TECHNOLOGIAZarządzanie czasem w CRM – prosty sposób na poprawę wydajności firmy

Zarządzanie czasem w CRM – prosty sposób na poprawę wydajności firmy

Zarządzanie czasem w CRM – prosty sposób na poprawę wydajności firmy

Lepsza pozycja na rynku często zależy od wewnętrznej organizacji przedsiębiorstwa. Mądrzejsze delegowanie zadań i skupienie większej uwagi na kliencie w wielu przypadkach może zdziałać cuda. Innym razem przyda się dogłębna analiza dotychczasowych działań i lepiej wykorzystany czas pracy. Oczywiście w praktyce żaden z tych procesów nie jest łatwy… o ile nie korzysta się z zaawansowanych narzędzi cyfrowych. Dlaczego są tak skuteczne? Na czym dokładnie polega zarządzanie czasem w CRM? O tym dowiedzą się Państwo poniżej.

System CRM w biznesie

Customer Relationship Management. Tak wygląda rozwinięcie skrótu CRM, który oznacza zarządzanie relacjami z klientem. Kompleksowy system ITCube CRM na przykład to zestaw narzędzi niezbędnych do tego, aby kontakt z kontrahentem stał się płynniejszy i bardziej wydajny w praktyce. To siłą rzecz poprawi jakość współpracy, która z kolei przyczyni się do wzrostu Państwa przedsiębiorstwa. Prawdą jest również to, że nowoczesne metody zarządzania relacjami z klientem to nie tylko lepsze kontakty biznesowe.

W dużej mierze narzędzia i procedury CRM pozwalają na poprawę funkcjonowania firmy jako struktury organizacyjno-produkcyjnej. Na podstawie stosownych analiz wdrożenie systemu umożliwia bardziej skuteczne planowanie zadań marketingowych. Działania związane z bazą klientów zaś stają się bardziej zindywidualizowane, co wpływa na precyzję tworzenia ofert. Wewnętrzne decyzje organizacyjne i problem-solving także ulegają korekcie w dobrym kierunku. Struktura typowych systemów crm po prostu przekształca przedsiębiorstwo w dobrze naoliwioną maszynę.

Drag and Drop, czyli skuteczne zarządzanie czasem w CRM

Najprościej mówiąc, technologia Drag and Drop polega na wyborze konkretnych elementów na ekranie i przeciągnięciu ich w inne miejsce, gdzie je można upuścić. Świetnym przykładem zastosowanie tego rozwiązania jest kalendarz na smartfonie. Dane wydarzenie możemy z łatwością przenieść do innej pozycji, jeśli nasze plany uległy zmianie. Wygodne, prawda? Taki komfort wiąże się również z zarządzaniem czasem w CRM i chodzi tu nie tylko o prosty kalendarz.

Interfejs systemu CRM może zawierać wiele pól, które da się podporządkować pod konkretne cele. Drag and Drop pozwala na proste tworzenie nawet bardzo skomplikowanej listy zadań w określonym czasie, co można dowolnie modyfikować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Sprawy naglące przesuwa się za pomocą jednego ruchu w trakcie ważnego spotkania w siedzibie kontrahenta, dajmy na to, a konkretny pracownik w firmie może zostać o tym poinformowany natychmiast. Tego typu zarządzanie czasem pracy nierzadko opiera się o autoryzację. Oznacza to, że istnieje możliwość ustawienia uprawnień do wprowadzania korekty. W ten sposób powstają złożone grafiki miesięczne, tygodniowe i dzienne.

Tablica KANBAN a zarządzanie czasem pracy

Sprawnie zorganizowaną listę zadań systemy jak ITCube CRM mogą wykorzystać, aby tworzyć tzw. pamięć firmy, która jeszcze bardziej ułatwia realizację założeń przedsiębiorstwa. Nie bez znaczenia jest także mechanizm zarządzania zadaniami KANBAN. To metoda sterowania procesami produkcyjnymi, którą zawdzięczamy Japończykom. Jak powszechnie wiadomo, poświęcają oni wiele uwagi na wydajność czasu pracy. Za pomocą wirtualnej tablicy tworzy się zadania w taki sposób, aby pracownicy w każdym dziale realizowali na danym etapie dokładnie takie cele, jakie są potrzebne i które mogą de facto wykonać. W ten sposób powstaje redukcja działań nadmiarowych, a poszczególne działy nie muszą czekać na siebie wzajemnie. Klienci mogą więc liczyć na sprawniejszą realizację projektu.

Dział handlowy otrzymuje do dyspozycji szeroki podgląd wykonywanych operacji. To coś jakby perspektywa z lotu ptaka. Manipulacja cyfrowymi karteczkami na tablicy w systemie CRM opiera się oczywiście o technologię Drag and Drop. Zmienia się w ten sposób etapy szans sprzedaży, w czym może pomóc sztuczna inteligencja, która sugeruje pewne czynności lub ostrzega przed jakimś błędem. Dobry system CRM uwzględnia wszystkie zalety metodyki KANBAN z hal produkcyjnych i dostosowuje je na potrzeby działań związanych z kontrahentami. W efekcie można uzyskać bardzo sprawne wprowadzanie nowych klientów oraz szans sprzedażowych, które umieszcza się na wirtualnej tablicy. Koniec końców wysiłki działu handlowego zostaną lepiej spożytkowane, co dość wyraźnie pokażą raporty dotyczące sprzedaży względem konkretnych klientów. Zarządzanie czasem w CRM może więc być bardzo efektowne, jeśli wykorzystane zostaną wszystkie zalety tablicy KANBAN.

Integracja zadań poprzez ICAL

Kompleksowe systemy CRM uwzględniają wiele modułów. Do zarządzania zadaniami w dobie urządzeń mobilnych przydaje się ICAL. To rozwiązanie integracyjne, dzięki któremu można łączyć CRM z aplikacjami zewnętrznymi jak na przykład osobisty kalendarz na iPhonie lub inne, bardziej skomplikowane narzędzia. ICAL ma zastosowanie choćby w sytuacji, gdy nie ma się dostępu do komputera. Dzięki temu Państwa firma może uzyskać jeszcze większą sprawność operacyjną. Brzmi atrakcyjnie? Więcej o CRM można dowiedzieć się, klikając załączony link.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...