piątek, 25 kwietnia, 2025

Sztuczna inteligencja i biznes – dlaczego mają ze sobą tak dużo wspólnego?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

fot. Made in Wroclaw 2021 (2)

Rozwój i coraz powszechniejsze zastosowanie sztucznej inteligencji sprawiają, że jest ona tematem coraz większej ilości eksperckich dyskusji. O rosnącym wpływie AI na otaczający nas świat porozmawiamy również w trakcie tegorocznej konferencji biznesowej Made in Wroclaw, która w hybrydowej formule, pod hasłem Driven by intelligence odbędzie się 20 października 2021 r.

Sztuczna inteligencja – szansa i wyzwanie?

Przed firmami, które wdrażają w swoich procesach technologie AI, otwiera się dziś wiele szans pozwalających na zwiększenie wydajności ich działań.

Sztuczna inteligencja pozwala na efektywne wykorzystanie pojawiających się informacji w otoczeniu firmy, klientów, branż, jak i w samej firmie, także wygenerować wartości na wielu obszarach z pozyskanych informacji. Pozwala zastąpić ludzi w wielu procesach, zwłaszcza w rutynowych i czasochłonnych zadaniach i wykorzystać zasoby ludzkie w bardziej kreatywnych obszarach. AI jest panaceum na braki kadrowe, a także uatrakcyjnia codzienną pracę, wykonywane czynności, obowiązki zawodowe – wyjaśnia Małgorzata Strzelbicka, Prezes Zarządu, MST Automation Sp. z o.o.

AI to dla biznesu również wyzwania. Konieczne jest wdrożenie kroków zapewniających odpowiednie wykorzystanie informacji, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi, a także wdrażanie procedur pozwalających na wyeliminowanie na wczesnym etapie błędów czy awarii.

Kto tworzy rozwiązania AI?

Ze sztucznej inteligencji, w różny sposób i na różną skalę, mogą korzystać firmy z wielu branż. Na rynku działa coraz więcej firm, które zajmują się tworzeniem produktów i usług wykorzystujących AI. Na poznanie specyfiki ich działalności pozwala m.in. raport Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej pt. „Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej 2021”. Pokazuje on, że większość firm tworzących oparte o AI rozwiązania, dostarcza je w formie produktów, zalicza się do sektora MŚP, a wśród swoich klientów ma głównie duże przedsiębiorstwa.

Zdecydowaliśmy się przyjrzeć bliżej lokalnemu sektorowi AI, ponieważ widzimy, że ma on ogromny potencjał. Ogromnie cieszy nas, że badania przeprowadzone na potrzeby naszego raportu pokazały, że dla większości przedsiębiorców sektora AI, Wrocław był oczywistym wyborem przy decyzji o założeniu działalności. Ma na to wpływ m.in. wysokiej jakości infrastruktura biznesowa oraz liczne wrocławskie uczelnie – komentuje Ewa Sondej, Kierownik zespołu ds. projektów rozwojowych w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Słowa mają moc… ale czy przynoszą zysk? Kondycja rynku książki w Polsce

W 2025 roku mija dokładnie 30 lat od ustanowienia...

Czterodniowy tydzień pracy krytycznie oceniany przez przedsiębiorców

Przedsiębiorcy nie są gotowi na czterodniowy tydzień pracy. „Nie...

Intel planuje kolejne masowe zwolnienia

Jeszcze w tym tygodniu Intel – jeden z największych...

Co dalej z ukraińskimi firmami w Polsce po zakończeniu wojny?

Od wybuchu rosyjskiej wojny w Ukrainie w lutym 2022...

Podobne tematy

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Cyfrowa ewolucja sektora publicznego – kiedy AI stanie się rzeczywistym wsparciem administracji?

– Sztuczna inteligencja może stać się kluczowym katalizatorem rozwoju...

Sztuczna inteligencja nie zastąpi Cię w pracy – pomoże Ci ją wykonywać lepiej

- Asystenci oparci na sztucznej inteligencji będą doskonałym narzędziem...
00:01:13

Piotr Voelkel: Edukacja musi się zmienić – tradycyjny model już nie wystarcza

Tradycyjny model edukacji, oparty na kilkuletnich cyklach, staje się...

Handel detaliczny nie poradzi sobie bez AI. Rosnące oczekiwania konsumentów, duża konkurencja czy inflacja wymuszają zmiany

Rosnące koszty, coraz wyższe oczekiwania klientów i złożoność technologiczna...

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie