czwartek, 30 stycznia, 2025

5000 zł od Dody? Lepiej sprawdź, zanim dasz się nabrać

Internet huczy – Doda rzekomo organizuje konkurs, w którym można zgarnąć 5000 zł. Kusząca oferta? Owszem. Ale czy prawdziwa? No właśnie… Zanim podasz swoje dane i dasz się skusić na „darmowe” pieniądze, lepiej sprawdź, czy to nie kolejna pułapka cyberoszustów.

Magia wielkiego konkursu

Wyobraź sobie: przeglądasz Facebooka, a tu nagle reklama – Doda zaprasza na specjalną transmisję na żywo, podczas której rzekomo ma rozdać gotówkę. Brzmi jak hit? Jeszcze ciekawiej robi się, gdy w swojej skrzynce mailowej znajdujesz zaproszenie do udziału w tej niezwykłej akcji. Wystarczy tylko… zarejestrować się na stronie „sponsora” i voilà – jesteś w grze!

Tylko że nie. Nie jesteś.

wygląd fałszywej strony

Doda nic o tym nie wie

Prawda jest brutalna: sama artystka nie ma z tym konkursem nic wspólnego. Jej wizerunek został bezczelnie wykorzystany, by przyciągnąć uwagę fanów i… opróżnić ich portfele. Strona, na której trzeba się zarejestrować, żąda podania imienia, nazwiska, adresu e-mail i – uwaga – danych karty płatniczej, rzekomo do „weryfikacji”. Zgadnij, co dzieje się dalej? Nie dostajesz żadnej nagrody, za to na Twoim koncie pojawia się podejrzana subskrypcja, która regularnie pobiera pieniądze.

I wierz mi – nie jest to nowy album Dody.

Co grozi nieuważnym uczestnikom?

Rejestracja na fałszywej stronie to nie tylko ryzyko finansowe. Udostępnienie adresu e-mail może sprawić, że Twoją skrzynkę zacznie zalewać spam. Możesz też stać się celem kolejnych oszustw – bo jeśli raz podałeś dane, oszuści będą chcieli więcej.

Doszło do oszustwa? Nie panikuj, działaj!

Jeśli podano dane karty płatniczej:

  • Natychmiast skontaktuj się z bankiem i zastrzeż kartę.
  • Sprawdź historię transakcji i zablokuj nieznane subskrypcje.
  • Nie klikaj żadnych podejrzanych linków, które mogą przyjść na Twój e-mail.
  • Odpowiadaj tylko na wiadomości od zweryfikowanych nadawców.
Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Nearshoring i reshoring zadecydują o podziale rynku pracy?

Procesy nearshoringu i reshoringu coraz wyraźniej wybrzmiewają na tle...

Zaledwie 30 proc. strat spowodowanych klęskami żywiołowymi w Polsce pokryło ubezpieczenie

Globalne klęski żywiołowe spowodowały w ubiegłym roku straty...
00:02:03

Zmiany w Radzie Dialogu Społecznego: czy konsolidacja pracodawców jest konieczna?

Rada Dialogu Społecznego (RDS) jest najważniejszą instytucją krajowego dialogu...

Sztuczna inteligencja w nieruchomościach komercyjnych? Są poważne wątpliwości

Realny wpływ sztucznej inteligencji na sektor nieruchomości komercyjnych wydaje...

Podobne tematy

ZPP krytykuje projekt ustawy o zmianie Kodeksu pracy – brak spójności i ryzyko nadregulacji

W naszym przekonaniu przedstawiony projekt jest fragmentaryczny i...

Branża beauty w Polsce – dynamiczny rozwój i rosnące problemy finansowe

Branża beauty w Polsce szybko się rozwija, jednak wraz...

Fałszywe reklamy inwestycyjne na Facebooku – oszuści podszywają się pod Google i wyłudzają dane

Ofiarami oszustw internetowych padają nawet najbardziej ostrożni użytkownicy. Najnowszym...

Nowe standardy kreacji display 2025 od IAB Polska

Skuteczność reklamy display, pozostająca jedną z najsilniejszych walut dla...

Movie Games S.A.: 11 mln zł przychodów w III kwartale 2024

Notowane na GPW wydawnictwo gier Movie Games S.A. opublikowało...

Rynek reklamy w Polsce wart prawie 12 mld zł – Effie Awards świętuje 25-lecie, wskazując przyszłość branży

Według ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR rynek reklamowy w...

Nowe prawo komunikacji elektronicznej: Co to oznacza dla branży e-commerce?

Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej....

Deweloperzy w potrzasku? Im większe reklamy na budynkach, tym większa desperacja

Im większe banery na placach budowy, tym większa desperacja...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie