czwartek, 6 października, 2022
BIZNESHANDELSzybkie zakupy i automatyczne uzupełnianie produktów. Sklepów najeżonych technologiami będzie coraz więcej

Szybkie zakupy i automatyczne uzupełnianie produktów. Sklepów najeżonych technologiami będzie coraz więcej

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Szybkie zakupy i automatyczne uzupełnianie produktów. Sklepów najeżonych technologiami będzie coraz więcej

Supermarket przyszłości to sklep, w którym klienci robią zakupy przede wszystkim szybko. Jego główną częścią będą inteligentne półki. Jakie są ich zalety? Likwidują kolejki, które są największą frustracją klientów i utrudniają kradzieże w sklepie. A w magazynie ułatwiają kontrolę stanu produktów.

Bez fajerwerków i głośnych zapowiedzi w przestrzeni handlowej wydarzyła się prawdziwa rewolucja. Bardzo mądra rewolucja, za którą stoją inteligentne półki. Globalny rynek inteligentnych regałów w 2020 roku osiągnął wartość blisko 3,2 mld dolarów. Wg raportu firmy analitycznej Credence Research, która podjęła się aktualnej wyceny oraz prognozy światowych dostawców sprzętu i oprogramowania wykorzystywanych do wdrażania inteligentnych regałów sklepowych, sektor czekają spore wzrosty. W ciągu następnych lat ma rosnąć średnio rocznie o 11,5 proc. i w 2027 roku osiągnąć wartość 7,7 mld dolarów.

Smart shop

Inteligentne regały sklepowe są odpowiedzią na zapotrzebowanie dystrybutorów i handlowców na automatyczne powiązanie łańcucha dostaw ze stanem zapasów w sklepie. To ważna część inteligentnych sklepów, czyli placówek najeżonych technologią w postaci kamer urządzeń, wag na regałach i dystrybutorach oraz innych czujników, które umożliwiają klientom szybkie, sprawne i intuicyjne zakupy. Eksperci szacują, że w skali globalnej branża związana z inteligentnymi półkami w latach 2021-2027 wygeneruje przychody w wysokości 40,5 mld dolarów.

Zakupy łatwe, szybkie i przyjemne?

Eksperci z serwisu YouGov zapowiadają, że  czasy cotygodniowych zakupów w hipermarkecie mijają. Preferencje i zwyczaje zakupowe zmieniły się, klienci wolą odwiedzać sklepy zdecydowanie częściej i kupować w nich mniej. Zależy im na jak najkrótszym czasie zakupów. Badanie przeprowadzone przez firmę DS. Smith pokazało, że jedna na trzy osoby jest gotowa wyjść ze sklepu, jeśli okaże się, że kolejka jest zbyt długa. Prawie co druga osoba (46 proc.) deklaruje, że po takiej sytuacji poważnie rozważy kolejną wizytę w danej placówce.

Kolejki są rzeczywiście jedną z największych bolączek detalistów. Klienci ich nie lubią i unikają, dlatego sprzedawcy tak duże nadzieje pokładają w inteligentnych sklepach. Druga strona medalu, związana również z opłacalnością tego typu inwestycji, to możliwość wyeliminowania  kradzieży. Technologie które obejmują inteligentne półki i sklepy dają dostęp do informacji na temat klienta oraz wszystkich produktów w sklepie. To także znaczne utrudnienie dla potencjalnych złodziei – mówi Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology, firmy dostarczającej rozwiązania IT dla handlu.

Co sprzedawcy dzięki inteligentnym półkom mogą zyskać?

Inteligentne regały mogą nie tylko pomóc w organizacji łańcuchów dostaw, ale także zmienić doświadczenia konsumentów. Ta koncepcja zakupów zwalnia z konieczności stania w kolejce i dokonywania płatności w kasie, które często są głównymi czynnikami zniechęcającymi do zakupów stacjonarnych.

Inteligentne półki mogą również pomóc ograniczyć zaangażowanie pracowników przy aktualizacji etykiet cenowych. Informacje o cenach, a także o promocjach mogą być wyświetlane na ekranach LCD o minimalnym poborze mocy.

Innowacyjne regały nie ograniczają się do sklepów spożywczych i punktów sprzedaży detalicznej. Firmy coraz częściej wykorzystują tę technologię do śledzenia poziomu zapasów w magazynach. Okazuje się, że jest to skuteczny sposób kontroli łańcucha dostaw, który dodatkowo minimalizuje nadwyżki magazynowe i minimalizuje straty.

Inteligentne półki to świetny sposób na kontrolę poziomu zapasów i zabezpieczenie zaopatrzenia. A dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, jest to w handlu kluczowe. Dodatkowe wdrożenie technologii business intelligence może dać dystrybutorom i detalistom dostęp do bardzo cennych informacji. To świetne narzędzie do gromadzenia wielu danych m.in. na temat zachowań klientów. Dzięki temu można lepiej dopasowywać właściwe rozwiązania, dobrać produkty, dostawców, czy grać ceną. Znajomość klienta daje wymierne korzyści – tłumaczy Grzegorz Dembicki.

Digitalizacja całego sektora

Według ekspertów z Credence Research, rynek inteligentnych półek będzie się rozwijał przede wszystkim ze względu na ciągły postęp technologiczny w sektorze handlu. Coraz więcej firm szuka możliwości obniżenia kosztów, zwiększenia wydajności oraz zbierania danych. Wszyscy stawiają na technologie, a w przypadku inteligentnych regałów dotyczą one sprzętu, oprogramowania i usług. Szukając skutecznych strategii transformacji cyfrowej i wdrażając je z myślą o przyszłości, detaliści wprowadzają innowacje do swoich półek i rozwijają całą infrastrukturę. Po drodze zmieniają nawyki zakupowe konsumentów oraz obniżają koszty i straty.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Historia cyberprzestępczości

0
Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
e-commerce

Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

0
W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...

Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

0
No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...