High Class Racing potwierdził skład kierowców na styczniowy wyścig Rolex 24 w Daytonie. W tym roku w barwach duńskiego zespołu gościnnie pojedzie Robert Kubica. Daytona to obok Le Mans 24 jeden z najważniejszych wyścigów długodystansowych na świecie, rozgrywany na Florydzie nieprzerwanie od 1962 roku.
Robert Kubica, który w sezonie 2021 nadal będzie testowym kierowcą zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN występującego w Formule 1, poprowadzi prototyp Oreca 07 Gibson LMP2.
– Jestem bardzo wdzięczny za szansę, jaką otrzymałem od High Class Racing. Zaproszenie do startu na torze Daytona International Speedway będzie dla mnie nowym wyzwaniem. W swojej karierze skupiałem się do tej pory na wyścigach sprinterskich. Co prawda przed czterema laty startowałem w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, ale musiałem się wycofać z powodu problemów technicznych. Ten wyścig będzie ode mnie wymagał zupełnie innego podejścia opartego na pracy zespołowej, świetnej wytrzymałości i przygotowaniu fizycznym. Nowością będzie dla mnie także samochód Oreca LMP2 – wskazuje Kubica.
Duński zespół High Class Racing uzupełnią w tym roku: austriacka gwiazda serii DTM – Ferdinand Habsburg oraz Duńczycy Anders Fjordbach i Dennis Andersen.
– Jestem podekscytowany całym wyścigiem i otoczką wokół niego. Daytona to dla mnie kolejna okazja, żeby ścigać się na najwyższym poziomie z zawodnikami światowej klasy. Już nie mogę się doczekać pracy z tak wspaniałym zespołem. Teraz skupiam się na tym, żeby jak najlepiej przygotować się do startu – dodaje Kubica.
Zaangażowanie Roberta Kubicy, kojarzonego spontanicznie z PKN ORLEN przez 70% respondentów, przynosi koncernowi wymierne korzyści biznesowe i wizerunkowe.
– Poprzez sponsoring motorsportu docieramy do miliardów kibiców na całym świecie i umacniamy globalne postrzeganie naszej marki. Wspierani przez nas zawodnicy z sukcesami występują w Formule 1, Dakarze czy żużlowych Grand Prix, a teraz również w wyścigu 24h Daytona. Prezentacja naszego logotypu szerokiej publiczności przekłada się bezpośrednio na nasz biznes, który obecnie prowadzimy w ponad 110 krajach na całym świecie – mówi Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.
Według badań Nielsen TV Exposure Analysis z 2020 roku, w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 roku ekwiwalent reklamowy dla marki ORLEN wyniósł ponad 400 milionów złotych. Natomiast według badań instytutu ARC Rynek i Opinia z 2019 roku co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring Kubicy wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN.