Spółka zdecydowała się także na wzmocnienie zespołu, do którego dołączyli Bartosz Chlebicki i Łukasz Damięcki – współzałożyciele nowo powstałego wydawnictwa gier planszowych Gramatury S.C. Wydawcą polskiej wersji językowej gry będzie Red Square Games.

– To dla nas ważny krok w rozwoju obszaru gier bez prądu. Windmill Valley w polskiej wersji językowej zostanie wydane przez naszą spółkę, a koszt produkcji zamówionego nakładu gry opiewa na 18 tys. EUR. Umowa daje nam spore możliwości w zakresie przetestowania rynku, a także zbudowania naszej pozycji w tej dynamicznie rosnącej branży – mówi Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games. – Sektor gier planszowych jest częścią naszej długoterminowej strategii. Od ubiegłego roku prowadziliśmy rozmowy z Bartoszem Chlebickim i Łukaszem Damięckim, w efekcie czego właśnie dołączyli do naszego zespołu. Cieszę się, że razem będziemy rozwijać sektor gier planszowych w Polsce. Docelowo chcemy wydać kilkanaście tytułów w ciągu najbliższych dwóch lat. Gry planszowe charakteryzują się krótszym okresem produkcyjnym, a więc częstszymi premierami – dodaje Krzysztof Wolicki.

Nowi członkowie zespołu są związani z branżą gier planszowych od 2014 roku, od tego czasu pracowali w znanych wydawnictwach. W RSG pokierują działem gier bez prądu, którego celem jest lokalizacja ciekawych, zagranicznych planszówek na polskim rynku. Plany zakładają wydanie co najmniej kilkunastu gier planszowych w ciągu najbliższych dwóch lat. Pierwsza tegoroczną premierą Spółki – będzie planowana w marcu –  gra planszowa z polskim tytułem Wiatrakowo (oryg. Windmill Valley). Gracze wcielą się w niej w rolę role przedsiębiorczyń i przedsiębiorców, a także tulipanowych plantatorek i plantatorów.

– Sektor gier planszowych w Polsce ma naszym zdaniem duży potencjał. Sprzyjają temu zachowania graczy, chęć budowania relacji, jak i kwestie dostępności. Nasze kroki biznesowe w ostatnich miesiącach pozwoliły zbudować solidne fundamenty do dzisiejszych działań. Warto przypomnieć, że zdobyliśmy pełne prawa do stworzenia gry planszowej w uniwersum cyklu książek Komornik Michała Gołkowskiego. Współpracujemy też z francuskim gigantem gier planszowych, firmą Asmodee w zakresie digitalizacji jednego z najbardziej rozpoznawanych IP w branży planszówkowe j– dodaje Krzysztof Wolicki.

Rynek gier planszowych w Polsce w ostatnich latach rozwija się w imponującym tempie. Szacuje się, że w 2023 roku jego wartość osiągnęła poziom 400–500 milionów złotych. Dane wskazują, że co roku w Polsce sprzedaje się około 5 milionów egzemplarzy gier planszowych, a wartość rynku rośnie średnio o 10–15% rocznie.

O nowych osobach:

Bartosz Chlebicki obejmuje stanowisko Head of Localization. Zawodowo związany jest z branżą gier planszowych od 2016 roku, medialnie od roku 2014, a hobbystycznie od 2009. W roku 2014 rozpoczął projekt popularyzacji gier planszowych poprzez nagrywanie filmików na YouTube. Dwa lata później został zatrudniony w firmie Wydawnictwo Lucrum na stanowisku Games Huntera, czyli osoby odpowiedzialnej za wyszukiwanie zagranicznych licencji do pozyskania na polski rynek, które z czasem zostało rozszerzone do stanowiska Head of Localization, czyli całościowy nadzór nad procesem wdrażania zagranicznych produktów w Polsce. Od roku 2020 kontynuował swoją pracę w firmie Lucrum Games, by zakończyć ją wraz z końcem 2022. Od 2023 do lutego 2024 Communications Manager w firmie Planszeo – odpowiadał za zarządzanie bazą danych, kontakty z mediami, sklepami i wydawcami, a także tworzenie kontentu na YouTube. W 2024 wraz z Łukaszem Damięckim założył spółkę Gramatury, której misją było wydawanie lokalizowanych na polski rynek zagranicznych gier planszowych.

Łukasz Damięcki obejmuje stanowisko Head of Board Game Sales. Zawodowo związany z branżą gier planszowych od 2014 roku. Od 2014 jest właścicielem sklepu z grami planszowymi. W 2017 zatrudniony w Wydawnictwie Lucrum jako koordynator projektu odpowiedzialny za sprawną realizację projektów gier planszowych z czasem przejmował obowiązki sprzedażowe, aby zostać kierownikiem sprzedaży. Swoje obowiązki kontynuował między 2020, a 2022 w Lucrum Games sp. z o.o. Od 2022 do 2024 kierownik sprzedaży w wydawnictwie Phalanx kreował politykę sprzedażową gier na licencji i własnych wydawnictwa. W 2024 wraz z Barotszem Chlebickim założył spółkę Gramatury, której celem była lokalizacja i sprzedaż gier planszowych na polskim rynku.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Brenntag Specialties i HiProMine nawiązują współpracę w zakresie pasz na bazie owadów

Brenntag Specialties rozpoczyna współpracę z HiProMine S.A. w zakresie...

EKIPA otrzyma blisko 4 mln zł dofinansowania na technologię syntezy głosu z wykorzystaniem AI

Notowana na NewConnect EKIPA Holding S.A. poinformowała, że rozpoczyna...

Michał Chodecki nowym dyrektorem działu wynajmu powierzchni magazynowych w Savills

Z początkiem lutego Michał Chodecki, menedżer z ponad 17-letnim...

Red Square Games z przychodami 3,3 mln zł w 2024 r.

Red Square Games, notowany na rynku NewConnect producent i...

IHG przejmuje markę Ruby za 110,5 mln euro – celem 250 hoteli w ciągu 20 lat

InterContinental Hotels Group PLC (IHG) nabyło od Ruby SARL...

Podobne tematy

Red Square Games z przychodami 3,3 mln zł w 2024 r.

Red Square Games, notowany na rynku NewConnect producent i...

Red Square Games z 2,5 mln zł przychodów ze sprzedaży po trzech kwartałach 2024 r.

Ponad 2,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie