piątek, 25 kwietnia, 2025

UiPath: 90% specjalistów ds. automatyzacji integruje sztuczną inteligencję w pracy w 2024 r.

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się rozwija.

Firma UiPath (NYSE: PATH) opublikowała dziś coroczny raport „State of the Automation Professional Report”, który analizuje obecną rzeczywistość biznesową, a także przybliża przyszłość i postrzeganie automatyzacji w miejscu pracy.

Raport, oparty na globalnej ankiecie przeprowadzonej wśród prawie 2000 specjalistów automatyzacji i studentów, ujawnił, że rok 2024 był rokiem integracji i wykorzystania sztucznej inteligencji, na co wskazuje fakt, że 90% z ankietowanych używa lub planuje używać AI w nadchodzącym roku. Raport wykazał, że zwiększona produktywność jest główną motywacją do integracji tej technologii w organizacji zadań (66%). Specjaliści automatyzacji wykorzystują AI na różne sposoby, w tym do pisania kodu (67%), tworzenia dokumentacji (57%) i testowania (47%).

Na poziomie makro, większość specjalistów dostrzega, że ich zespoły rosną i dojrzewają – 61% respondentów twierdzi, że ich firma zwiększyła liczbę osób pracujących w automatyzacji oprogramowania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Z kolei 81% uważa, że ich organizacja zatrudni dodatkowych fachowców w nadchodzącym roku. Taki rozwoju rynku najpewniej sprawi, że specjaliści będą potrzebowali szkoleń, które pozwolą im dogłębnie zrozumieć narzędzia automatyzacji i czerpać z nich korzyści.

Dane z naszego badania w ciągu ostatniego roku pokazują postęp w odkrywaniu technologii i przygotowaniach do AI i automatyzacji. Rok 2024 był rokiem transformacji dla świata biznesu dzięki integracji sztucznej inteligencji i automatyzacji. W UiPath nie tylko zapewniamy naszym klientom wydajność operacyjną, ale także umożliwiamy im odkrywanie kreatywnej i innowacyjnej mocy sztucznej inteligencji w ich procesach biznesowych. Dzięki tej transformacji demokratyzujemy automatyzację i umiejętności AI na całym świecie, oferując możliwości szkoleniowe milionom ludzi za pośrednictwem Akademii UiPath. W Polsce ponad 290 000 użytkowników zapisało się do UiPath Academy od momentu jej uruchomienia w 2017 roku, z czego prawie 31 000 tylko w tym roku. Naszą wizją na przyszłość jest przyczynienie się do wzmocnienia pozycji pracowników w zakresie sztucznej inteligencji, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, maksymalizując potencjał, jaki oferuje technologia. – powiedział Mateusz Majewski, Area Vice President UiPath w Europie Południowo-Wschodniej.

Inne kluczowe wnioski płynące z tegorocznego raportu „State of the Automation Professional Report” obejmują dostrzegalne zadowolenie specjalistów ds. automatyzacji ze swojej kariery: 70% z nich uważa, że pozostanie w branży przez kolejne pięć lat. Niezależnie od obranej ścieżki, 86% respondentów twierdzi, że ich obecna praca pomoże im we wszelkich przyszłych zmianach zawodowych.

Kolejnym wnioskiem jest istnienie wiary w przyszłość tej technologii. Ponad 84% respondentów wierzy w rozwój przestrzeni automatyzacji oprogramowania. Dodatkowo, 80% uważa, że będzie ona odgrywać coraz ważniejszą rolę w ich firmie w ciągu najbliższego roku.

Według raportu automatyzacja dojrzewa także w organizacjach. 60% respondentów stwierdziło, że w ich miejscu zatrudnienia korzysta się z tej technologii od ponad 5 lat, w porównaniu do 47% w ubiegłym roku. Programiści tworzą automatyzacje dla różnych działów, najczęściej księgowości i finansów (67%), IT (53%) i operacji (51%).

Poza tym jedną z konkluzji raportu jest, iż sztuczna inteligencja jest osadzona w procesach automatyzacji. Aż 81% respondentów wskazuje, że używa produktów AI w swoich projektach co najmniej kilka razy w tygodniu, jeśli nie codziennie. Pracownicy aktywnie starają się wykorzystać większą liczbę narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, stąd tylko 19% uważa, że trudno jest włączyć ją do automatyzacji.

Metodologia
UiPath zrealizował to badanie za pomocą globalnej ankiety, która została przeprowadzona w maju i czerwcu 2024 roku. W badaniu wzięło udział 1 909 respondentów ze wszystkich regionów, którzy byli rekrutowani głównie za pośrednictwem kanałów należących do UiPath.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Cyfrowa ewolucja sektora publicznego – kiedy AI stanie się rzeczywistym wsparciem administracji?

– Sztuczna inteligencja może stać się kluczowym katalizatorem rozwoju...

Sztuczna inteligencja nie zastąpi Cię w pracy – pomoże Ci ją wykonywać lepiej

- Asystenci oparci na sztucznej inteligencji będą doskonałym narzędziem...

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Sposoby finansowania zakupu systemu ERP

System ERP integruje wszystkie działy i procesy biznesowe firmy....

Gen-AI w biznesie: wiele wdrożeń, mało efektów. Jak przejść od eksperymentu do zysków?

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a...

Podobne tematy

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Cyfrowa ewolucja sektora publicznego – kiedy AI stanie się rzeczywistym wsparciem administracji?

– Sztuczna inteligencja może stać się kluczowym katalizatorem rozwoju...

Sztuczna inteligencja nie zastąpi Cię w pracy – pomoże Ci ją wykonywać lepiej

- Asystenci oparci na sztucznej inteligencji będą doskonałym narzędziem...
00:01:13

Piotr Voelkel: Edukacja musi się zmienić – tradycyjny model już nie wystarcza

Tradycyjny model edukacji, oparty na kilkuletnich cyklach, staje się...

Handel detaliczny nie poradzi sobie bez AI. Rosnące oczekiwania konsumentów, duża konkurencja czy inflacja wymuszają zmiany

Rosnące koszty, coraz wyższe oczekiwania klientów i złożoność technologiczna...

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie